Lewis Hamilton s Mercedesem sice do Velké ceny Maďarska startoval z prvního místa, na pódiové umístění kvůli příliš konzervativnímu přístupu k pneumatikám nedosáhl. Toto Wolff po závodě vysvětlil, v čem spočíval problém.
Britský pilot projel cílem jen o 1,5 sekundy za třetím Sergiem Pérezem, jehož v závěru rychle stahoval, k bronzu by ale ještě nejméně jedno kolo potřeboval. Stříbrné šípy byly na konci všech stintů rychlejší, doplatili však na jejich vlažnější začátky.
"Byli jsme příliš konzervativní, když jsme po zastávkách dostávali pneumatiky do provozního rámce. Ztratili jsme spoustu času. Vyplácelo se to ke konci stintů, protože jsme byli o míle rychlejší než všichni ostatní, ale je to vždy o kompromisu," popisuje Wolff.
"Při snaze o rovnováhu jsme zašli příliš daleko do jejich pomalého zahřívání. Správně to vyvážit je opravdu velmi těžké, protože když na to přitlačíte, jako to udělali Lando [Norris], Oscar [Piastri] a také Checo [Pérez], pak ke konci zkrátka masivně odpadáte," vysvětluje dále.
"Dostat je tedy do provozního rámce, když můžete, je určitě výhodné, my jsme ale byli zřejmě příliš konzervativní - ztratili jsme příliš mnoho času," uznává šéf druhého nejúspěšnějšího týmu letošního šampionátu, v němž má náskok 39 bodů na třetí Aston Martin.
Hamilton ztratil spoustu času během prvních zastávek, po nichž se najednou objevil na dráze o 9 sekund za Norrisem. V rozčarování se dokonce Mercedesu dotazoval na to, zda mu náhodou za horka nesnížili výkon jeho pohonné jednotky. Ke konci však byl jako politý živou vodou, když předjel Piastriho a rychle doháněl Péreze.
From a tough Friday, to pole on Saturday and missing out on a podium today, it feels like we experience every emotion this weekend!While we’re not taking home the trophy we wanted, there’s plenty of positives to focus on ahead of Spa. Let’s go. 👊 pic.twitter.com/HExLVTjuUp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 23, 2023"Měli jsme druhé nejrychlejší auto, ale výsledky to neodrážejí," komentuje zamračený Wolff, jehož druhý jezdce, George Russell, dojel po startu z 18. místa šestý hned za McLarenem Oscara Piastriho. Oba Stříbrné šípy v závodě předvedli nejrychlejší kola, překonal je pouze dominující Max Verstappen.
"Teoreticky jsme byli druzí nejrychlejší, ale nevyužili jsme toho. Když se podíváte na profil časů na kolo a pokrok George, měli jsme šanci na víc. Je to zklamání. Musíme přijít na to, jak se zlepšit. Viděli jsme, jak se propracoval z hloubi pole a porazil Aston Martiny i Ferrari, takže to musíme zanalyzovat," dodává Wolff.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.