Ferrari letos chtělo útočit na titul, zatím ale v pěti velkých cenách dosáhlo jen jednou na pódium. Jeho pilot Carlos Sainz přiznává, že jde pro něj o velmi náročnou situaci.
I když začátek loňské sezóny Sainzovi moc nevyšel, nakonec šlo pro Scuderii o jednu z nejkonkurenceschopnějších v posledních letech. Z počátku se tým dokonce držel před Red Bullem a Španěl dokázal vyhrát v Silverstone.
Letos však přišlo po velkých nadějích zklamání. Sainz po slibném začátku v Bahrajnu, kde skončil čtvrtý, zatím na lepší pozici v žádném z dalších závodů nedojel. Navíc je Miami po nasazení několika vylepšení vrátilo zpět do reality.
"Je to těžší než kterýkoliv jiný rok. Loni mi tak trochu připadal jako návrat Ferrari na špici. A vnímám to tak, že jsme všichni čekali, že budeme bojovat přinejmenším na podobné úrovni. Nejen já, ale celý tým choval tuto naději, toto očekávání," připouští Sainz.
Zatímco Red Bull se dokáže stále držet na špici i s měnícími se pravidly, Ferrari letos udělalo relativní krok zpět, pokud jde o jejich závodní rychlost, navíc stále bojuje se spolehlivostí. Díky formě Aston Martinu posíleného Fernandem Alonsem přichází také o status druhého nejrychlejšího týmu, bodově ztrácí i na Mercedes.
"Když se najednou ocitáte více než půl sekundy za Red Bull, tak se to těžko zvládá. Najednou potřebujete reset, musíte se vrátit za rýsovací prkno a zajistit, aby si všichni udržovali motivaci," popisuje atmosféru v týmu španělský pilot.
"Kdybychom byli mezi konstruktéry čtvrtí s vědomím, že v každém závodě máme šanci na vítězství v kvalifikaci a v závodě, dalo by se to strávit snadněji," pokračuje.
"Je to zkrátka o tom, jak rychlý se letos prokazuje být Red Bull. A jak nás to překvapilo! Nejen nás - myslím, že Mercedes a Aston Martin rozhodně nečekali, že budou mít takovou ztrátu," poukazuje Sainz na formu nejbližších soupeřů.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.