Lando Norris sice do Velké ceny Holandska startoval z první řady, nakonec ale na pódium nedosáhl. Co k tomu přispělo a jak hodnotí závod ovlivněný rozmary počasí?
Zdálo se, že mladý Brit bude moci se svým oranžovým vozem bojovat s konkurencí s výjimkou Maxe Verstappena o postavení na bedně. Jenže během úvodní přeháňky zůstal na dráze moc dlouho a propadl se za ty, co přezuli rychleji na přechodné pneumatiky.
V cíli sice byl nakonec sedmý, Norris však byl evidentně zklamaný, protože chtěl dosáhnout více: "Když začnu tím, že se podívám na konečné pořadí, tak jsme získali nějaké body, což je dobré. Ale nebylo jich tolik, kolik jsme jich získat měli."
"Udělali jsme některé nesprávná rozhodnutí a v takový den můžete získat nebo ztratit spoustu času. Pro nás platilo to druhé. Někdy to je o rychlosti a někdy o strategii. Strategii jsme dnes podělali. Nemyslím si, že rychlost byla špatná. Bylo OK, ale nestačilo to," popisuje jezdec McLarenu.
Jenže ani tempo McLarenu nebylo v neděli tak oslnivé jako o den dříve v kvalifikaci, což pilot uznává: "Pokud chcete říct jaké bylo naše tempo ve srovnání s Astonem, tak bylo dost příšerné. Ve srovnání s Mercedesem? Dost příšerné."
"Naše rychlost dnes hodně zaostávala za tím, co jsme předvedli v kvalifikaci. V rychlosti na jedno kolo jsme mnohem konkurenceschopnější než v závodě," uvědomuje si Norris, jemuž mezi piloty patří se 75 body osmá příčka hned za krajanem Georgem Russellem z Mercedesu.
"Myslím, že to je čím dál více zřejmější. A děláme všechno možné, abychom to napravili, a další kroky směrem k příštím závodům. Ale momentálně to ani zdaleka nestačí. Projdeme to a zajistíme, abychom příště odvedli lepší práci. Máme před sebou nějakou práci, ale postupně se do toho dostáváme," dodává Norris.
That’s a wrap, Zandvoort! Hear from the boys after the #DutchGP. Thank you for your support, McLaren fans. 🧡🇳🇱 pic.twitter.com/oeZVqliUOL
— McLaren (@McLarenF1) August 27, 2023Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.