 
            Rozstřelovou kvalifikaci zvládli nejlépe piloti Red Bullu v pořadí Max Verstappen, Sergio Pérez. Třetí skončil Norris. Mercedes vyhořel.
Úvod rozstřelové kvalifikace započal na částečně mokré trati. Jezdci však okamžitě nasadili suché pneumatiky. Technické problémy měl Sainz, jehož trápily brzdy. Do hodin se dostal Zhou. Závěr první části přinesl pořádně dramatickou podívanou - Sainz zajel v úplně poslední vteřině rychlý čas, který ho posunul na postupové příčky. Naproti tomu Hamiltonovi byl odebrán čas kvůli traťovým limitům, kvůli čemuž Brit nepostoupil do druhé části. Kromě Hamiltona nepostoupili Bottas, Sargeant, Piastri a Zhou.
V prostředním kvalifikačním segmentu pokračovalo trápení Mercedesu - George Russell laboroval s hydraulikou a nezajel měřené kolo. Kromě Russella se do závěrečné části nepodívali jezdci AlphaTauri, Gasly a Albon. Zejména Gasly byl ze svého nepostupu vyloženě rozčílený.
Závěrečná kvalifikační část přinesla očekávaný průběh. Red Bull a Max Verstappen si jeli svou ligu. Druhý skončil se ztrátou půl vteřiny Sergio Pérez, přičemž třetí příčka patří Norrisovi. Čtvrtý čas zajel Hulkenberg, za něj se seřadili piloti Ferrari.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.