Ferrari úvod sezony nevyšel podle představ, nicméně v Baku svitl pro italskou stáj záblesk naděje. Ten by mohl ještě zesílit v Miami, kam Italové přivezou balík vylepšení.
Novinky budou potřeba, protože ačkoliv Ferrari v Baku získalo své první letošní podium, neděle ukázala propastný rozdíl mezi závodním tempem Scuderie a Red Bullu. Na Ferrari navíc tlačil Aston Martin a ani Mercedes nebyl daleko. Ke všemu, se očekává, že Aston Martinu sedne trať v Miami víc než ta v Baku.
„Do Miami i na další závody přivezeme důležitá vylepšení. Bude důležité analyzovat, jak na ně auto zareaguje. Samozřejmě z nich chceme vytěžit maximum, to je náš cíl. Měl by nám v tom pomoct klasický formát závodního víkendu, neboť na správnou kalibraci nových dílů bude dostatek času," říká šéf Scuderie Frederic Vasseur. Ten zároveň odmítl, že by Ferrari uvažovalo o drastických změnách v koncepci vozu. Italové půjdou postupnou evolucí.
„Sezona bude ještě dlouhá, pořád jsme na jejím začátku, věřím, že máme vše potřebné k tomu, abychom uspěli. Když si porovnáte závody v Saúdské Arábii a v Baku, smazali jsme 50 procent naší ztráty. Smazat dalších 50 však bude o poznání složitější. Víme, že se musíme zlepšit a víme, kde se musíme zlepšit," dodává nejvýše postavený muž Ferrari.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.