Lando Norris sice do Velké ceny Holandska startoval z první řady, nakonec ale na pódium nedosáhl. Co k tomu přispělo a jak hodnotí závod ovlivněný rozmary počasí?
Zdálo se, že mladý Brit bude moci se svým oranžovým vozem bojovat s konkurencí s výjimkou Maxe Verstappena o postavení na bedně. Jenže během úvodní přeháňky zůstal na dráze moc dlouho a propadl se za ty, co přezuli rychleji na přechodné pneumatiky.
V cíli sice byl nakonec sedmý, Norris však byl evidentně zklamaný, protože chtěl dosáhnout více: "Když začnu tím, že se podívám na konečné pořadí, tak jsme získali nějaké body, což je dobré. Ale nebylo jich tolik, kolik jsme jich získat měli."
"Udělali jsme některé nesprávná rozhodnutí a v takový den můžete získat nebo ztratit spoustu času. Pro nás platilo to druhé. Někdy to je o rychlosti a někdy o strategii. Strategii jsme dnes podělali. Nemyslím si, že rychlost byla špatná. Bylo OK, ale nestačilo to," popisuje jezdec McLarenu.
Jenže ani tempo McLarenu nebylo v neděli tak oslnivé jako o den dříve v kvalifikaci, což pilot uznává: "Pokud chcete říct jaké bylo naše tempo ve srovnání s Astonem, tak bylo dost příšerné. Ve srovnání s Mercedesem? Dost příšerné."
"Naše rychlost dnes hodně zaostávala za tím, co jsme předvedli v kvalifikaci. V rychlosti na jedno kolo jsme mnohem konkurenceschopnější než v závodě," uvědomuje si Norris, jemuž mezi piloty patří se 75 body osmá příčka hned za krajanem Georgem Russellem z Mercedesu.
"Myslím, že to je čím dál více zřejmější. A děláme všechno možné, abychom to napravili, a další kroky směrem k příštím závodům. Ale momentálně to ani zdaleka nestačí. Projdeme to a zajistíme, abychom příště odvedli lepší práci. Máme před sebou nějakou práci, ale postupně se do toho dostáváme," dodává Norris.
That’s a wrap, Zandvoort! Hear from the boys after the #DutchGP. Thank you for your support, McLaren fans. 🧡🇳🇱 pic.twitter.com/oeZVqliUOL
— McLaren (@McLarenF1) August 27, 2023
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.