Před víkendem v Singapuru vydala FIA technické směrnice omezující ohebnost křídel, podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však na jejich formu žádný vliv neměla.
FIA před víkendem vydala technickou směrnici TD018, která objasňovala pravidla týkající se ohebných dílů, jmenovitě křídel a podlahy. Podle Hornera ale na jejich monopost neměla vůbec žádný vliv, starosti podle něj přidělala spíše rivalům.
Sergiovi Pérezovi ani Maxovi Verstappenovi se nicméně poprvé po dlouhé době nepodařilo postoupit do poslední části v kvalifikace ani v závodě dosáhnout na pódium, čímž skončila rekordní vítězná šňůra Red Bullu - z vítězství se radoval Carlos Sainz z Ferrari.
"Všechno to jsou konstrukční věci. V tomto odvětví nejsou žádné zázračné věci. Vím, že vy byste to všichni rádi hodili na tu technickou směrnici, ale my to žel udělat nemůžeme, protože na našem voze nezměnila ani jeden díl," vysvětluje šéf Red Bullu.
"Vlastnosti okruhu jsou tady jiné. A myslím, že jsme nezoptimalizovali auto pro ten správný pracovní rámec, abychom z něj dostali maximum během kola. Uvidíme, jestli to souvisí s okruhem," pokračuje.
"Chci říct: bude-li Ferrari první a druhé příští víkend v Japonsku, pak uvidíme, zda šlo o významný skok kupředu. Ale letos jsme viděli, že se to tolik mění, a jedině my jsme byli konzistentní. Tento víkend jsme to byli my, kdo byli trochu mimo formu," uznává Horner.
Pak ale připomíná: "Max vyhrál 10 závodů v řadě za sebou, vede mistrovství světa s téměř dvojnásobkem bodů, co má kdokoliv jiný, a má spoustu důvodů k tomu, aby byl v tuto chvíli šťastný. Ví, že šlo o anomálii a sna budeme příští týden opět konkurenceschopní."
"Stará se a přeje si to, je tím nejsoutěživějším jezdcem, se kterým jsme kdy spolupracovali. Takový on je. Když naskočí do auta, dá vám 110 %, a přesně to dělal během závodu. Je zkrátka velmi upřímný, neskrývá své pocity a byl samozřejmě zklamaný stejně jako celý tým. Po kvalifikaci se oklepal, bojoval a předvedl skvělou jízdu," dodává Horner.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.