Ferrari letos chtělo útočit na titul, zatím ale v pěti velkých cenách dosáhlo jen jednou na pódium. Jeho pilot Carlos Sainz přiznává, že jde pro něj o velmi náročnou situaci.
I když začátek loňské sezóny Sainzovi moc nevyšel, nakonec šlo pro Scuderii o jednu z nejkonkurenceschopnějších v posledních letech. Z počátku se tým dokonce držel před Red Bullem a Španěl dokázal vyhrát v Silverstone.
Letos však přišlo po velkých nadějích zklamání. Sainz po slibném začátku v Bahrajnu, kde skončil čtvrtý, zatím na lepší pozici v žádném z dalších závodů nedojel. Navíc je Miami po nasazení několika vylepšení vrátilo zpět do reality.
"Je to těžší než kterýkoliv jiný rok. Loni mi tak trochu připadal jako návrat Ferrari na špici. A vnímám to tak, že jsme všichni čekali, že budeme bojovat přinejmenším na podobné úrovni. Nejen já, ale celý tým choval tuto naději, toto očekávání," připouští Sainz.
Zatímco Red Bull se dokáže stále držet na špici i s měnícími se pravidly, Ferrari letos udělalo relativní krok zpět, pokud jde o jejich závodní rychlost, navíc stále bojuje se spolehlivostí. Díky formě Aston Martinu posíleného Fernandem Alonsem přichází také o status druhého nejrychlejšího týmu, bodově ztrácí i na Mercedes.
"Když se najednou ocitáte více než půl sekundy za Red Bull, tak se to těžko zvládá. Najednou potřebujete reset, musíte se vrátit za rýsovací prkno a zajistit, aby si všichni udržovali motivaci," popisuje atmosféru v týmu španělský pilot.
"Kdybychom byli mezi konstruktéry čtvrtí s vědomím, že v každém závodě máme šanci na vítězství v kvalifikaci a v závodě, dalo by se to strávit snadněji," pokračuje.
"Je to zkrátka o tom, jak rychlý se letos prokazuje být Red Bull. A jak nás to překvapilo! Nejen nás - myslím, že Mercedes a Aston Martin rozhodně nečekali, že budou mít takovou ztrátu," poukazuje Sainz na formu nejbližších soupeřů.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.