Ferrari letos chtělo útočit na titul, zatím ale v pěti velkých cenách dosáhlo jen jednou na pódium. Jeho pilot Carlos Sainz přiznává, že jde pro něj o velmi náročnou situaci.
I když začátek loňské sezóny Sainzovi moc nevyšel, nakonec šlo pro Scuderii o jednu z nejkonkurenceschopnějších v posledních letech. Z počátku se tým dokonce držel před Red Bullem a Španěl dokázal vyhrát v Silverstone.
Letos však přišlo po velkých nadějích zklamání. Sainz po slibném začátku v Bahrajnu, kde skončil čtvrtý, zatím na lepší pozici v žádném z dalších závodů nedojel. Navíc je Miami po nasazení několika vylepšení vrátilo zpět do reality.
"Je to těžší než kterýkoliv jiný rok. Loni mi tak trochu připadal jako návrat Ferrari na špici. A vnímám to tak, že jsme všichni čekali, že budeme bojovat přinejmenším na podobné úrovni. Nejen já, ale celý tým choval tuto naději, toto očekávání," připouští Sainz.
Zatímco Red Bull se dokáže stále držet na špici i s měnícími se pravidly, Ferrari letos udělalo relativní krok zpět, pokud jde o jejich závodní rychlost, navíc stále bojuje se spolehlivostí. Díky formě Aston Martinu posíleného Fernandem Alonsem přichází také o status druhého nejrychlejšího týmu, bodově ztrácí i na Mercedes.
"Když se najednou ocitáte více než půl sekundy za Red Bull, tak se to těžko zvládá. Najednou potřebujete reset, musíte se vrátit za rýsovací prkno a zajistit, aby si všichni udržovali motivaci," popisuje atmosféru v týmu španělský pilot.
"Kdybychom byli mezi konstruktéry čtvrtí s vědomím, že v každém závodě máme šanci na vítězství v kvalifikaci a v závodě, dalo by se to strávit snadněji," pokračuje.
"Je to zkrátka o tom, jak rychlý se letos prokazuje být Red Bull. A jak nás to překvapilo! Nejen nás - myslím, že Mercedes a Aston Martin rozhodně nečekali, že budou mít takovou ztrátu," poukazuje Sainz na formu nejbližších soupeřů.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.