F1 nemá dost. Královna motorsportu vyzkouší další bizarní formát závodního víkendu. Tentokrát s dvěma kvalifikacemi.
Cíl? Zlepšit show a zajistit, aby se jezdci při sobotním sprintu nebáli riskovat. Alespoň takhle si to to představitelé královny motorsportu malují. Jak tedy bude závodní víkend v Baku vypadat?
V pátek je na programu klasický volný trénink, který celý program otevře. Večer pak přijde na řadu obvyklá kvalifikace, která určí pořadí na startu nedělního závodu. Zásadní novinka rozčeří vody v sobotu, kdy bude na programu druhá kvalifikace. Ta je naplánována na tři části v časovém rozmezí od dvanácti do osmi minut. Během úvodních dvou částí mají jezdci povinnost nasadit střední směs pneumatik, třetí část se pojede s nejměkčím obutím.
Odpoledne se pojede sprint, jehož pravidla se ve srovnání s loňským rokem nemění. Patrně jediným a zásadním přínosem nového formátu je eliminace druhého tréninku, který byl během sprintových závodních víkendů zbytečný. Na druhou stranu... Pro fanoušky, kteří se neřadí do skupiny „hardcore" půjde o další znepřehlednění závodního víkendu. A to je škoda...
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.