Esteban Ocon s vozem Alpine A523 skončil v Monte Carlu na pódiu. Francouzský tým nyní věří, že v dalším závodě opět porazí Mercedes i Ferrari.
Ocon zaujal minulý víkend už v kvalifikaci, kdy bojoval o pole-position. Pokud by podle něj na boxové zídce nebyli tak opatrní, mohl snadno skončit v první řadě před Fernandem Alonsem.
"Prožili jsme náročný vstup do sezóny, ale už od prvního tréninku jsem se ve voze cítil silněji, za volantem jsem si věřil. Mohl jsem na to v každé části víkend tlačit, být limitu blíže než obvykle v Monaku. Naše rychlost nás samozřejmě hodně překvapila," popisoval Ocon po závodě.
"Myslím si však, že se momentálně musíme držet při zemi. Barcelona bude mít velmi odlišná vlastnosti. Jde o trať, kterou všichni znají a pro nás bude dobrým testem toho, jak na tom přesně jsme," pokračuje francouzský pilot.
Technický ředitel stáje Alan Permane očekává "víceméně stejný" obrázek výkonnost s tím, že opět zaskočí velké týmy před sebou: "Nemyslím si, že jsme měli zvláštní vůz pro Monako. Šlo jen o vylepšení, která jsme nasadili v Imole a tady. Auto funguje dobře."
"Plně očekávám, že budeme v příštím závodě před Mercedesem a Ferrari. Max je příliš daleko a když bude mít Checo [Pérez] svůj den, tak na tom bude podobně. S Fernandem to bude hodně těžké ale nevím, proč bychom si to nemohli rozdat s Ferrari a s Mercedesem, což se nám podařilo v Monaku i v Miami. Byli tam rychlejší než my, ale závodili jsme s nimi. To je našim cílem," vysvětluje Permane.
Alpine byl jedním z několika týmů, které do Monaka přivezly spoustu novinek po zrušení závodu v Imole kvůli lokálním povodním. Španělsko nabídne lepší obrázek o výkonnosti těchto novinek a přesnější porovnání s konkurencí než netypická městská trať minulý víkend.
"Monako je samozřejmě jedinečnou tratí a my jsme rádi, že jsme ji dobře zvládli. Očekáváme, že se nám bude dařit i v Barceloně, která nám umožní mnohem lépe poznat auto. Chystáme tam další vylepšení stejně jako pro většinu okruhů. Bude to tedy pokračovat a my budeme moci o něco přesněji změřit, jak jsme na tom," dodává Permane.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.