Přípravu na kvalifikaci v Silverstone ovlivnil déšť. Během druhé poloviny třetího tréninku pršelo, do té doby však stihl zajet nejrychlejší čas Charles Leclerc následován Albonem a Alonsem. V garáži zůstal stát Zhou.
Na tradiční trati v Silverstone ráno fanoušky i týmy přivítal déšť a i nyní se nad okruhem stahují mraky. Podle všeho je i celkem velká šance, že během následující hodiny bude pršet. Teplota je 22 °C a trať má 29 °C.
A třetí trénink začíná. Jako první se po chvíli na trať vydali Alonso a Norris. A nahnat ztracený čas ze včerejška kvůli problému s elektronikou se snaží i Leclerc, vyrazil na měkké sadě pneumatik. Na trati postupně začíná být rušno.
Norris byl hned po výjezdu týmem požádán, aby zastavil a mechanik McLarenu běžel zkontrolovat vůz, než jej pustili na trať a to i když ještě nebyl za čárou výjezdu z boxů. McLaren později potvrdil, že nebyl odstraněn větráček, který zůstal na výfuku. Komisaři se tím budou zabývat po konci tréninku a je dost dobře možné, že z toho pro tým bude pokuta.
Nejrychlejší čas si po pěti minutách připsal Verstappen, 1:28,836 min. Klid je zatím u Albona, Williams podle všeho řeší problém s elektronikou. Brzy by však měli vyrazit na trať.
Po deseti minutách pořadí Verstappen, Leclerc (ztrácí 0,066 sek), ale ostatní zlepšují své časy. Posouvá se Hamilton, Russell, Pérez, ale především Sainz, který jde nakonec do čela.
Some early running on the softs sees us currently topping the timesheets ⏱️ 🇲🇨 @Charles_Leclerc P1🇪🇸 @Carlossainz55 P3 pic.twitter.com/S4lEeGDhM8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 8, 2023
Po téměř patnácti minutách tedy Sainz s časem 1,27,964, druhý Verstappen a třetí Pérez, ten za vedoucí Ferrari ztrácí 0,94 sek. Zlepšují se však Leclerc, Russell či Stroll. Do čekla jde však Hamilton, který zajel o 0.016 sek. rychleji než Sainz. Dlouho se tam však neohřál a Ferrari jde opět do čela.
A déšť se podle radaru blíží. Piastri hlásí blesky. A na druhé místo jde Gasly, chvíli po něm také Alonso a Albon. Jediným pilotem bez času je zatím Zhou. Alfa Romeo má prý problém s MGU-H.
A déšť je tu a všichni se snaží dokončit své časy na měkkých pneumatikách. Rychlejších časů se v tréninku zřejmě už nedočkáme. DRS je zakázáno a trať prohlášena za mokrou. A všichni jezdci zajeli do garáže.
Pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Albon, Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Sargeant, Piastri, Bottas, Hulkenberg, Zhou.
Po pár minutách vyjel Albon, Sainz, Sargeant, Piastri či Norris. Podle Norrise to není tak zlé a mokro je nejvíce v sedmé zatáčce.
The first teammates to go out on inters. 👊Lando and Oscar head out to explore the conditions. 🌧#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/sDlDBMDp2y
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2023
Norris zkouší hladké, vyjel na použité měkké sadě. V zatáčce Stowe je však mokro a pěkně mu to tam klouzalo, vyjel mimo trať. Ostatní zvolili přechodné. Na trati ještě vydržel Ocon, ale zhruba deset minut před koncem je na trati ticho, tedy kromě kapek deště.
Po pár minutách ještě vyráží na trať obě Ferrari i oba Red Bully a to na přechodných pneumatikách. Prší nyní pořádně, ale většina jezdců chce ještě využít trénink. Jezdí však opatrně, před kvalifikací určitě nechtějí riskovat. Co se časů týče, nejrychleji jezdí Verstappen, čas 1:38,58 min. Ostatní s časy kolem 1:40 min. Ale nic víc už se nestane, třetí trénink v Británii končí.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.