Nyck De Vries dlouho čekal na svou šanci ve Formuli 1. Prvního plnohodnotného angažmá se dočkal až letos, ale zatím se mu nedaří a Red Bullu začíná docházet trpělivost.
Od Holanďana se totiž určitě čekalo víc. De Vries kupí chyby, přičemž ani jeho rychlost není nikterak závratná. Cunoda, který byl v uplynulých letech válcován Gaslym, si z nového týmového kolegy dělá trhací kalendář. Alespoň zatím. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko tvrdí, že De Vries musí své výkony zlepšit, jinak mu hrozí, že u AlphaTauri nedokončí letošní sezonu. Ostatně minulost ukázala, že Red Bull dokáže dát svým jezdcům padáka kdykoliv.
„Mluvili jsme spolu a obě strany se shodly na tom, že se musí zlepšit. Lepších výsledků musí dosáhnout v následujících třech závodech. Když to řeknu fotbalovou terminologií, dostal žlutou kartu, takže zatím se nic neděje. Ale pokud by dostal druhou žlutou kartu...," říká Marko na De Vriesovu adresu.
A jaký je potenciální seznam, z něhož by Red Bull vybíral De Vriesova nástupce? Nejčastěji se skloňuje jméno Liama Lawsona, který nyní závodí v Japonsku, přičemž ve hře je také Ajumu Iwasa, jenž působí ve Formuli 2. Oba piloti jsou zároveň takzvanými juniory Red Bullu. Daniel Ricciardo by prý ve hře nebyl.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.