Přípravu na kvalifikaci v Silverstone ovlivnil déšť. Během druhé poloviny třetího tréninku pršelo, do té doby však stihl zajet nejrychlejší čas Charles Leclerc následován Albonem a Alonsem. V garáži zůstal stát Zhou.
Na tradiční trati v Silverstone ráno fanoušky i týmy přivítal déšť a i nyní se nad okruhem stahují mraky. Podle všeho je i celkem velká šance, že během následující hodiny bude pršet. Teplota je 22 °C a trať má 29 °C.
A třetí trénink začíná. Jako první se po chvíli na trať vydali Alonso a Norris. A nahnat ztracený čas ze včerejška kvůli problému s elektronikou se snaží i Leclerc, vyrazil na měkké sadě pneumatik. Na trati postupně začíná být rušno.
Norris byl hned po výjezdu týmem požádán, aby zastavil a mechanik McLarenu běžel zkontrolovat vůz, než jej pustili na trať a to i když ještě nebyl za čárou výjezdu z boxů. McLaren později potvrdil, že nebyl odstraněn větráček, který zůstal na výfuku. Komisaři se tím budou zabývat po konci tréninku a je dost dobře možné, že z toho pro tým bude pokuta.
Nejrychlejší čas si po pěti minutách připsal Verstappen, 1:28,836 min. Klid je zatím u Albona, Williams podle všeho řeší problém s elektronikou. Brzy by však měli vyrazit na trať.
Po deseti minutách pořadí Verstappen, Leclerc (ztrácí 0,066 sek), ale ostatní zlepšují své časy. Posouvá se Hamilton, Russell, Pérez, ale především Sainz, který jde nakonec do čela.
Some early running on the softs sees us currently topping the timesheets ⏱️ 🇲🇨 @Charles_Leclerc P1🇪🇸 @Carlossainz55 P3 pic.twitter.com/S4lEeGDhM8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 8, 2023
Po téměř patnácti minutách tedy Sainz s časem 1,27,964, druhý Verstappen a třetí Pérez, ten za vedoucí Ferrari ztrácí 0,94 sek. Zlepšují se však Leclerc, Russell či Stroll. Do čekla jde však Hamilton, který zajel o 0.016 sek. rychleji než Sainz. Dlouho se tam však neohřál a Ferrari jde opět do čela.
A déšť se podle radaru blíží. Piastri hlásí blesky. A na druhé místo jde Gasly, chvíli po něm také Alonso a Albon. Jediným pilotem bez času je zatím Zhou. Alfa Romeo má prý problém s MGU-H.
A déšť je tu a všichni se snaží dokončit své časy na měkkých pneumatikách. Rychlejších časů se v tréninku zřejmě už nedočkáme. DRS je zakázáno a trať prohlášena za mokrou. A všichni jezdci zajeli do garáže.
Pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Albon, Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Sargeant, Piastri, Bottas, Hulkenberg, Zhou.
Po pár minutách vyjel Albon, Sainz, Sargeant, Piastri či Norris. Podle Norrise to není tak zlé a mokro je nejvíce v sedmé zatáčce.
The first teammates to go out on inters. 👊Lando and Oscar head out to explore the conditions. 🌧#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/sDlDBMDp2y
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2023
Norris zkouší hladké, vyjel na použité měkké sadě. V zatáčce Stowe je však mokro a pěkně mu to tam klouzalo, vyjel mimo trať. Ostatní zvolili přechodné. Na trati ještě vydržel Ocon, ale zhruba deset minut před koncem je na trati ticho, tedy kromě kapek deště.
Po pár minutách ještě vyráží na trať obě Ferrari i oba Red Bully a to na přechodných pneumatikách. Prší nyní pořádně, ale většina jezdců chce ještě využít trénink. Jezdí však opatrně, před kvalifikací určitě nechtějí riskovat. Co se časů týče, nejrychleji jezdí Verstappen, čas 1:38,58 min. Ostatní s časy kolem 1:40 min. Ale nic víc už se nestane, třetí trénink v Británii končí.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.