Mick Schumacher by se rád vrátil k závodění ve Formuli 1, podle šéfa Mercedesu na to má dostatečný talent a další šanci by si zasloužil.
Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera loni závodil za Haas, ten se jej ale po nepřesvědčivých výkonech a častých haváriích zbavil a nahradil jej krajanem Nicem Hülkenbergem. Mick proto v současné době působí jako rezervní pilot Mercedesu.
"Myslím, že si zaslouží být na roštu. Když si ve voze delší dobu nevěříte, vyvíjíte na sebe větší tlak a podáváte o to horší výkony. A to se mu podle mě přihodilo u Haasu. Je rychlý - když vyhrajete šampionáty F3 a F2, tak je ve vás vysoký potenciál. V F1 jej nikdy nedokázal předvést," domnívá se Wolff.
Hodně si cení jeho pracovní morálky, která se osvědčuje na jejich simulátoru, kde často zůstává dlouho do noci, aby pomohl závodním jezdcům Lewisovi Hamiltonovi a Georgeovi Russellovi najít potřebné desetinky na okruhu.
"Jsem rád, že máme třetího jezdce, o kterém vím, že zvládne práci, pokud bychom měli problém s jedním místem. A jeho příspěvek na simulátoru je ohromný. Pomáhá nám někdy k těm velkým skokům mezi pátkem a sobotou, protože během noci jezdí až do úmoru," cení si šéf Mercedesu.
Sám mu ale místo k závodění nedá, místo toho vyjednává o prodloužení smlouvy s Lewisem Hamiltonem. Mick i přesto pracuje na svém návratu a v zákulisí se spekuluje o tom, že by příští rok mohl u Williamsu nahradit Logana Sargeanta, jenž zatím na svůj první bod v nováčkovské sezóně stále čeká, zatímco jeho týmový kolega Alexander Albon jich nasbíral již 15. V Grove nyní šéfuje Wolffův kamarád James Vowles, stáj navíc od Mercedesu odebírá pohonné jednotky.
"Mick odvedl skvělou práci v testech McLarenu, tak jsem to alespoň slyšel," prozrazuje Mickův strýc Ralf Schumacher. "Formule 1 je velmi dynamická, stát se může cokoliv. Mick je naštěstí stále dobrý. Musí mít jen trochu trpělivosti."
Mladý Němec ale své šanci k návratu do závodního kokpitu příští rok nechce moc komentovat: "Nedokážu říct nic o časovém horizontu. Stále na tom pracuji. Čas běží, momentálně si ale musím ještě počkat."
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.