Ve druhém tréninku na tom byl nejlépe Max Verstappen, který zajel nejrychlejší čas. Slušně vypadá rovněž Ferrari, ačkoliv Charles Leclerc v závěru měřených jízd boural.
Druhý volný trénink v Miami opět napsal svůj příběh za příjemného počasí. Krizové okamžiky zažili Hamiltn s Magnussenem, obzvláště Dán ve službách Haasu měl velké štěstí, protože svůj vůz otřel o bariéru, ten ale vydržel a Magnussen mohl odjet do garáže. V únikové zóně skončil Albon, jemuž Miami prozatím nesedí. V součtu s prvním tréninkem šlo o jeho několikátý výlet mimo trať.
Na čele se po kvalifikačních pokusech na nejměkčích pneumatikách seřadili jezdci Red Bullu a Ferrari. Nejrychleji zajel Verstappen. Naproti tomu Mercedes ztratil rychlost. Zatímco první trénink Hamilton s Russellem vyhráli, v tom druhém nestačili. Hamiltonovi patřila sedmá příčka, Russellovi dokonce až patnáctá. Jejich ztráta činila vteřinu, respektive vteřinu a dvě desetiny.
Charles is out of the car and on his way back to the pits #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/txwTIBPb3W
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023Aston Martin působil tak trochu neviditelně - Alonso obsadil pátou pozici a zdá se, že v rychlosti na jedno kolo má tmavě zelený stroj rezervy. Ovšem v neděli by na tom měl být Aston dobře, což týmu dodává na optimismu. Pěkně zajel šestý Norris, zvlášť když uvážíme, že jeho týmový kolega Piastri byl až šestnáctý. Velký rozdíl ukázaly stopky také mezi desátým Albonem a posledním Sargeantem, Američan ztrácel na svého zkušenějšího týmového kolegu rovnou vteřinu.
Špatně na tom byla AlphaTauri a Haas. Tyto týmy vymetly pomyslný závěr výsledkové listiny. Největší vzrušení druhého volného tréninku přišlo deset minut před jeho koncem. Přesně v tom čase totiž Charles Leclerc ztratil kontrolu nad svým vozem a zabořil ho do bariéry. Následovala červená vlajka. Nutno říct, že Leclercův monopost doznal poměrně významných škod, zničeno bylo přední křídlo, nos i zavěšení.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.