V prvním britském tréninku zářil Red Bull. Překvapil Williams a Alex Albon.
Úvodní trénink na GP Velké Británie přinesl poklidný průběh a slunečné počasí. Řada týmů přivezla novinky - například Alpine nebo Mercedes. Tyto dva týmy představily poměrně výrazná vylepšení. Další novinku přivezlo Pirelli, ta spočévala v nových pneumatikách s upravenou konstrukcí.
Zdá se ale, že výkonnostní rozložení sil se příliš nezměnilo. Red Bull opět jezdí suverénně. Mistrovská stáj vypadá slušně při delších i kratších jízdách. Kvalitně se jeví také Ferrari a Alpine. Vypadá to, že Leclerc a Sainz by mohli obsadit pozici druhého nejlepšího týmu.
McLaren's one-off livery hits the track ✨#BritishGP #F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/JNW43z31ev
— Formula 1 (@F1) July 7, 2023Otázkou je, jak na tom bude Mercedes. Černé šípy v úvodním tréninku s nejměkčími pneumatikami nejezdily. I proto byli Hamilton s Russellem na pomezí první a druhé desítky. Parádní kolo zajel Alex Albon, jemuž pět minut před koncem prvního tréninku patřila druhá příčka. Za Thajce se zařadil Alonso.
Vylepšený McLaren dostal v Silverstone už i Oscar Piastri, přičemž oba jeho jezdci si hýčkali pozice v elitní desítce. Naopak rychlost chyběla Alfě Romeo a tradičně Haasu. Tyto týmy pravděpodobně obsadí pozice v suterénu výsledkové listiny i během zbytku závodního víkendu. Nejrychlejší čas patřil v závěru prvního tréninku Maxi Verstappenovi - měl hodnotu 1:28,600. Druhý byl se ztrátou půl vteřiny Pérez, třetí Albon.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.