Šéf Red Bullu Christian Horner si pochvaluje umění svého jezdce Maxe Verstappena, kterého řadí na úroveň těch nejlepších v celé historii Formule 1.
Holandský pilot dominuje letošnímu šampionátu, když do letní přestávky nasbíral už 314 bodů, zatímco jeho týmový kolega Sergio Pérez jich má na kontě 189 a celkově třetí Fernando Alonso z Aston Martinu jen 149. Navíc dokázal vyhrát 10 z 12 velkých cen, z toho posledních osm v řadě za sebou.
Zatím to vypadá, že si v pohodě dokráčí za třetím titulem, čímž se vyrovná mistrovskému zápisu Ayrtona Senny, kterého již v počtu vítězných závodů letos překonal (45 vs. 41), přičemž na Alaina Prosta mu jich ještě 6 schází.
"Pokud jde o jezdce, je to tak těžké srovnávat piloty z různých generací, ale Ayrton Senna a Alain Prost byli oba legendami tohoto sportu. Myslím, že Max se rychle přidává k této skupině, ale je to vždy obtížné porovnávat odlišné generace," popisuje Horner.
Rivalita mezi Prostem a Sennou byla dobře zdokumentována a patří k něm napínavým a třaskavým bitvám historie F1. "Mezi nimi to jiskřilo. A dvě alfy se vždy těžko zvládají. Bylo to hezké to sledovat ze zákulisí," pokračuje šéf Red Bullu.
Ten ale vždy fandil domácímu Britovi Nigelovi Mansellovi: "Vždy jsem byl jeho fanouškem, náš Nige. Šlo o skvělé závodění. Nigel byl v tom roce [1988] žel hendikepován nekonkurenceschopným autem, ale jo, šlo o neuvěřitelnou věc," říká Horner.
Pokud by se Verstappenovi podařilo vyhrát tento týden na domácí půdě v Zandvoortu, vyrovnal by tím rekord Sebastiana Vettela ze sezóny 2023. Podle bývalého jezdce Marka Webbera u by mu v tom mohlo zabránit pouze selhání techniky.
"Podle mě ho může zastavit jen spolehlivost. Myslím, že svět rád uvidí jeho vítězství v domácím závodě. Dokázat to tam, to by bylo výjimečné. Měl by tam vyhrát, pak na tom bude stejně [jako Vettel]," dodává Webber, jenž v současnosti zastupuje Oscara Piastriho z McLarenu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.