Esteban Ocon s vozem Alpine A523 skončil v Monte Carlu na pódiu. Francouzský tým nyní věří, že v dalším závodě opět porazí Mercedes i Ferrari.
Ocon zaujal minulý víkend už v kvalifikaci, kdy bojoval o pole-position. Pokud by podle něj na boxové zídce nebyli tak opatrní, mohl snadno skončit v první řadě před Fernandem Alonsem.
"Prožili jsme náročný vstup do sezóny, ale už od prvního tréninku jsem se ve voze cítil silněji, za volantem jsem si věřil. Mohl jsem na to v každé části víkend tlačit, být limitu blíže než obvykle v Monaku. Naše rychlost nás samozřejmě hodně překvapila," popisoval Ocon po závodě.
"Myslím si však, že se momentálně musíme držet při zemi. Barcelona bude mít velmi odlišná vlastnosti. Jde o trať, kterou všichni znají a pro nás bude dobrým testem toho, jak na tom přesně jsme," pokračuje francouzský pilot.
Technický ředitel stáje Alan Permane očekává "víceméně stejný" obrázek výkonnost s tím, že opět zaskočí velké týmy před sebou: "Nemyslím si, že jsme měli zvláštní vůz pro Monako. Šlo jen o vylepšení, která jsme nasadili v Imole a tady. Auto funguje dobře."
"Plně očekávám, že budeme v příštím závodě před Mercedesem a Ferrari. Max je příliš daleko a když bude mít Checo [Pérez] svůj den, tak na tom bude podobně. S Fernandem to bude hodně těžké ale nevím, proč bychom si to nemohli rozdat s Ferrari a s Mercedesem, což se nám podařilo v Monaku i v Miami. Byli tam rychlejší než my, ale závodili jsme s nimi. To je našim cílem," vysvětluje Permane.
Alpine byl jedním z několika týmů, které do Monaka přivezly spoustu novinek po zrušení závodu v Imole kvůli lokálním povodním. Španělsko nabídne lepší obrázek o výkonnosti těchto novinek a přesnější porovnání s konkurencí než netypická městská trať minulý víkend.
"Monako je samozřejmě jedinečnou tratí a my jsme rádi, že jsme ji dobře zvládli. Očekáváme, že se nám bude dařit i v Barceloně, která nám umožní mnohem lépe poznat auto. Chystáme tam další vylepšení stejně jako pro většinu okruhů. Bude to tedy pokračovat a my budeme moci o něco přesněji změřit, jak jsme na tom," dodává Permane.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.