Ferrari úvod sezony nevyšel podle představ, nicméně v Baku svitl pro italskou stáj záblesk naděje. Ten by mohl ještě zesílit v Miami, kam Italové přivezou balík vylepšení.
Novinky budou potřeba, protože ačkoliv Ferrari v Baku získalo své první letošní podium, neděle ukázala propastný rozdíl mezi závodním tempem Scuderie a Red Bullu. Na Ferrari navíc tlačil Aston Martin a ani Mercedes nebyl daleko. Ke všemu, se očekává, že Aston Martinu sedne trať v Miami víc než ta v Baku.
„Do Miami i na další závody přivezeme důležitá vylepšení. Bude důležité analyzovat, jak na ně auto zareaguje. Samozřejmě z nich chceme vytěžit maximum, to je náš cíl. Měl by nám v tom pomoct klasický formát závodního víkendu, neboť na správnou kalibraci nových dílů bude dostatek času," říká šéf Scuderie Frederic Vasseur. Ten zároveň odmítl, že by Ferrari uvažovalo o drastických změnách v koncepci vozu. Italové půjdou postupnou evolucí.
„Sezona bude ještě dlouhá, pořád jsme na jejím začátku, věřím, že máme vše potřebné k tomu, abychom uspěli. Když si porovnáte závody v Saúdské Arábii a v Baku, smazali jsme 50 procent naší ztráty. Smazat dalších 50 však bude o poznání složitější. Víme, že se musíme zlepšit a víme, kde se musíme zlepšit," dodává nejvýše postavený muž Ferrari.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.