Španělskou kvalifikaci ovládl s přehledem Max Verstappen. Druhý skončil Carlos Sainz a třetí Lando Norris. Kvalifikace se ale nepovedla jedenáctému Pérezovi a devatenáctému Leclercovi.
Pár dešťových kapek nejen na konci boxové uličky bylo 21. jezdcem na trati. Povrch byl stále velmi kluzký, na což jako první doplatil Juki Cunoda. Stejné místo se stalo osudným i Nycku de Vriesovi a Valtterimu Bottasovi. Zatrnulo i Alonsovi a Albonovi ve štěrkových zónách. Ředitelství závodu se z bezpečnostních důvodů rozhodlo vyvěsit červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Bottas goes wide, but gets going again#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/m87VhFbjio
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023V době restartu patřilo nejrychlejší kolo (1:14,618) Gaslymu, ale trať začala zrychlovat a francouzský jezdec se začal propadat pořadím. Téměř o vteřinu byl rychlejší Verstappen, za kterého se s minimální ztrátou zařadil Oscar Piastri. Zabrat ale museli Pérez s Leclercem, kteří se oba nacházeli v zóně ohrožení. Oba zrychlili, ale zrychlili i jezdci okolo, což znamenalo pro Péreze 15. místo a pro Leclerca 19. místo. Společně s Leclercem nepostoupili Bottas, Magnussen, Albon a Sargeant.
Q2Zkraje druhé části zajel Verstappen nejrychlejší kolo (1:12,760). Hned za ním dojížděli Pérez (+0,854) a Sainz (+1,030). Holanďanovi se dokázal nejvíce přiblížit Hamilton (+0,239). Třetí Alonso ztrácel už přes půl vteřinu. Druhé pokusy byly vskutku vzrušující. Pérez v out lapu chyboval a jeho rychlé kolo mu přineslo jen 11. pozici. Na cílové rovince potom došlo k incidentu mezi Hamiltonem a Russellem. Nepostoupil tedy Pérez, Russell, Zhou, de Vries a Cunoda.
Contact between Russell and Hamilton during the final stages of Q2! #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/JgQJmXphe5
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023 Q3Verstappen na začátku Q3 jako jediný nazul čerstvou směs měkkých pneumatik a zajel čas 1:12,272. Druhý Hamilton ztrácel téměř vteřinu. Pilně se pracovalo u Aston Martinu, kde se opravovala podlaha Fernanda Alonsa. Španěl to tedy zkusil na jedno rychlé kolo, ale jeho ztráta činila víc než vteřinu. Zazářili ale Sainz a Norris, kteří se dokázali dostat Verstappenovi nejblíže.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.