F1 nemá dost. Královna motorsportu vyzkouší další bizarní formát závodního víkendu. Tentokrát s dvěma kvalifikacemi.
Cíl? Zlepšit show a zajistit, aby se jezdci při sobotním sprintu nebáli riskovat. Alespoň takhle si to to představitelé královny motorsportu malují. Jak tedy bude závodní víkend v Baku vypadat?
V pátek je na programu klasický volný trénink, který celý program otevře. Večer pak přijde na řadu obvyklá kvalifikace, která určí pořadí na startu nedělního závodu. Zásadní novinka rozčeří vody v sobotu, kdy bude na programu druhá kvalifikace. Ta je naplánována na tři části v časovém rozmezí od dvanácti do osmi minut. Během úvodních dvou částí mají jezdci povinnost nasadit střední směs pneumatik, třetí část se pojede s nejměkčím obutím.
Odpoledne se pojede sprint, jehož pravidla se ve srovnání s loňským rokem nemění. Patrně jediným a zásadním přínosem nového formátu je eliminace druhého tréninku, který byl během sprintových závodních víkendů zbytečný. Na druhou stranu... Pro fanoušky, kteří se neřadí do skupiny „hardcore" půjde o další znepřehlednění závodního víkendu. A to je škoda...
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.