Red Bull stále nejrychlejší, Ferrari se mu v 2. tréninku přiblížilo, McLaren před Mercedesem

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Suzuce
Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Suzuce, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 22. září 2023 9:00
Sdílej:

SUZUKA - 2. TRÉNINK; Max Verstappen pokračoval ve své spanilé jízdě také v druhém tréninku na Velkou cenu Japonska, Ferrari mu však zásluhou Charlese Leclerca bylo podstatně blíže než ráno - svou ztrátu stáhlo zhruba na polovinu. Velmi dobré výkony předváděl také McLaren, jenž předčil Stříbrné šípy - Lewis Hamilton obsadil až 14. příčku.

Odpoledne se v Japonsku zatáhlo, teplota vzduchu dosahovala 28 °C a trať 37 °C. Pirelli do Japonska přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), týmy mohly si mohou zkoušet také testovací směs C2 (bez barevného označení, viz foto výše) - pro každého pilota dostali 2 sady navíc. Degradace pneumatik je v Suzuce vysoká.

Do 2. trénink vyjel jako první Russell následovaný Sargeantem. Mercedes po velmi dobrém výkonu v Singapuru, kde pomýšlel na vítězství, nebyl v 1. tréninku moc konkurenceschopný. Podle hlavního inženýra Andrewa Shovlina se potýkají s nedostatkem přilnavosti na zádi a zkoumají, proč mají horší korelaci.

Piloti se hned pouštěli do letmých kol. Během prvních pěti minut zvládl Sainz kolo za 1:33,701, Albon za 1:33,482, Pérez za 1:33,447 a Bottas za 1:33,163 min.

Elevation, flow, figure of eight layout, incredible backdrops...This place has it all 😍#JapaneseGP #F1 @suzuka_event pic.twitter.com/nLsN9rPRN6

— Formula 1 (@F1) September 22, 2023

Verstappen již po 10 min nazul měkkou (C3) směs a vylétl na první příčku - 1:31,377 min. Za nim se držel Norris (1:32,124) na středně-tvrdé směsi a Leclerc (1:33,011) na testovacích C2 pneumatikách - oba s velkou ztrátou. Týmy po testování novinek v prvním tréninku (Ferrari i Red Bull přivezli novou podlahu) se již soustředily spíše na dolaďování nastavení.

Piloti Ferrari se přidali o chvíli později a potvrdili dobrou formu - Leclerc (1:31,708) i Sainz (1:32,085) na středně-tvrdé směsi předčili Norrise, jemuž kryl záda Pérez (1:32,363) - Mexičan však již byl o sekundu za svým týmovým kolegou.

V polovině tréninku týmy hromadně přecházely na měkkou směs a zrychlovaly - Norris (1:31,152) o čtvrt sekundy předstihl Verstappena, na třetí příčku se před Piastriho (1:31,662) propracoval Albon (1:31,555).

Normal service resumed 💪@Max33Verstappen is back in top spot by three tenths#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/mxn1WF5wVE

— Formula 1 (@F1) September 22, 2023

O chvíli později se ke slovu dostali znovu piloti Ferrari a Leclerc (1:31,008) šel do čela, Sainz (1:31,237) za Norrise. Poté přidal i Verstappen, jenž si vzal první místo zpět - 1:30,688 min.

Závěr patřil jízdám s větším množstvím paliva a přípravám na závod, časy se již nelepšili, piloti byli většinou o šest až sedm sekund pomalejší. Lawson opět předčil zkušenějšího Cunodu, ale AlphaTauri se zřejmě rozhodne místo něj pro osvědčeného, lež v tuto chvíli stále zraněného Ricciarda. Svou jezdeckou sestavu pro rok 2024 oznámí již brzy.

🚩 RED FLAG 🚩Pierre Gasly runs wide at Degner 2 and crumples his Alpine against the wallThe session will not be resumed #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/WVS5JCTn1R

— Formula 1 (@F1) September 22, 2023

Gasly stihl 3 minuty před koncem ještě havarovat v zatáčce Degner 2, kde poškodil přední levou část své Alpiny. Komisaři se proto rozhodli druhý trénink předčasně ukončit.

Vypadá to, že Red Bullu bude v Japonsku opět jasným kandidátem na vítězství a Singapur mu výjimečně nesedl, nejblíže mu je Ferrari a McLaren, Mercedes má před sebou přes noc spoustu práce, aby našel lepší nastavení a mohl bojovat o pódium a udržet si svou druhou pozici v šampionátu.

#F1 #JapaneseGP Car performances after Friday's practices - gap to fastest #RedBll in slow, medium & high-speed corners and on the straights:- #RedBull excels in medium & high-speed corners- #Ferrari fastest in slow speed corners- #Williams flying on the straights pic.twitter.com/AhhLg5NcpW

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 22, 2023
Stalo se