Lewis Hamilton s Mercedesem sice do Velké ceny Maďarska startoval z prvního místa, na pódiové umístění kvůli příliš konzervativnímu přístupu k pneumatikám nedosáhl. Toto Wolff po závodě vysvětlil, v čem spočíval problém.
Britský pilot projel cílem jen o 1,5 sekundy za třetím Sergiem Pérezem, jehož v závěru rychle stahoval, k bronzu by ale ještě nejméně jedno kolo potřeboval. Stříbrné šípy byly na konci všech stintů rychlejší, doplatili však na jejich vlažnější začátky.
"Byli jsme příliš konzervativní, když jsme po zastávkách dostávali pneumatiky do provozního rámce. Ztratili jsme spoustu času. Vyplácelo se to ke konci stintů, protože jsme byli o míle rychlejší než všichni ostatní, ale je to vždy o kompromisu," popisuje Wolff.
"Při snaze o rovnováhu jsme zašli příliš daleko do jejich pomalého zahřívání. Správně to vyvážit je opravdu velmi těžké, protože když na to přitlačíte, jako to udělali Lando [Norris], Oscar [Piastri] a také Checo [Pérez], pak ke konci zkrátka masivně odpadáte," vysvětluje dále.
"Dostat je tedy do provozního rámce, když můžete, je určitě výhodné, my jsme ale byli zřejmě příliš konzervativní - ztratili jsme příliš mnoho času," uznává šéf druhého nejúspěšnějšího týmu letošního šampionátu, v němž má náskok 39 bodů na třetí Aston Martin.
Hamilton ztratil spoustu času během prvních zastávek, po nichž se najednou objevil na dráze o 9 sekund za Norrisem. V rozčarování se dokonce Mercedesu dotazoval na to, zda mu náhodou za horka nesnížili výkon jeho pohonné jednotky. Ke konci však byl jako politý živou vodou, když předjel Piastriho a rychle doháněl Péreze.
From a tough Friday, to pole on Saturday and missing out on a podium today, it feels like we experience every emotion this weekend!While we’re not taking home the trophy we wanted, there’s plenty of positives to focus on ahead of Spa. Let’s go. 👊 pic.twitter.com/HExLVTjuUp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 23, 2023"Měli jsme druhé nejrychlejší auto, ale výsledky to neodrážejí," komentuje zamračený Wolff, jehož druhý jezdce, George Russell, dojel po startu z 18. místa šestý hned za McLarenem Oscara Piastriho. Oba Stříbrné šípy v závodě předvedli nejrychlejší kola, překonal je pouze dominující Max Verstappen.
"Teoreticky jsme byli druzí nejrychlejší, ale nevyužili jsme toho. Když se podíváte na profil časů na kolo a pokrok George, měli jsme šanci na víc. Je to zklamání. Musíme přijít na to, jak se zlepšit. Viděli jsme, jak se propracoval z hloubi pole a porazil Aston Martiny i Ferrari, takže to musíme zanalyzovat," dodává Wolff.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.