Úvodní trénink v Monze pro Red Bull, nejblíže mu bylo Ferrari s upraveným zbarvením

Max Verstappen s Red Bullem RB19
Max Verstappen s Red Bullem RB19, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 1. září 2023 14:30
Sdílej:

MONZA - 1. TRÉNINK; Nejrychlejšího času během úvodního pátečního tréninku před Velkou cenou Itálie dosáhl Max Verstappen s Red Bullem. Druhý Carlos Sainz na něj ztratil pouze 46 tisícin sekundy, na třetí příčce skončil Sergio Pérez s druhým Red Bullem.

V Monze se začínalo za slunečného počasí a příjemných teplot: vzduch dosahoval 25 °C, trať 36 °C. Pirelli na nejrychlejší okruh kalendáře přivezlo to nejměkčí, tedy směsi C3 (tvrdá) až C5 (měkká).

Nové kompletní pohonné jednotky před tréninkem nasadily oba vozy Ferrari i AlphaTauri, Valtteri Bottas u Alfy Romeo a George Russell z Mercedesu. Esteban Ocon dostal nové turbo a MGU-H, zatím vše bez penalizací, piloti však jsou již na hraně (stav komponent po GP Holandska zde).

Místo zraněného Daniela Ricciarda, jehož zlomenina zápěstí je komplikovanější, než se původně zdálo, nastupuje opět Liam Lawson, který ve svém závodním debutu minulý víkend předčil Jukiho Cunodu. U Aston Martinu dostává příležitost Felipe Drugovich, odpočívá Lance Stroll. Ferrari a Alfa Romeo se představují v upraveném zbarvení.

Zhou reports a problem with the car and is collected by his mechanics and wheeled back down the pit lane! 😫Valtteri Bottas is having problems too! 😬#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/DHs2hPpY9o

— Formula 1 (@F1) September 1, 2023

Po rozjížďce Piastriho (1:24,241) se do čela dostal Verstappen na tvrdých pneumatikách - 1:23,446 a 1:22,657. O tři desetinky zpět byl Leclerc (1:22,966) s Ferrari, které by se rádo vrátilo k boji o pódia.

Technické potíže softwarového rázu řešila Alfa Romeo, oba piloti zůstali stát při pokusu o výjezd z boxů. Tým je odstranil, Bottas si poté ale stejně stěžoval: "Něco je špatně se zadní části ve středně-rychlých a rychlých pasážích. Nulové přilnavost. Jakoby docházelo někdo k odtržení proudění vzduchu.

Mercedes potvrdil, že se svými současnými závodními piloty prodloužil smlouvu o dva roky až do konce sezóny 2025. Hamilton na tiskové konferenci překvapil výrokem, že "mí týmoví kolegové byli silnější než týmoví kolegové Maxe. Jenson, Fernando, George [Russell], Valtteri, Nico [Rosberg] - měl jsem jich hodně. Tito kluci byli všichni velmi konzistentní a Max doposud nezávodil proti nikomu, jako jsou oni."

That touch of yellow 👌 🔥 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cry389vN0t

— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 1, 2023

Po půlhodině se před Leclerca na druhé místo vyšvihl Pérez (1:22,927) žádající o zkoušku jízdy v závěsu za svým týmovým kolegou, za nimi se řadili Sainz (1:22,986), Alonso (1:23,214), Norris (1:23,241) a Hamilton (1:23,269 min).

Ke konci se Sainz (1:22,703) přiblížil Verstappenovi na 46 tisícin sekundy, zlepšovali se také ostatní: třetí Pérez (1:22,834) či pátý Russell (1:23,189 min), Maxo blížícího se k rekordnímu zápisu v podobě 10 vyhraných závodů během sezóny v řadě za sebou z prvního místa ale už nikdo nesesadil.

Stalo se