Mercedes prožil náročný vstup do sezóny a v úvodní Velké ceně Bahrajnu jej čekalo nemilé vystřízlivění. Od té doby však ve vývoji notně pokročil a na simulátoru se mu daří dosahovat stále větších pokroků ve výkonnosti.
Do Sáchíru přijely Stříbrné šípy po výrazném zlepšení v závěru loňské sezóny, kdy dokonce dosáhly na vítězství v závodě, s velkými očekáváními. Ke svému překvapení jej ale předčil nejen Red Bull s Ferrari, ale i Aston Martin.
Po konkurenceschopných výkonech v Austrálii, kde po startu s oběma vozy vedli a podle pilota Georgea Russella měli na vítězství, v týmu začala panovat dobrá nálada a pocity satisfakce.
"Myslím, že jsme loni měli auto asi příliš nízko, a když jsme vyvíjeli vůz pro tento rok, tak byl zřejmě příliš vysoko. A všechna tato rozhodnutí mohou být nyní pochopena a napravena," popisuje šéf Mercedesu Toto Wolff po třetím podniku sezóny.
"Tým nyní mnohem lépe dokáže přesně určit a nalézt ideální nastavení auta. Takže se to všechno začíná scházet. Jde jen o to prožít dobrý víkend a dostat tu výkonnost, kterou podle našeho současného poznání ve voze máme," pokračuje.
Podle Russella se jim nyní daří dělat dokonce větší pokroky než během celého zimního období: "Za poslední dva nebo tři týdny nacházíme zřejmě větší zisky než za celou zimu kvůli tomu, že jsme auto vyvíjeli v špatném rámci."
"Takže to vše rozhodně směřuje správným směrem. Momentálně pracujeme opravdu tvrdě ně těch všech změnách. Nechci toho moc odhalovat, musíme jen zajistit, aby fungovaly tak, jak očekáváme," dodává pilot Mercedesu, kterého v šampionátu konstruktérů dělí od druhého Aston Martinu jen 9 bodů.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.