Kvalifikační přípravu v Japonsku zvládl nejlépe Max Verstappen. Za úřadujícím světovým šampionem se seřadili Norris s Piastrim. Ostatní piloti už mají poměrně výraznou ztrátu.
Jako první vyjeli na trať během třetího tréninku piloti Ferrari. Leclerc byl o desetinu rychlejší než Sainz (1:31,9)), nicméně oba závodníci si stěžovali na vysokou intenzitu větru. Možná i proto byli ve svých prvních pokusech Norris s Piastrim rychlejší, Brit dokonce o osm desetin (1:31,1).
Problémy měl Liam Lawson, který si stěžoval na přehřáté přední brzdy. A není to jediná věc, na kterou si Liam může teoreticky stěžovat, AlphaTauri totiž před třetím tréninkem oznámila, že její barvy budou i v sezoně 2024 hájit Cunoda s Ricciardem, na Lawsona zbyla "pouze" pozice rezervního jezdce Red Bullu.
Těsně před polovinou třetího tréninku hrál prim v průběžném pořadí Max Verstappen (1:30,960). V rámci závěrečných kvalifikačních simulací byl opět nejrychlejší Verstappen. McLareny však jsou blízko, druhý Norris ztrácel na Holanďana 240 tisícin sekundy a třetí Piastri 280 tisícin sekundy. Následují Pérez, Leclerc, Sainz, Hamilton a Russell. Ti už ovšem mají větší ztrátu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.