Kvalifikační přípravu v Japonsku zvládl nejlépe Max Verstappen. Za úřadujícím světovým šampionem se seřadili Norris s Piastrim. Ostatní piloti už mají poměrně výraznou ztrátu.
Jako první vyjeli na trať během třetího tréninku piloti Ferrari. Leclerc byl o desetinu rychlejší než Sainz (1:31,9)), nicméně oba závodníci si stěžovali na vysokou intenzitu větru. Možná i proto byli ve svých prvních pokusech Norris s Piastrim rychlejší, Brit dokonce o osm desetin (1:31,1).
Problémy měl Liam Lawson, který si stěžoval na přehřáté přední brzdy. A není to jediná věc, na kterou si Liam může teoreticky stěžovat, AlphaTauri totiž před třetím tréninkem oznámila, že její barvy budou i v sezoně 2024 hájit Cunoda s Ricciardem, na Lawsona zbyla "pouze" pozice rezervního jezdce Red Bullu.
Těsně před polovinou třetího tréninku hrál prim v průběžném pořadí Max Verstappen (1:30,960). V rámci závěrečných kvalifikačních simulací byl opět nejrychlejší Verstappen. McLareny však jsou blízko, druhý Norris ztrácel na Holanďana 240 tisícin sekundy a třetí Piastri 280 tisícin sekundy. Následují Pérez, Leclerc, Sainz, Hamilton a Russell. Ti už ovšem mají větší ztrátu.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.