Šéf Red Bullu Christian Horner si pochvaluje umění svého jezdce Maxe Verstappena, kterého řadí na úroveň těch nejlepších v celé historii Formule 1.
Holandský pilot dominuje letošnímu šampionátu, když do letní přestávky nasbíral už 314 bodů, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez jich má na kontě 189 a celkově třetí Fernando Alonso z Aston Martinu jen 149. Navíc dokázal vyhrát 10 z 12 velkých cen, z toho posledních osm v řadě za sebou.
Zatím to vypadá, že si v pohodě dokráčí za třetím titulem, čímž se vyrovná mistrovskému zápisu Ayrtona Senny, kterého již v počtu vítězných závodů letos překonal (45 vs. 41), přičemž na Alaina Prosta mu jich ještě 6 schází.
"Pokud jde o jezdce, je to tak těžké srovnávat piloty z různých generací, ale Ayrton Senna a Alain Prost byli oba legendami tohoto sportu. Myslím, že Max se rychle přidává k této skupině, ale je to vždy obtížné porovnávat odlišné generace," popisuje Horner.
Rivalita mezi Prostem a Sennou byla dobře zdokumentována a patří k něm napínavým a třaskavým bitvám historie F1. "Mezi nimi to jiskřilo. A dvě alfy se vždy těžko zvládají. Bylo to hezké to sledovat ze zákulisí," pokračuje šéf Red Bullu.
Ten ale vždy fandil domácímu Britovi Nigelovi Mansellovi: "Vždy jsem byl jeho fanouškem, náš Nige. Šlo o skvělé závodění. Nigel byl v tom roce [1988] žel hendikepován nekonkurenceschopným autem, ale jo, šlo o neuvěřitelnou věc," říká Horner.
Pokud by se Verstappenovi podařilo vyhrát tento týden na domácí půdě v Zandvoortu, vyrovnal by tím rekord Sebastiana Vettela ze sezóny 2023. Podle bývalého jezdce Marka Webbera u by mu v tom mohlo zabránit pouze selhání techniky.
"Podle mě ho může zastavit jen spolehlivost. Myslím, že svět rád uvidí jeho vítězství v domácím závodě. Dokázat to tam, to by bylo výjimečné. Měl by tam vyhrát, pak na tom bude stejně [jako Vettel]," dodává Webber, jenž v současnosti zastupuje Oscara Piastriho z McLarenu.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.