Ferrari letos chtělo útočit na titul, zatím ale v pěti velkých cenách dosáhlo jen jednou na pódium. Jeho pilot Carlos Sainz přiznává, že jde pro něj o velmi náročnou situaci.
I když začátek loňské sezóny Sainzovi moc nevyšel, nakonec šlo pro Scuderii o jednu z nejkonkurenceschopnějších v posledních letech. Z počátku se tým dokonce držel před Red Bullem a Španěl dokázal vyhrát v Silverstone.
Letos však přišlo po velkých nadějích zklamání. Sainz po slibném začátku v Bahrajnu, kde skončil čtvrtý, zatím na lepší pozici v žádném z dalších závodů nedojel. Navíc je Miami po nasazení několika vylepšení vrátilo zpět do reality.
"Je to těžší než kterýkoliv jiný rok. Loni mi tak trochu připadal jako návrat Ferrari na špici. A vnímám to tak, že jsme všichni čekali, že budeme bojovat přinejmenším na podobné úrovni. Nejen já, ale celý tým choval tuto naději, toto očekávání," připouští Sainz.
Zatímco Red Bull se dokáže stále držet na špici i s měnícími se pravidly, Ferrari letos udělalo relativní krok zpět, pokud jde o jejich závodní rychlost, navíc stále bojuje se spolehlivostí. Díky formě Aston Martinu posíleného Fernandem Alonsem přichází také o status druhého nejrychlejšího týmu, bodově ztrácí i na Mercedes.
"Když se najednou ocitáte více než půl sekundy za Red Bull, tak se to těžko zvládá. Najednou potřebujete reset, musíte se vrátit za rýsovací prkno a zajistit, aby si všichni udržovali motivaci," popisuje atmosféru v týmu španělský pilot.
"Kdybychom byli mezi konstruktéry čtvrtí s vědomím, že v každém závodě máme šanci na vítězství v kvalifikaci a v závodě, dalo by se to strávit snadněji," pokračuje.
"Je to zkrátka o tom, jak rychlý se letos prokazuje být Red Bull. A jak nás to překvapilo! Nejen nás - myslím, že Mercedes a Aston Martin rozhodně nečekali, že budou mít takovou ztrátu," poukazuje Sainz na formu nejbližších soupeřů.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.