Šéf Mercedesu Toto Wolff promluvil o některých potížích, které mají i po nasazení novinek se současným monopostem W14. Optimismus do žil mu vlévá situace McLarenu, který se letos dokázal najednou zlepšit po nasazení svého balíku vylepšení.
Stříbrný šíp W14 je podle něj pořád velmi špatně ovladatelný. I když v šampionátu okupují druhou příčku za Red Bullem, před třetím Aston Martinem mají náskok jen 40 bodů a v posledních pěti závodech dosáhli jen jednou na pódium.
V neděli v Holandsku startoval do závodu Lewis Hamilton až z 13. pozice po vyřazení v prostřední části kvalifikace, George Russell ze třetí. Ale vinou strategické chyby při špatném čtení dat z meteoradaru, což vedlo k pozdnímu přezutí na přechodné pneumatiky, se jeho piloti propadli dozadu. Lewis sice skončil šestý, ale jeho mladší týmový kolega dojížděl až na 17. místě.
"Máme problémy všude. Za mokra, při osychání dráhy, auto se zkrátka velmi, velmi obtížně ovládá. Ustřeluje, je nepředvídatelné. Ale když ho dostanete do ideálního nastavení, pak je rychlé, jak jsme viděli v případě Georgea [v kvalifikaci]," říká šéf Mercedesu.
Debriefing a tough #DutchGP, together. Energised and determined to fight this weekend in Monza. 💪 pic.twitter.com/UZ65mVkMnM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 29, 2023"Musíme být ale realisté - možná jsme mohli být druzí [na roštu], ale musíme se dívat na ztrátu na Maxe. To je to, co musíme stáhnout. Sedm desetin je sedm desetin," kroutí hlavou Wolff nad náskokem jedničky Red Bullu.
K tomu ale jen tak brzy nedojde: "Pokud se chcete v neděli dívat na televizi a doufat v souboj [o vítězství], tak to v tuto chvíli nepůjde. Nedochází k tomu, protože jeden tým a jeden jezdec odvádějí mnohem lepší práci než kdokoliv jiný."
"Musíme uznat, že je na nás, abychom našli řešení, která nás posunou kupředu, protože sedm desetin není něco, co najdete mezi dvěma závody," upozorňuje šéf Mercedesu.
Naději mu ale dává vývoj u soupeřů: "Viděli jsme to u McLarenu, že jedno vylepšení v zásadě značně změnil jejich výkonnostní úrovně - a totéž bylo během zimy u Aston Martinu. Je to tedy možné a je na nás, abychom to dokázali," uzavírá Wolff.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.