Šéf Mercedesu Toto Wolff promluvil o některých potížích, které mají i po nasazení novinek se současným monopostem W14. Optimismus do žil mu vlévá situace McLarenu, který se letos dokázal najednou zlepšit po nasazení svého balíku vylepšení.
Stříbrný šíp W14 je podle něj pořád velmi špatně ovladatelný. I když v šampionátu okupují druhou příčku za Red Bullem, před třetím Aston Martinem mají náskok jen 40 bodů a v posledních pěti závodech dosáhli jen jednou na pódium.
V neděli v Holandsku startoval do závodu Lewis Hamilton až z 13. pozice po vyřazení v prostřední části kvalifikace, George Russell ze třetí. Ale vinou strategické chyby při špatném čtení dat z meteoradaru, což vedlo k pozdnímu přezutí na přechodné pneumatiky, se jeho piloti propadli dozadu. Lewis sice skončil šestý, ale jeho mladší týmový kolega dojížděl až na 17. místě.
"Máme problémy všude. Za mokra, při osychání dráhy, auto se zkrátka velmi, velmi obtížně ovládá. Ustřeluje, je nepředvídatelné. Ale když ho dostanete do ideálního nastavení, pak je rychlé, jak jsme viděli v případě Georgea [v kvalifikaci]," říká šéf Mercedesu.
Debriefing a tough #DutchGP, together. Energised and determined to fight this weekend in Monza. 💪 pic.twitter.com/UZ65mVkMnM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 29, 2023"Musíme být ale realisté - možná jsme mohli být druzí [na roštu], ale musíme se dívat na ztrátu na Maxe. To je to, co musíme stáhnout. Sedm desetin je sedm desetin," kroutí hlavou Wolff nad náskokem jedničky Red Bullu.
K tomu ale jen tak brzy nedojde: "Pokud se chcete v neděli dívat na televizi a doufat v souboj [o vítězství], tak to v tuto chvíli nepůjde. Nedochází k tomu, protože jeden tým a jeden jezdec odvádějí mnohem lepší práci než kdokoliv jiný."
"Musíme uznat, že je na nás, abychom našli řešení, která nás posunou kupředu, protože sedm desetin není něco, co najdete mezi dvěma závody," upozorňuje šéf Mercedesu.
Naději mu ale dává vývoj u soupeřů: "Viděli jsme to u McLarenu, že jedno vylepšení v zásadě značně změnil jejich výkonnostní úrovně - a totéž bylo během zimy u Aston Martinu. Je to tedy možné a je na nás, abychom to dokázali," uzavírá Wolff.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.