Lewis Hamilton s Mercedesem sice do Velké ceny Maďarska startoval z prvního místa, na pódiové umístění kvůli příliš konzervativnímu přístupu k pneumatikám nedosáhl. Toto Wolff po závodě vysvětlil, v čem spočíval problém.
Britský pilot projel cílem jen o 1,5 sekundy za třetím Sergiem Pérezem, jehož v závěru rychle stahoval, k bronzu by ale ještě nejméně jedno kolo potřeboval. Stříbrné šípy byly na konci všech stintů rychlejší, doplatili však na jejich vlažnější začátky.
"Byli jsme příliš konzervativní, když jsme po zastávkách dostávali pneumatiky do provozního rámce. Ztratili jsme spoustu času. Vyplácelo se to ke konci stintů, protože jsme byli o míle rychlejší než všichni ostatní, ale je to vždy o kompromisu," popisuje Wolff.
"Při snaze o rovnováhu jsme zašli příliš daleko do jejich pomalého zahřívání. Správně to vyvážit je opravdu velmi těžké, protože když na to přitlačíte, jako to udělali Lando [Norris], Oscar [Piastri] a také Checo [Pérez], pak ke konci zkrátka masivně odpadáte," vysvětluje dále.
"Dostat je tedy do provozního rámce, když můžete, je určitě výhodné, my jsme ale byli zřejmě příliš konzervativní - ztratili jsme příliš mnoho času," uznává šéf druhého nejúspěšnějšího týmu letošního šampionátu, v němž má náskok 39 bodů na třetí Aston Martin.
Hamilton ztratil spoustu času během prvních zastávek, po nichž se najednou objevil na dráze o 9 sekund za Norrisem. V rozčarování se dokonce Mercedesu dotazoval na to, zda mu náhodou za horka nesnížili výkon jeho pohonné jednotky. Ke konci však byl jako politý živou vodou, když předjel Piastriho a rychle doháněl Péreze.
From a tough Friday, to pole on Saturday and missing out on a podium today, it feels like we experience every emotion this weekend!While we’re not taking home the trophy we wanted, there’s plenty of positives to focus on ahead of Spa. Let’s go. 👊 pic.twitter.com/HExLVTjuUp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 23, 2023"Měli jsme druhé nejrychlejší auto, ale výsledky to neodrážejí," komentuje zamračený Wolff, jehož druhý jezdce, George Russell, dojel po startu z 18. místa šestý hned za McLarenem Oscara Piastriho. Oba Stříbrné šípy v závodě předvedli nejrychlejší kola, překonal je pouze dominující Max Verstappen.
"Teoreticky jsme byli druzí nejrychlejší, ale nevyužili jsme toho. Když se podíváte na profil časů na kolo a pokrok George, měli jsme šanci na víc. Je to zklamání. Musíme přijít na to, jak se zlepšit. Viděli jsme, jak se propracoval z hloubi pole a porazil Aston Martiny i Ferrari, takže to musíme zanalyzovat," dodává Wolff.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.