Ve druhém tréninku na tom byl nejlépe Max Verstappen, který zajel nejrychlejší čas. Slušně vypadá rovněž Ferrari, ačkoliv Charles Leclerc v závěru měřených jízd boural.
Druhý volný trénink v Miami opět napsal svůj příběh za příjemného počasí. Krizové okamžiky zažili Hamiltn s Magnussenem, obzvláště Dán ve službách Haasu měl velké štěstí, protože svůj vůz otřel o bariéru, ten ale vydržel a Magnussen mohl odjet do garáže. V únikové zóně skončil Albon, jemuž Miami prozatím nesedí. V součtu s prvním tréninkem šlo o jeho několikátý výlet mimo trať.
Na čele se po kvalifikačních pokusech na nejměkčích pneumatikách seřadili jezdci Red Bullu a Ferrari. Nejrychleji zajel Verstappen. Naproti tomu Mercedes ztratil rychlost. Zatímco první trénink Hamilton s Russellem vyhráli, v tom druhém nestačili. Hamiltonovi patřila sedmá příčka, Russellovi dokonce až patnáctá. Jejich ztráta činila vteřinu, respektive vteřinu a dvě desetiny.
Charles is out of the car and on his way back to the pits #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/txwTIBPb3W
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023Aston Martin působil tak trochu neviditelně - Alonso obsadil pátou pozici a zdá se, že v rychlosti na jedno kolo má tmavě zelený stroj rezervy. Ovšem v neděli by na tom měl být Aston dobře, což týmu dodává na optimismu. Pěkně zajel šestý Norris, zvlášť když uvážíme, že jeho týmový kolega Piastri byl až šestnáctý. Velký rozdíl ukázaly stopky také mezi desátým Albonem a posledním Sargeantem, Američan ztrácel na svého zkušenějšího týmového kolegu rovnou vteřinu.
Špatně na tom byla AlphaTauri a Haas. Tyto týmy vymetly pomyslný závěr výsledkové listiny. Největší vzrušení druhého volného tréninku přišlo deset minut před jeho koncem. Přesně v tom čase totiž Charles Leclerc ztratil kontrolu nad svým vozem a zabořil ho do bariéry. Následovala červená vlajka. Nutno říct, že Leclercův monopost doznal poměrně významných škod, zničeno bylo přední křídlo, nos i zavěšení.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.