Třetí trénink před GP Singapuru patřil Carlosi Sainzovi., Ostatně Ferrari vypadá velmi dobře, naproti tomu Red Bull na tom není ideálně.
V úvodu třetího tréninku se do čela dostal Max Verstappen, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez si stěžoval na nestabilní zadní část vozu. Velmi dobře však vypadalo i Ferrari, zejména Carlos Sainz byl schopen sázet od prvních metrů velmi rychlá kola. Činil se ale také Leclerc a Ferrari tak pokračovalo v dobré formě z pátku.
Špatně nevypadá ani Mercedes, přesto se v tuto chvíli zdá, že Ferrari má před černými šípy navrch. McLaren včera testoval velké množství nových dílů, na ladění výkonnosti proto logicky tolik času neměl. Možná i proto Norris s Piastrim ztrácejí. Brit se nechal slyšet, že tento víkend neočekává boj o nejvyšší příčky.
Sainz goes quickest!He leads British duo Norris and Russell with just a few minutes remaining#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/S0F5aXFnie
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023Nedařilo se Pérezovi, který byl v polovině třetího tréninku až dvanáctý. Jeho časová ztráta činila vteřinu a půl. Nevýrazně působil také Aston Martin, Alonsovi patřila devátá příčka, Stroll okupoval až patnáctou pozici.
V závěrečných kvalifikačních simulacích zajel nejlépe Carlos Sainz. Následovali George Russell, Lando Norris, Max Verstappen a Charles Leclerc. Red Bull na tom stále není ideálně Verstappen sice do vysílačky hlásil, že situace je lepší než včera, ale stále není ideální. U rudých býků tedy mají o čem přemýšlet.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.