Třetí trénink před GP Singapuru patřil Carlosi Sainzovi., Ostatně Ferrari vypadá velmi dobře, naproti tomu Red Bull na tom není ideálně.
V úvodu třetího tréninku se do čela dostal Max Verstappen, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez si stěžoval na nestabilní zadní část vozu. Velmi dobře však vypadalo i Ferrari, zejména Carlos Sainz byl schopen sázet od prvních metrů velmi rychlá kola. Činil se ale také Leclerc a Ferrari tak pokračovalo v dobré formě z pátku.
Špatně nevypadá ani Mercedes, přesto se v tuto chvíli zdá, že Ferrari má před černými šípy navrch. McLaren včera testoval velké množství nových dílů, na ladění výkonnosti proto logicky tolik času neměl. Možná i proto Norris s Piastrim ztrácejí. Brit se nechal slyšet, že tento víkend neočekává boj o nejvyšší příčky.
Sainz goes quickest!He leads British duo Norris and Russell with just a few minutes remaining#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/S0F5aXFnie
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023Nedařilo se Pérezovi, který byl v polovině třetího tréninku až dvanáctý. Jeho časová ztráta činila vteřinu a půl. Nevýrazně působil také Aston Martin, Alonsovi patřila devátá příčka, Stroll okupoval až patnáctou pozici.
V závěrečných kvalifikačních simulacích zajel nejlépe Carlos Sainz. Následovali George Russell, Lando Norris, Max Verstappen a Charles Leclerc. Red Bull na tom stále není ideálně Verstappen sice do vysílačky hlásil, že situace je lepší než včera, ale stále není ideální. U rudých býků tedy mají o čem přemýšlet.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.