Šéf Mercedesu Toto Wolff zkritizoval svého kolegu z Red Bullu za to, že chce měnit navržená pravidla pro pohonné jednotky pro sezónu 2026. Příčinou sváru je vyšší podíl elektrické energie na jejich výkonu. Christian Horner si to ale líbit nenechal.
Horner společně se svým jezdcem Maxem Verstappenem vyjádřili v Rakousku obavy z nárůstu elektrické výkonnosti nových motorů, na něž má Formule 1 přejít za tři roky.
V plánu je zbavit se motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), přičemž má dojít téměř k trojnásobnému nárůstu výkonu motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) ze současných 120 kW na 350 kW.
S vyšší mírou elektrifikace má dojít také ke snížení spotřeby paliva - to má být mimochodem zcela udržitelné, plně syntetické. Počítá se s tím, že vozy budou moci pro závod využít maximálně 70 kg místo současných 100 kg benzínu, výkon kolem 1000 koní má být nicméně zachován.
Wolffovi se však snaha zástupců Red Bullu změnit již delší dobu načrtnutý koncept pravidel vůbec nezamlouvá, podle mě mají "nulovou šanci" na tak velký obrat. Navíc tím sledují pouze vlastní zájmy udržet si svou dominanci v F1.
"Předpokládám, že mu [Hornerovi] dělá starosti to, že jeho program vývojem motorů nefunguje a možná chce kvůli tomu zabít pravidla. Vždy se musíte podivovat na důvody takových prohlášení," uvedl šéf Mercedesu.
To Hornerovi pochopitelně hnulo žlučí: "Tohle je žel pro Tota typické, soustředí se jen na vlastní výkonnost. Mým zájmem je opravdu zlepšení sportu spíše než to vlastní. Stále je příliš brzy na to hovořit o tom, kdo bude mít v roce 2026 konkurenceschopný motor a kdo ne!"
"Pro mě je tou nejdůležitější věcí kolektivní zodpovědnost - od sportovního hlediska po práci s FIA a s držitelem komerčních práv, abychom zajistili, že budeme mít ten nejlepší produkt!" dušuje se šéf Red Bullu, který i přes loňskou penalizaci dominuje současnému šampionátu F1.
"Pokud v tom selžeme, bude to selhání nás všech. Protože když začnete pracovat na těchto pravidlech, tak zjistíte, kde se nacházejí limity. A jsou i další týmy, které náš pohled sdílejí," zdůrazňuje Horner toužící po obratu v nastíněném kurzu pro vývoj motorů. Elektrickou část jejich pohonné jednotky má mít na starosti nový strategický partner - americký Ford.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.