Druhý volný trénink na britském okruhu Silverstone ovládl Max Verstappen, kterému na záda dýchal s minimální ztrátou Carlos Sainz. Stejně jako v FP1 třetí místo obsadil Alex Albon a jeho týmový kolega Logan Sargeant byl tentokrát pátý.
I přes opoždění druhého volného tréninku z důvodu opravy bariér se dvacítka jezdců vydala vstříc svým závodním simulacím na středních a tvrdých pneumatikách. Nejrychlejší byly Red Bully, ke kterým se chtěl přidat i Hamilton, ale ten v 16. zatáčce chyboval. Rychlost ukazoval i Norris s Piastrim.
Sergia Péreze z nejvyšší příčky po chvíli sesadil Carlos Sainz s časem 1:29,083, ale na druhé straně garáže panovala úplně opačná nálada - Charles Leclerc kvůli problémům s elektronikou nemohl vyjet a zaznamenat jakýkoliv čas.
Se zrychlujícími časy začala i přetahovaná mezi Verstappenem a Sainzem na měkkých pneumatikách o nejrychlejší kolo. Kartami zamíchal i průběžně třetí Alex Albon (+0,218). Dařit se ale nemohlo všem - potíže hlásili oba jezdci Aston Martinu. Lance Stroll reportoval uvolněné zrcátko a Fernando Alonso se musel potýkat s problémem vzniklým u levého předního kola.
V závěru FP2 jezdci dojezdili své závodní simulace, tudíž se v pořadí nic nezměnilo. Ovšem z výsledků lze vyčíst, že se tento závodní víkend bude muset počítat s oběma Willamsy.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.