SUZUKA - 2. TRÉNINK; Max Verstappen pokračoval ve své spanilé jízdě také v druhém tréninku na Velkou cenu Japonska, Ferrari mu však zásluhou Charlese Leclerca bylo podstatně blíže než ráno - svou ztrátu stáhlo zhruba na polovinu. Velmi dobré výkony předváděl také McLaren, jenž předčil Stříbrné šípy - Lewis Hamilton obsadil až 14. příčku.
Odpoledne se v Japonsku zatáhlo, teplota vzduchu dosahovala 28 °C a trať 37 °C. Pirelli do Japonska přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), týmy mohly si mohou zkoušet také testovací směs C2 (bez barevného označení, viz foto výše) - pro každého pilota dostali 2 sady navíc. Degradace pneumatik je v Suzuce vysoká.
Do 2. trénink vyjel jako první Russell následovaný Sargeantem. Mercedes po velmi dobrém výkonu v Singapuru, kde pomýšlel na vítězství, nebyl v 1. tréninku moc konkurenceschopný. Podle hlavního inženýra Andrewa Shovlina se potýkají s nedostatkem přilnavosti na zádi a zkoumají, proč mají horší korelaci.
Piloti se hned pouštěli do letmých kol. Během prvních pěti minut zvládl Sainz kolo za 1:33,701, Albon za 1:33,482, Pérez za 1:33,447 a Bottas za 1:33,163 min.
Elevation, flow, figure of eight layout, incredible backdrops...This place has it all 😍#JapaneseGP #F1 @suzuka_event pic.twitter.com/nLsN9rPRN6
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023Verstappen již po 10 min nazul měkkou (C3) směs a vylétl na první příčku - 1:31,377 min. Za nim se držel Norris (1:32,124) na středně-tvrdé směsi a Leclerc (1:33,011) na testovacích C2 pneumatikách - oba s velkou ztrátou. Týmy po testování novinek v prvním tréninku (Ferrari i Red Bull přivezli novou podlahu) se již soustředily spíše na dolaďování nastavení.
Piloti Ferrari se přidali o chvíli později a potvrdili dobrou formu - Leclerc (1:31,708) i Sainz (1:32,085) na středně-tvrdé směsi předčili Norrise, jemuž kryl záda Pérez (1:32,363) - Mexičan však již byl o sekundu za svým týmovým kolegou.
V polovině tréninku týmy hromadně přecházely na měkkou směs a zrychlovaly - Norris (1:31,152) o čtvrt sekundy předstihl Verstappena, na třetí příčku se před Piastriho (1:31,662) propracoval Albon (1:31,555).
Normal service resumed 💪@Max33Verstappen is back in top spot by three tenths#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/mxn1WF5wVE
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023O chvíli později se ke slovu dostali znovu piloti Ferrari a Leclerc (1:31,008) šel do čela, Sainz (1:31,237) za Norrise. Poté přidal i Verstappen, jenž si vzal první místo zpět - 1:30,688 min.
Závěr patřil jízdám s větším množstvím paliva a přípravám na závod, časy se již nelepšili, piloti byli většinou o šest až sedm sekund pomalejší. Lawson opět předčil zkušenějšího Cunodu, ale AlphaTauri se zřejmě rozhodne místo něj pro osvědčeného, lež v tuto chvíli stále zraněného Ricciarda. Svou jezdeckou sestavu pro rok 2024 oznámí již brzy.
🚩 RED FLAG 🚩Pierre Gasly runs wide at Degner 2 and crumples his Alpine against the wallThe session will not be resumed #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/WVS5JCTn1R
— Formula 1 (@F1) September 22, 2023Gasly stihl 3 minuty před koncem ještě havarovat v zatáčce Degner 2, kde poškodil přední levou část své Alpiny. Komisaři se proto rozhodli druhý trénink předčasně ukončit.
Vypadá to, že Red Bullu bude v Japonsku opět jasným kandidátem na vítězství a Singapur mu výjimečně nesedl, nejblíže mu je Ferrari a McLaren, Mercedes má před sebou přes noc spoustu práce, aby našel lepší nastavení a mohl bojovat o pódium a udržet si svou druhou pozici v šampionátu.
#F1 #JapaneseGP Car performances after Friday's practices - gap to fastest #RedBll in slow, medium & high-speed corners and on the straights:- #RedBull excels in medium & high-speed corners- #Ferrari fastest in slow speed corners- #Williams flying on the straights pic.twitter.com/AhhLg5NcpW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 22, 2023McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.