Šéf Mercedesu Toto Wolff zkritizoval svého kolegu z Red Bullu za to, že chce měnit navržená pravidla pro pohonné jednotky pro sezónu 2026. Příčinou sváru je vyšší podíl elektrické energie na jejich výkonu. Christian Horner si to ale líbit nenechal.
Horner společně se svým jezdcem Maxem Verstappenem vyjádřili v Rakousku obavy z nárůstu elektrické výkonnosti nových motorů, na něž má Formule 1 přejít za tři roky.
V plánu je zbavit se motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), přičemž má dojít téměř k trojnásobnému nárůstu výkonu motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) ze současných 120 kW na 350 kW.
S vyšší mírou elektrifikace má dojít také ke snížení spotřeby paliva - to má být mimochodem zcela udržitelné, plně syntetické. Počítá se s tím, že vozy budou moci pro závod využít maximálně 70 kg místo současných 100 kg benzínu, výkon kolem 1000 koní má být nicméně zachován.
Wolffovi se však snaha zástupců Red Bullu změnit již delší dobu načrtnutý koncept pravidel vůbec nezamlouvá, podle mě mají "nulovou šanci" na tak velký obrat. Navíc tím sledují pouze vlastní zájmy udržet si svou dominanci v F1.
"Předpokládám, že mu [Hornerovi] dělá starosti to, že jeho program vývojem motorů nefunguje a možná chce kvůli tomu zabít pravidla. Vždy se musíte podivovat na důvody takových prohlášení," uvedl šéf Mercedesu.
To Hornerovi pochopitelně hnulo žlučí: "Tohle je žel pro Tota typické, soustředí se jen na vlastní výkonnost. Mým zájmem je opravdu zlepšení sportu spíše než to vlastní. Stále je příliš brzy na to hovořit o tom, kdo bude mít v roce 2026 konkurenceschopný motor a kdo ne!"
"Pro mě je tou nejdůležitější věcí kolektivní zodpovědnost - od sportovního hlediska po práci s FIA a s držitelem komerčních práv, abychom zajistili, že budeme mít ten nejlepší produkt!" dušuje se šéf Red Bullu, který i přes loňskou penalizaci dominuje současnému šampionátu F1.
"Pokud v tom selžeme, bude to selhání nás všech. Protože když začnete pracovat na těchto pravidlech, tak zjistíte, kde se nacházejí limity. A jsou i další týmy, které náš pohled sdílejí," zdůrazňuje Horner toužící po obratu v nastíněném kurzu pro vývoj motorů. Elektrickou část jejich pohonné jednotky má mít na starosti nový strategický partner - americký Ford.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.