Šéf Mercedesu Toto Wolff zkritizoval svého kolegu z Red Bullu za to, že chce měnit navržená pravidla pro pohonné jednotky pro sezónu 2026. Příčinou sváru je vyšší podíl elektrické energie na jejich výkonu. Christian Horner si to ale líbit nenechal.
Horner společně se svým jezdcem Maxem Verstappenem vyjádřili v Rakousku obavy z nárůstu elektrické výkonnosti nových motorů, na něž má Formule 1 přejít za tři roky.
V plánu je zbavit se motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), přičemž má dojít téměř k trojnásobnému nárůstu výkonu motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) ze současných 120 kW na 350 kW.
S vyšší mírou elektrifikace má dojít také ke snížení spotřeby paliva - to má být mimochodem zcela udržitelné, plně syntetické. Počítá se s tím, že vozy budou moci pro závod využít maximálně 70 kg místo současných 100 kg benzínu, výkon kolem 1000 koní má být nicméně zachován.
Wolffovi se však snaha zástupců Red Bullu změnit již delší dobu načrtnutý koncept pravidel vůbec nezamlouvá, podle mě mají "nulovou šanci" na tak velký obrat. Navíc tím sledují pouze vlastní zájmy udržet si svou dominanci v F1.
"Předpokládám, že mu [Hornerovi] dělá starosti to, že jeho program vývojem motorů nefunguje a možná chce kvůli tomu zabít pravidla. Vždy se musíte podivovat na důvody takových prohlášení," uvedl šéf Mercedesu.
To Hornerovi pochopitelně hnulo žlučí: "Tohle je žel pro Tota typické, soustředí se jen na vlastní výkonnost. Mým zájmem je opravdu zlepšení sportu spíše než to vlastní. Stále je příliš brzy na to hovořit o tom, kdo bude mít v roce 2026 konkurenceschopný motor a kdo ne!"
"Pro mě je tou nejdůležitější věcí kolektivní zodpovědnost - od sportovního hlediska po práci s FIA a s držitelem komerčních práv, abychom zajistili, že budeme mít ten nejlepší produkt!" dušuje se šéf Red Bullu, který i přes loňskou penalizaci dominuje současnému šampionátu F1.
"Pokud v tom selžeme, bude to selhání nás všech. Protože když začnete pracovat na těchto pravidlech, tak zjistíte, kde se nacházejí limity. A jsou i další týmy, které náš pohled sdílejí," zdůrazňuje Horner toužící po obratu v nastíněném kurzu pro vývoj motorů. Elektrickou část jejich pohonné jednotky má mít na starosti nový strategický partner - americký Ford.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.