Španělskou kvalifikaci ovládl s přehledem Max Verstappen. Druhý skončil Carlos Sainz a třetí Lando Norris. Kvalifikace se ale nepovedla jedenáctému Pérezovi a devatenáctému Leclercovi.
Pár dešťových kapek nejen na konci boxové uličky bylo 21. jezdcem na trati. Povrch byl stále velmi kluzký, na což jako první doplatil Juki Cunoda. Stejné místo se stalo osudným i Nycku de Vriesovi a Valtterimu Bottasovi. Zatrnulo i Alonsovi a Albonovi ve štěrkových zónách. Ředitelství závodu se z bezpečnostních důvodů rozhodlo vyvěsit červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Bottas goes wide, but gets going again#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/m87VhFbjio
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023V době restartu patřilo nejrychlejší kolo (1:14,618) Gaslymu, ale trať začala zrychlovat a francouzský jezdec se začal propadat pořadím. Téměř o vteřinu byl rychlejší Verstappen, za kterého se s minimální ztrátou zařadil Oscar Piastri. Zabrat ale museli Pérez s Leclercem, kteří se oba nacházeli v zóně ohrožení. Oba zrychlili, ale zrychlili i jezdci okolo, což znamenalo pro Péreze 15. místo a pro Leclerca 19. místo. Společně s Leclercem nepostoupili Bottas, Magnussen, Albon a Sargeant.
Q2Zkraje druhé části zajel Verstappen nejrychlejší kolo (1:12,760). Hned za ním dojížděli Pérez (+0,854) a Sainz (+1,030). Holanďanovi se dokázal nejvíce přiblížit Hamilton (+0,239). Třetí Alonso ztrácel už přes půl vteřinu. Druhé pokusy byly vskutku vzrušující. Pérez v out lapu chyboval a jeho rychlé kolo mu přineslo jen 11. pozici. Na cílové rovince potom došlo k incidentu mezi Hamiltonem a Russellem. Nepostoupil tedy Pérez, Russell, Zhou, de Vries a Cunoda.
Contact between Russell and Hamilton during the final stages of Q2! #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/JgQJmXphe5
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023 Q3Verstappen na začátku Q3 jako jediný nazul čerstvou směs měkkých pneumatik a zajel čas 1:12,272. Druhý Hamilton ztrácel téměř vteřinu. Pilně se pracovalo u Aston Martinu, kde se opravovala podlaha Fernanda Alonsa. Španěl to tedy zkusil na jedno rychlé kolo, ale jeho ztráta činila víc než vteřinu. Zazářili ale Sainz a Norris, kteří se dokázali dostat Verstappenovi nejblíže.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.