HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Sergiovi Pérezovi začátek víkendu v Maďarsku nevyšel, když boural hned po čtyřech zatáčkách. Po přerušení navíc začalo hustě pršet, což narušilo program týmů. O další přerušení se postaral Sainz, nejrychlejší čas si za deště v závěrečné přetlačované s Oscarem Piastrim připsal George Russell. Red Bull přivezl velké vylepšení bočnic, Lando Norris zhodnotil víkendové šance McLarenu - viz níže.
Pirelli do Maďarska přivezlo to nejměkčí ze své nabídky: směsi C3 - C5. Teplota vzduchu dosahovala příjemných 24 °C, trať byla rozehřátá na 35 °C. Meteorologové předpovídali pro úvodní trénink přeháňku s pravděpodobností 80 %, začínalo se nicméně za sucha.
Jako první vyrazil na trať ve 13:30 Russell s Mercedesem, nalepeni na něj byli Albon a Ricciardo, jenž se po půlroční přestávce vrací do F1 s AlphaTauri.
Pérez již o 3 minutách skončil ve bariéře. Při brzdění najel v zatáčce č. 5 levým kolem lehce na trávu, což jej roztočilo a tvrdě havaroval. Zavlály červené vlajky a jeho poškozený Red Bull musel být převezen do boxů. Do té doby ještě nikdo nestihl měřené kolo.
Perez is ok but the damage to his car is extensive after spinning off at Turn 5 #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/tuqzGt110y
— Formula 1 (@F1) July 21, 2023Mexičan chtěl po předchozích nezdarech v kvalifikacích odjet čistý víkend, škrt přes rozpočet tedy přišel velmi brzy: "Nemůžu tomu uvěřit," hlesl do rádia. Red Bull přivezl pro tento víkend nové bočnice s podstatně užšími nasávacími otvory než měl v Silverstone ve snaze opět poodskočit svým soupeřům.
Vozy se po 8minutové přestávce vrátili na dráhu v okamžiku, kdy zrovna začínalo pršet. Měly sice obuté slicky, ale piloti jezdili velmi opatrně. Bottas se i přesto dostal mimo trať, proto všichni zamířili zpět do boxů.
Po 10 minutách se Hamilton vydal na průzkum na intermediálkách, ale po jednom kole se hned schoval do garáže. Dle jeho hodnocení byla trať z poloviny suchá. Osamocené kolečko si po něm střihli Ocon, Albon a Sainz - všichni na stejných pneumatikách jako Hamilton, zbytek vyčkával na lepší podmínky.
Déšť ani po půlhodině neustával, na dráze se přesto objevil Magnussen a oba McLareny. Norris před tréninkem kvůli pomalým zatáčkám opět bagatelizoval šance svého týmu na zopakování úspěchu ze Silverstone.
"Bez ohledu na veškeré vyhlídky, nejsme moc dobří v pomalých pasážích. Nejsme ani příšerní, když se na ně soustředíme. Podíváte-li se na Monako, nebylo to zas tak špatné. Musíte sáhnout po kompromisech, v rychlejších částech toho můžeme získat mnohem více. Chci věřit, ale jak jsem řekl, pochybuje, že to bude tak dobré jako v Silverstone, protože tady nejsou žádná rychlá místa," prohlásil tahoun McLarenu.
18min před koncem konečně opustil garáž Bottas a mokrou trať hodnotil slovy: "Je to OK. Přilnavost je nízká, ale dá se jezdit." Na přechodných pneumatikách najel ihned do měřeného kola, které mělo hodnotu 1:47,787 min.
Sainz bumped the barriers is now beached on a kerb 👀#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/h5apeegGle
— Formula 1 (@F1) July 21, 2023Čtvrt hodiny před koncem jej následovali ostatní pilot a diváci se tak dočkali alespoň trochu akce. Sargeant (1:46,838) a Albon (1:47,407) se posunuli před Fina, jenže Sainz hned na to dostal smyk a zůstal zaseknutý podlahou na obrubníku za zatáčku č. 3, své Ferrari naštěstí moc nepoškodil - kromě zcela nového předního křídla. Podruhé však zavlály červené vlajky.
Po odklizení rudého vozu měli piloti 10 minut čas na to, aby ještě prohnali po dráze své monoposty. Velmi dobré časy předváděli Alonso (1:40,687 min) se Strollem (1:40,888), zatímco Cunoda oholil pravou část svého předního křídla.
Nejrychlejší kolo si nechal na závěr Russell, jenž o 0,36 s předčil Piastriho (1:39,154), jenž o půl sekundy předčil Russella (1:39,652). Velmi blízko jim byli také Stroll (1:40,013) a Norris (1:40,277) s druhým McLarenem. Druhý trénink se suchou dráhou by ale měl nabídnout reprezentativnější porovnání toho, jak je na tom který tým.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.