Mercedes prožil náročný vstup do sezóny a v úvodní Velké ceně Bahrajnu jej čekalo nemilé vystřízlivění. Od té doby však ve vývoji notně pokročil a na simulátoru se mu daří dosahovat stále větších pokroků ve výkonnosti.
Do Sáchíru přijely Stříbrné šípy po výrazném zlepšení v závěru loňské sezóny, kdy dokonce dosáhly na vítězství v závodě, s velkými očekáváními. Ke svému překvapení jej ale předčil nejen Red Bull s Ferrari, ale i Aston Martin.
Po konkurenceschopných výkonech v Austrálii, kde po startu s oběma vozy vedli a podle pilota Georgea Russella měli na vítězství, v týmu začala panovat dobrá nálada a pocity satisfakce.
"Myslím, že jsme loni měli auto asi příliš nízko, a když jsme vyvíjeli vůz pro tento rok, tak byl zřejmě příliš vysoko. A všechna tato rozhodnutí mohou být nyní pochopena a napravena," popisuje šéf Mercedesu Toto Wolff po třetím podniku sezóny.
"Tým nyní mnohem lépe dokáže přesně určit a nalézt ideální nastavení auta. Takže se to všechno začíná scházet. Jde jen o to prožít dobrý víkend a dostat tu výkonnost, kterou podle našeho současného poznání ve voze máme," pokračuje.
Podle Russella se jim nyní daří dělat dokonce větší pokroky než během celého zimního období: "Za poslední dva nebo tři týdny nacházíme zřejmě větší zisky než za celou zimu kvůli tomu, že jsme auto vyvíjeli v špatném rámci."
"Takže to vše rozhodně směřuje správným směrem. Momentálně pracujeme opravdu tvrdě ně těch všech změnách. Nechci toho moc odhalovat, musíme jen zajistit, aby fungovaly tak, jak očekáváme," dodává pilot Mercedesu, kterého v šampionátu konstruktérů dělí od druhého Aston Martinu jen 9 bodů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.