Pilot McLarenu Lando Norris by se nebránil spojení v jednom týmu s úřadujícím šampionem Maxem Verstappenem, kterého považuje za jednoho z nejlepších jezdců v historii Formule 1 vůbec.
Holanďan má s Red Bullem dlouhodobý kontrakt, který vyprší až na konci roku 2028, zatímco Lando Norris je smluvně spjat s McLarenem do roku 2025. O jeho služby je v padoku zájem, dřívější příchod do svého týmu by uvítal odborný poradce rakouské stáje Helmut Marko.
Co říká Norris na to, že by měl jezdit po boku Verstappena? "Rozhodně bych tomu byl v budoucnu otevřený. Můžu s radostí říct, že Max je asi jedním z nejlepších jezdců v historii F1," chválí umění svého soupeře, který letos pohodlně kráčí za svým třetím titulem.
"Nikdy jsem proti němu nezávodil, dokud jsem se nedostal do F1, vždy jsem jezdil o kategorii níž. V motokárách jsem ho už znal docela dobře. V roce 2012 - 2013 jsem se s tím poprvé setkal a poznal jej, takže jsem mohl pozorovat, co dělá," popisuje britský pilot McLarenu.
"Myslím si, že dokáže podávat dobré výkony nejen díky dobrému autu. Nezáleží na tom, v čem sedí - dokáže předvádět výkony na podobné úrovni. Možná s odlišnými výsledky, ale na podobné úrovni," chválí svého soupeře, s nímž velmi dobře vychází.
"Podle mě by v takovém okamžiku bylo skvělé pracovat po boku někoho takového. Zároveň zjistit, jestli se proti němu opravdu můžu postavit. Já bych byl vůči tomu otevřený," dodává hrdě Norris.
Ten momentálně dosahuje velmi dobrých výsledků s McLarenem, který si jeho schopností velmi cení a dělá vše pro to, aby si Landa udržel. Nedávno mu vysekl velkou pochvalu také Fernando Alonso, který na něj zapůsobil nejvíce z mladé generace jezdců: "Je skvělým talentem a také příjemným klukem."
Byl by přestup k Red Bullu správným krokem v jeho kariéře?
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.