Pilot McLarenu Lando Norris by se nebránil spojení v jednom týmu s úřadujícím šampionem Maxem Verstappenem, kterého považuje za jednoho z nejlepších jezdců v historii Formule 1 vůbec.
Holanďan má s Red Bullem dlouhodobý kontrakt, který vyprší až na konci roku 2028, zatímco Lando Norris je smluvně spjat s McLarenem do roku 2025. O jeho služby je v padoku zájem, dřívější příchod do svého týmu by uvítal odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko.
Co říká Norris na to, že by měl jezdit po boku Verstappena? "Rozhodně bych tomu byl v budoucnu otevřený. Můžu s radostí říct, že Max je asi jedním z nejlepších jezdců v historii F1," chválí umění svého soupeře, který letos pohodlně kráčí za svým třetím titulem.
"Nikdy jsem proti němu nezávodil, dokud jsem se nedostal do F1, vždy jsem jezdil o kategorii níž. V motokárách jsem ho už znal docela dobře. V roce 2012 - 2013 jsem se s tím poprvé setkal a poznal jej, takže jsem mohl pozorovat, co dělá," popisuje britský pilot McLarenu.
"Myslím si, že dokáže podávat dobré výkony nejen díky dobrému autu. Nezáleží na tom, v čem sedí - dokáže předvádět výkony na podobné úrovni. Možná s odlišnými výsledky, ale na podobné úrovni," chválí svého soupeře, s nímž velmi dobře vychází.
"Podle mě by v takovém okamžiku bylo skvělé pracovat po boku někoho takového. Zároveň zjistit, jestli se proti němu opravdu můžu postavit. Já bych byl vůči tomu otevřený," dodává hrdě Norris.
Ten momentálně dosahuje velmi dobrých výsledků s McLarenem, který si jeho schopností velmi cení a dělá vše pro to, aby si Landa udržel. Nedávno mu vysekl velkou pochvalu také Fernando Alonso, který na něj zapůsobil nejvíce z mladé generace jezdců: "Je skvělým talentem a také příjemným klukem."
Byl by přestup k Red Bullu správným krokem v jeho kariéře?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.