V prvním britském tréninku zářil Red Bull. Překvapil Williams a Alex Albon.
Úvodní trénink na GP Velké Británie přinesl poklidný průběh a slunečné počasí. Řada týmů přivezla novinky - například Alpine nebo Mercedes. Tyto dva týmy představily poměrně výrazná vylepšení. Další novinku přivezlo Pirelli, ta spočévala v nových pneumatikách s upravenou konstrukcí.
Zdá se ale, že výkonnostní rozložení sil se příliš nezměnilo. Red Bull opět jezdí suverénně. Mistrovská stáj vypadá slušně při delších i kratších jízdách. Kvalitně se jeví také Ferrari a Alpine. Vypadá to, že Leclerc a Sainz by mohli obsadit pozici druhého nejlepšího týmu.
McLaren's one-off livery hits the track ✨#BritishGP #F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/JNW43z31ev
— Formula 1 (@F1) July 7, 2023Otázkou je, jak na tom bude Mercedes. Černé šípy v úvodním tréninku s nejměkčími pneumatikami nejezdily. I proto byli Hamilton s Russellem na pomezí první a druhé desítky. Parádní kolo zajel Alex Albon, jemuž pět minut před koncem prvního tréninku patřila druhá příčka. Za Thajce se zařadil Alonso.
Vylepšený McLaren dostal v Silverstone už i Oscar Piastri, přičemž oba jeho jezdci si hýčkali pozice v elitní desítce. Naopak rychlost chyběla Alfě Romeo a tradičně Haasu. Tyto týmy pravděpodobně obsadí pozice v suterénu výsledkové listiny i během zbytku závodního víkendu. Nejrychlejší čas patřil v závěru prvního tréninku Maxi Verstappenovi - měl hodnotu 1:28,600. Druhý byl se ztrátou půl vteřiny Pérez, třetí Albon.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.