Šéf Mercedesu Toto Wolff promluvil o některých potížích, které mají i po nasazení novinek se současným monopostem W14. Optimismus do žil mu vlévá situace McLarenu, který se letos dokázal najednou zlepšit po nasazení svého balíku vylepšení.
Stříbrný šíp W14 je podle něj pořád velmi špatně ovladatelný. I když v šampionátu okupují druhou příčku za Red Bullem, před třetím Aston Martinem mají náskok jen 40 bodů a v posledních pěti závodech dosáhli jen jednou na pódium.
V neděli v Holandsku startoval do závodu Lewis Hamilton až z 13. pozice po vyřazení v prostřední části kvalifikace, George Russell ze třetí. Ale vinou strategické chyby při špatném čtení dat z meteoradaru, což vedlo k pozdnímu přezutí na přechodné pneumatiky, se jeho piloti propadli dozadu. Lewis sice skončil šestý, ale jeho mladší týmový kolega dojížděl až na 17. místě.
"Máme problémy všude. Za mokra, při osychání dráhy, auto se zkrátka velmi, velmi obtížně ovládá. Ustřeluje, je nepředvídatelné. Ale když ho dostanete do ideálního nastavení, pak je rychlé, jak jsme viděli v případě Georgea [v kvalifikaci]," říká šéf Mercedesu.
Debriefing a tough #DutchGP, together. Energised and determined to fight this weekend in Monza. 💪 pic.twitter.com/UZ65mVkMnM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 29, 2023"Musíme být ale realisté - možná jsme mohli být druzí [na roštu], ale musíme se dívat na ztrátu na Maxe. To je to, co musíme stáhnout. Sedm desetin je sedm desetin," kroutí hlavou Wolff nad náskokem jedničky Red Bullu.
K tomu ale jen tak brzy nedojde: "Pokud se chcete v neděli dívat na televizi a doufat v souboj [o vítězství], tak to v tuto chvíli nepůjde. Nedochází k tomu, protože jeden tým a jeden jezdec odvádějí mnohem lepší práci než kdokoliv jiný."
"Musíme uznat, že je na nás, abychom našli řešení, která nás posunou kupředu, protože sedm desetin není něco, co najdete mezi dvěma závody," upozorňuje šéf Mercedesu.
Naději mu ale dává vývoj u soupeřů: "Viděli jsme to u McLarenu, že jedno vylepšení v zásadě značně změnil jejich výkonnostní úrovně - a totéž bylo během zimy u Aston Martinu. Je to tedy možné a je na nás, abychom to dokázali," uzavírá Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.