Přípravu na kvalifikaci v Silverstone ovlivnil déšť. Během druhé poloviny třetího tréninku pršelo, do té doby však stihl zajet nejrychlejší čas Charles Leclerc následován Albonem a Alonsem. V garáži zůstal stát Zhou.
Na tradiční trati v Silverstone ráno fanoušky i týmy přivítal déšť a i nyní se nad okruhem stahují mraky. Podle všeho je i celkem velká šance, že během následující hodiny bude pršet. Teplota je 22 °C a trať má 29 °C.
A třetí trénink začíná. Jako první se po chvíli na trať vydali Alonso a Norris. A nahnat ztracený čas ze včerejška kvůli problému s elektronikou se snaží i Leclerc, vyrazil na měkké sadě pneumatik. Na trati postupně začíná být rušno.
Norris byl hned po výjezdu týmem požádán, aby zastavil a mechanik McLarenu běžel zkontrolovat vůz, než jej pustili na trať a to i když ještě nebyl za čárou výjezdu z boxů. McLaren později potvrdil, že nebyl odstraněn větráček, který zůstal na výfuku. Komisaři se tím budou zabývat po konci tréninku a je dost dobře možné, že z toho pro tým bude pokuta.
Nejrychlejší čas si po pěti minutách připsal Verstappen, 1:28,836 min. Klid je zatím u Albona, Williams podle všeho řeší problém s elektronikou. Brzy by však měli vyrazit na trať.
Po deseti minutách pořadí Verstappen, Leclerc (ztrácí 0,066 sek), ale ostatní zlepšují své časy. Posouvá se Hamilton, Russell, Pérez, ale především Sainz, který jde nakonec do čela.
Some early running on the softs sees us currently topping the timesheets ⏱️ 🇲🇨 @Charles_Leclerc P1🇪🇸 @Carlossainz55 P3 pic.twitter.com/S4lEeGDhM8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 8, 2023
Po téměř patnácti minutách tedy Sainz s časem 1,27,964, druhý Verstappen a třetí Pérez, ten za vedoucí Ferrari ztrácí 0,94 sek. Zlepšují se však Leclerc, Russell či Stroll. Do čekla jde však Hamilton, který zajel o 0.016 sek. rychleji než Sainz. Dlouho se tam však neohřál a Ferrari jde opět do čela.
A déšť se podle radaru blíží. Piastri hlásí blesky. A na druhé místo jde Gasly, chvíli po něm také Alonso a Albon. Jediným pilotem bez času je zatím Zhou. Alfa Romeo má prý problém s MGU-H.
A déšť je tu a všichni se snaží dokončit své časy na měkkých pneumatikách. Rychlejších časů se v tréninku zřejmě už nedočkáme. DRS je zakázáno a trať prohlášena za mokrou. A všichni jezdci zajeli do garáže.
Pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Albon, Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Sargeant, Piastri, Bottas, Hulkenberg, Zhou.
Po pár minutách vyjel Albon, Sainz, Sargeant, Piastri či Norris. Podle Norrise to není tak zlé a mokro je nejvíce v sedmé zatáčce.
The first teammates to go out on inters. 👊Lando and Oscar head out to explore the conditions. 🌧#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/sDlDBMDp2y
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2023
Norris zkouší hladké, vyjel na použité měkké sadě. V zatáčce Stowe je však mokro a pěkně mu to tam klouzalo, vyjel mimo trať. Ostatní zvolili přechodné. Na trati ještě vydržel Ocon, ale zhruba deset minut před koncem je na trati ticho, tedy kromě kapek deště.
Po pár minutách ještě vyráží na trať obě Ferrari i oba Red Bully a to na přechodných pneumatikách. Prší nyní pořádně, ale většina jezdců chce ještě využít trénink. Jezdí však opatrně, před kvalifikací určitě nechtějí riskovat. Co se časů týče, nejrychleji jezdí Verstappen, čas 1:38,58 min. Ostatní s časy kolem 1:40 min. Ale nic víc už se nestane, třetí trénink v Británii končí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.