Lando Norris sice do Velké ceny Holandska startoval z první řady, nakonec ale na pódium nedosáhl. Co k tomu přispělo a jak hodnotí závod ovlivněný rozmary počasí?
Zdálo se, že mladý Brit bude moci se svým oranžovým vozem bojovat s konkurencí s výjimkou Maxe Verstappena o postavení na bedně. Jenže během úvodní přeháňky zůstal na dráze moc dlouho a propadl se za ty, co přezuli rychleji na přechodné pneumatiky.
V cíli sice byl nakonec sedmý, Norris však byl evidentně zklamaný, protože chtěl dosáhnout více: "Když začnu tím, že se podívám na konečné pořadí, tak jsme získali nějaké body, což je dobré. Ale nebylo jich tolik, kolik jsme jich získat měli."
"Udělali jsme některé nesprávná rozhodnutí a v takový den můžete získat nebo ztratit spoustu času. Pro nás platilo to druhé. Někdy to je o rychlosti a někdy o strategii. Strategii jsme dnes podělali. Nemyslím si, že rychlost byla špatná. Bylo OK, ale nestačilo to," popisuje jezdec McLarenu.
Jenže ani tempo McLarenu nebylo v neděli tak oslnivé jako o den dříve v kvalifikaci, což pilot uznává: "Pokud chcete říct jaké bylo naše tempo ve srovnání s Astonem, tak bylo dost příšerné. Ve srovnání s Mercedesem? Dost příšerné."
"Naše rychlost dnes hodně zaostávala za tím, co jsme předvedli v kvalifikaci. V rychlosti na jedno kolo jsme mnohem konkurenceschopnější než v závodě," uvědomuje si Norris, jemuž mezi piloty patří se 75 body osmá příčka hned za krajanem Georgem Russellem z Mercedesu.
"Myslím, že to je čím dál více zřejmější. A děláme všechno možné, abychom to napravili, a další kroky směrem k příštím závodům. Ale momentálně to ani zdaleka nestačí. Projdeme to a zajistíme, abychom příště odvedli lepší práci. Máme před sebou nějakou práci, ale postupně se do toho dostáváme," dodává Norris.
That’s a wrap, Zandvoort! Hear from the boys after the #DutchGP. Thank you for your support, McLaren fans. 🧡🇳🇱 pic.twitter.com/oeZVqliUOL
— McLaren (@McLarenF1) August 27, 2023Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.