Esteban Ocon s vozem Alpine A523 skončil v Monte Carlu na pódiu. Francouzský tým nyní věří, že v dalším závodě opět porazí Mercedes i Ferrari.
Ocon zaujal minulý víkend už v kvalifikaci, kdy bojoval o pole-position. Pokud by podle něj na boxové zídce nebyli tak opatrní, mohl snadno skončit v první řadě před Fernandem Alonsem.
"Prožili jsme náročný vstup do sezóny, ale už od prvního tréninku jsem se ve voze cítil silněji, za volantem jsem si věřil. Mohl jsem na to v každé části víkend tlačit, být limitu blíže než obvykle v Monaku. Naše rychlost nás samozřejmě hodně překvapila," popisoval Ocon po závodě.
"Myslím si však, že se momentálně musíme držet při zemi. Barcelona bude mít velmi odlišná vlastnosti. Jde o trať, kterou všichni znají a pro nás bude dobrým testem toho, jak na tom přesně jsme," pokračuje francouzský pilot.
Technický ředitel stáje Alan Permane očekává "víceméně stejný" obrázek výkonnost s tím, že opět zaskočí velké týmy před sebou: "Nemyslím si, že jsme měli zvláštní vůz pro Monako. Šlo jen o vylepšení, která jsme nasadili v Imole a tady. Auto funguje dobře."
"Plně očekávám, že budeme v příštím závodě před Mercedesem a Ferrari. Max je příliš daleko a když bude mít Checo [Pérez] svůj den, tak na tom bude podobně. S Fernandem to bude hodně těžké ale nevím, proč bychom si to nemohli rozdat s Ferrari a s Mercedesem, což se nám podařilo v Monaku i v Miami. Byli tam rychlejší než my, ale závodili jsme s nimi. To je našim cílem," vysvětluje Permane.
Alpine byl jedním z několika týmů, které do Monaka přivezly spoustu novinek po zrušení závodu v Imole kvůli lokálním povodním. Španělsko nabídne lepší obrázek o výkonnosti těchto novinek a přesnější porovnání s konkurencí než netypická městská trať minulý víkend.
"Monako je samozřejmě jedinečnou tratí a my jsme rádi, že jsme ji dobře zvládli. Očekáváme, že se nám bude dařit i v Barceloně, která nám umožní mnohem lépe poznat auto. Chystáme tam další vylepšení stejně jako pro většinu okruhů. Bude to tedy pokračovat a my budeme moci o něco přesněji změřit, jak jsme na tom," dodává Permane.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.