Přípravu na kvalifikaci v Silverstone ovlivnil déšť. Během druhé poloviny třetího tréninku pršelo, do té doby však stihl zajet nejrychlejší čas Charles Leclerc následován Albonem a Alonsem. V garáži zůstal stát Zhou.
Na tradiční trati v Silverstone ráno fanoušky i týmy přivítal déšť a i nyní se nad okruhem stahují mraky. Podle všeho je i celkem velká šance, že během následující hodiny bude pršet. Teplota je 22 °C a trať má 29 °C.
A třetí trénink začíná. Jako první se po chvíli na trať vydali Alonso a Norris. A nahnat ztracený čas ze včerejška kvůli problému s elektronikou se snaží i Leclerc, vyrazil na měkké sadě pneumatik. Na trati postupně začíná být rušno.
Norris byl hned po výjezdu týmem požádán, aby zastavil a mechanik McLarenu běžel zkontrolovat vůz, než jej pustili na trať a to i když ještě nebyl za čárou výjezdu z boxů. McLaren později potvrdil, že nebyl odstraněn větráček, který zůstal na výfuku. Komisaři se tím budou zabývat po konci tréninku a je dost dobře možné, že z toho pro tým bude pokuta.
Nejrychlejší čas si po pěti minutách připsal Verstappen, 1:28,836 min. Klid je zatím u Albona, Williams podle všeho řeší problém s elektronikou. Brzy by však měli vyrazit na trať.
Po deseti minutách pořadí Verstappen, Leclerc (ztrácí 0,066 sek), ale ostatní zlepšují své časy. Posouvá se Hamilton, Russell, Pérez, ale především Sainz, který jde nakonec do čela.
Some early running on the softs sees us currently topping the timesheets ⏱️ 🇲🇨 @Charles_Leclerc P1🇪🇸 @Carlossainz55 P3 pic.twitter.com/S4lEeGDhM8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 8, 2023
Po téměř patnácti minutách tedy Sainz s časem 1,27,964, druhý Verstappen a třetí Pérez, ten za vedoucí Ferrari ztrácí 0,94 sek. Zlepšují se však Leclerc, Russell či Stroll. Do čekla jde však Hamilton, který zajel o 0.016 sek. rychleji než Sainz. Dlouho se tam však neohřál a Ferrari jde opět do čela.
A déšť se podle radaru blíží. Piastri hlásí blesky. A na druhé místo jde Gasly, chvíli po něm také Alonso a Albon. Jediným pilotem bez času je zatím Zhou. Alfa Romeo má prý problém s MGU-H.
A déšť je tu a všichni se snaží dokončit své časy na měkkých pneumatikách. Rychlejších časů se v tréninku zřejmě už nedočkáme. DRS je zakázáno a trať prohlášena za mokrou. A všichni jezdci zajeli do garáže.
Pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Albon, Alonso, Gasly, Hamilton, Sainz, Verstappen, Russell, Cunoda, De Vries, Norris, Stroll, Pérez, Magnussen, Ocon, Sargeant, Piastri, Bottas, Hulkenberg, Zhou.
Po pár minutách vyjel Albon, Sainz, Sargeant, Piastri či Norris. Podle Norrise to není tak zlé a mokro je nejvíce v sedmé zatáčce.
The first teammates to go out on inters. 👊Lando and Oscar head out to explore the conditions. 🌧#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/sDlDBMDp2y
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2023
Norris zkouší hladké, vyjel na použité měkké sadě. V zatáčce Stowe je však mokro a pěkně mu to tam klouzalo, vyjel mimo trať. Ostatní zvolili přechodné. Na trati ještě vydržel Ocon, ale zhruba deset minut před koncem je na trati ticho, tedy kromě kapek deště.
Po pár minutách ještě vyráží na trať obě Ferrari i oba Red Bully a to na přechodných pneumatikách. Prší nyní pořádně, ale většina jezdců chce ještě využít trénink. Jezdí však opatrně, před kvalifikací určitě nechtějí riskovat. Co se časů týče, nejrychleji jezdí Verstappen, čas 1:38,58 min. Ostatní s časy kolem 1:40 min. Ale nic víc už se nestane, třetí trénink v Británii končí.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.