Ve druhém tréninku na tom byl nejlépe Max Verstappen, který zajel nejrychlejší čas. Slušně vypadá rovněž Ferrari, ačkoliv Charles Leclerc v závěru měřených jízd boural.
Druhý volný trénink v Miami opět napsal svůj příběh za příjemného počasí. Krizové okamžiky zažili Hamiltn s Magnussenem, obzvláště Dán ve službách Haasu měl velké štěstí, protože svůj vůz otřel o bariéru, ten ale vydržel a Magnussen mohl odjet do garáže. V únikové zóně skončil Albon, jemuž Miami prozatím nesedí. V součtu s prvním tréninkem šlo o jeho několikátý výlet mimo trať.
Na čele se po kvalifikačních pokusech na nejměkčích pneumatikách seřadili jezdci Red Bullu a Ferrari. Nejrychleji zajel Verstappen. Naproti tomu Mercedes ztratil rychlost. Zatímco první trénink Hamilton s Russellem vyhráli, v tom druhém nestačili. Hamiltonovi patřila sedmá příčka, Russellovi dokonce až patnáctá. Jejich ztráta činila vteřinu, respektive vteřinu a dvě desetiny.
Charles is out of the car and on his way back to the pits #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/txwTIBPb3W
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023Aston Martin působil tak trochu neviditelně - Alonso obsadil pátou pozici a zdá se, že v rychlosti na jedno kolo má tmavě zelený stroj rezervy. Ovšem v neděli by na tom měl být Aston dobře, což týmu dodává na optimismu. Pěkně zajel šestý Norris, zvlášť když uvážíme, že jeho týmový kolega Piastri byl až šestnáctý. Velký rozdíl ukázaly stopky také mezi desátým Albonem a posledním Sargeantem, Američan ztrácel na svého zkušenějšího týmového kolegu rovnou vteřinu.
Špatně na tom byla AlphaTauri a Haas. Tyto týmy vymetly pomyslný závěr výsledkové listiny. Největší vzrušení druhého volného tréninku přišlo deset minut před jeho koncem. Přesně v tom čase totiž Charles Leclerc ztratil kontrolu nad svým vozem a zabořil ho do bariéry. Následovala červená vlajka. Nutno říct, že Leclercův monopost doznal poměrně významných škod, zničeno bylo přední křídlo, nos i zavěšení.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.