Před víkendem v Singapuru vydala FIA technické směrnice omezující ohebnost křídel, podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však na jejich formu žádný vliv neměla.
FIA před víkendem vydala technickou směrnici TD018, která objasňovala pravidla týkající se ohebných dílů, jmenovitě křídel a podlahy. Podle Hornera ale na jejich monopost neměla vůbec žádný vliv, starosti podle něj přidělala spíše rivalům.
Sergiovi Pérezovi ani Maxovi Verstappenovi se nicméně poprvé po dlouhé době nepodařilo postoupit do poslední části v kvalifikace ani v závodě dosáhnout na pódium, čímž skončila rekordní vítězná šňůra Red Bullu - z vítězství se radoval Carlos Sainz z Ferrari.
"Všechno to jsou konstrukční věci. V tomto odvětví nejsou žádné zázračné věci. Vím, že vy byste to všichni rádi hodili na tu technickou směrnici, ale my to žel udělat nemůžeme, protože na našem voze nezměnila ani jeden díl," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Vlastnosti okruhu jsou tady jiné. A myslím, že jsme nezoptimalizovali auto pro ten správný pracovní rámec, abychom z něj dostali maximum během kola. Uvidíme, jestli to souvisí s okruhem," pokračuje.
"Chci říct: bude-li Ferrari první a druhé příští víkend v Japonsku, pak uvidíme, zda šlo o významný skok kupředu. Ale letos jsme viděli, že se to tolik mění, a jedině my jsme byli konzistentní. Tento víkend jsme to byli my, kdo byli trochu mimo formu," uznává Horner.
Pak ale připomíná: "Max vyhrál 10 závodů v řadě za sebou, vede mistrovství světa s téměř dvojnásobkem bodů, co má kdokoliv jiný, a má spoustu důvodů k tomu, aby byl v tuto chvíli šťastný. Ví, že šlo o anomálii a sna budeme příští týden opět konkurenceschopní."
"Stará se a přeje si to, je tím nejsoutěživějším jezdcem, se kterým jsme kdy spolupracovali. Takový on je. Když naskočí do auta, dá vám 110 %, a přesně to dělal během závodu. Je zkrátka velmi upřímný, neskrývá své pocity a byl samozřejmě zklamaný stejně jako celý tým. Po kvalifikaci se oklepal, bojoval a předvedl skvělou jízdu," dodává Horner.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.