Ferrari úvod sezony nevyšel podle představ, nicméně v Baku svitl pro italskou stáj záblesk naděje. Ten by mohl ještě zesílit v Miami, kam Italové přivezou balík vylepšení.
Novinky budou potřeba, protože ačkoliv Ferrari v Baku získalo své první letošní podium, neděle ukázala propastný rozdíl mezi závodním tempem Scuderie a Red Bullu. Na Ferrari navíc tlačil Aston Martin a ani Mercedes nebyl daleko. Ke všemu, se očekává, že Aston Martinu sedne trať v Miami víc než ta v Baku.
„Do Miami i na další závody přivezeme důležitá vylepšení. Bude důležité analyzovat, jak na ně auto zareaguje. Samozřejmě z nich chceme vytěžit maximum, to je náš cíl. Měl by nám v tom pomoct klasický formát závodního víkendu, neboť na správnou kalibraci nových dílů bude dostatek času," říká šéf Scuderie Frederic Vasseur. Ten zároveň odmítl, že by Ferrari uvažovalo o drastických změnách v koncepci vozu. Italové půjdou postupnou evolucí.
„Sezona bude ještě dlouhá, pořád jsme na jejím začátku, věřím, že máme vše potřebné k tomu, abychom uspěli. Když si porovnáte závody v Saúdské Arábii a v Baku, smazali jsme 50 procent naší ztráty. Smazat dalších 50 však bude o poznání složitější. Víme, že se musíme zlepšit a víme, kde se musíme zlepšit," dodává nejvýše postavený muž Ferrari.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.