Šéf Mercedesu Toto Wolff zkritizoval svého kolegu z Red Bullu za to, že chce měnit navržená pravidla pro pohonné jednotky pro sezónu 2026. Příčinou sváru je vyšší podíl elektrické energie na jejich výkonu. Christian Horner si to ale líbit nenechal.
Horner společně se svým jezdcem Maxem Verstappenem vyjádřili v Rakousku obavy z nárůstu elektrické výkonnosti nových motorů, na něž má Formule 1 přejít za tři roky.
V plánu je zbavit se motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), přičemž má dojít téměř k trojnásobnému nárůstu výkonu motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) ze současných 120 kW na 350 kW.
S vyšší mírou elektrifikace má dojít také ke snížení spotřeby paliva - to má být mimochodem zcela udržitelné, plně syntetické. Počítá se s tím, že vozy budou moci pro závod využít maximálně 70 kg místo současných 100 kg benzínu, výkon kolem 1000 koní má být nicméně zachován.
Wolffovi se však snaha zástupců Red Bullu změnit již delší dobu načrtnutý koncept pravidel vůbec nezamlouvá, podle mě mají "nulovou šanci" na tak velký obrat. Navíc tím sledují pouze vlastní zájmy udržet si svou dominanci v F1.
"Předpokládám, že mu [Hornerovi] dělá starosti to, že jeho program vývojem motorů nefunguje a možná chce kvůli tomu zabít pravidla. Vždy se musíte podivovat na důvody takových prohlášení," uvedl šéf Mercedesu.
To Hornerovi pochopitelně hnulo žlučí: "Tohle je žel pro Tota typické, soustředí se jen na vlastní výkonnost. Mým zájmem je opravdu zlepšení sportu spíše než to vlastní. Stále je příliš brzy na to hovořit o tom, kdo bude mít v roce 2026 konkurenceschopný motor a kdo ne!"
"Pro mě je tou nejdůležitější věcí kolektivní zodpovědnost - od sportovního hlediska po práci s FIA a s držitelem komerčních práv, abychom zajistili, že budeme mít ten nejlepší produkt!" dušuje se šéf Red Bullu, který i přes loňskou penalizaci dominuje současnému šampionátu F1.
"Pokud v tom selžeme, bude to selhání nás všech. Protože když začnete pracovat na těchto pravidlech, tak zjistíte, kde se nacházejí limity. A jsou i další týmy, které náš pohled sdílejí," zdůrazňuje Horner toužící po obratu v nastíněném kurzu pro vývoj motorů. Elektrickou část jejich pohonné jednotky má mít na starosti nový strategický partner - americký Ford.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.