Lando Norris sice do Velké ceny Holandska startoval z první řady, nakonec ale na pódium nedosáhl. Co k tomu přispělo a jak hodnotí závod ovlivněný rozmary počasí?
Zdálo se, že mladý Brit bude moci se svým oranžovým vozem bojovat s konkurencí s výjimkou Maxe Verstappena o postavení na bedně. Jenže během úvodní přeháňky zůstal na dráze moc dlouho a propadl se za ty, co přezuli rychleji na přechodné pneumatiky.
V cíli sice byl nakonec sedmý, Norris však byl evidentně zklamaný, protože chtěl dosáhnout více: "Když začnu tím, že se podívám na konečné pořadí, tak jsme získali nějaké body, což je dobré. Ale nebylo jich tolik, kolik jsme jich získat měli."
"Udělali jsme některé nesprávná rozhodnutí a v takový den můžete získat nebo ztratit spoustu času. Pro nás platilo to druhé. Někdy to je o rychlosti a někdy o strategii. Strategii jsme dnes podělali. Nemyslím si, že rychlost byla špatná. Bylo OK, ale nestačilo to," popisuje jezdec McLarenu.
Jenže ani tempo McLarenu nebylo v neděli tak oslnivé jako o den dříve v kvalifikaci, což pilot uznává: "Pokud chcete říct jaké bylo naše tempo ve srovnání s Astonem, tak bylo dost příšerné. Ve srovnání s Mercedesem? Dost příšerné."
"Naše rychlost dnes hodně zaostávala za tím, co jsme předvedli v kvalifikaci. V rychlosti na jedno kolo jsme mnohem konkurenceschopnější než v závodě," uvědomuje si Norris, jemuž mezi piloty patří se 75 body osmá příčka hned za krajanem Georgem Russellem z Mercedesu.
"Myslím, že to je čím dál více zřejmější. A děláme všechno možné, abychom to napravili, a další kroky směrem k příštím závodům. Ale momentálně to ani zdaleka nestačí. Projdeme to a zajistíme, abychom příště odvedli lepší práci. Máme před sebou nějakou práci, ale postupně se do toho dostáváme," dodává Norris.
That’s a wrap, Zandvoort! Hear from the boys after the #DutchGP. Thank you for your support, McLaren fans. 🧡🇳🇱 pic.twitter.com/oeZVqliUOL
— McLaren (@McLarenF1) August 27, 2023Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.