MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Fernando Alonso s Aston Martinem AMR23 předvedl nejrychlejší kolo odpoledního tréninku, naplno se však jezdilo jen prvních 15 minut, než se silně rozpršelo. Celá část se i přes náročné podmínky obešla bez vážnějších incidentů a přerušení.
Do druhé částí závodního víkendu v Austrálii vyrazil jako první Sainz, následovali jej všichni kromě Magnussena a obou Williamsů. Pilot Ferrari najel na středně-tvrdých pneumatikách ihned do měřeného kola, jež mělo hodnotu 1:20,378 min.
Aktivita na dráze byla vysoká, protože se k Albert Parku blížil déšť. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, nebe bylo zamračené a vlhkost vzduchu byla 72%. Pirelli opět přivezlo svůj zlatý střed, který jsme viděli i v předchozích dvou podnicích - směsi C2 (tvrdá) - C4 (měkká).
Sainze na čele brzy překonali Russell (1:19,672), Verstappen (1:19,502), Leclerc /1:19,332) i Alonso (1:18,887) min. Jezdci co nejdříve vyzkoušeli měkké pneumatiky, po čtvrthodině už začalo pršet.
Lando finds out just how wet Turn 1 is 😅Thankfully the McLaren driver is able to continue on! #AusGP #F1 pic.twitter.com/TMaMacPWp6
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023Šlo vidět na Norrisovi, který nedobrzdil do 1. zatáčky a projel se přes štěrkovou zónu. Nikdo poté nezrychloval, vozy mizely v garážích: "Je příliš mokro," hlásil Stroll. Po 20 minutách trať na 5 min zcela osiřela.
Poté se na chvíli objevil Sainz na měkkých pneumatikách. Kvůli mokrému povrchu bylo zakázáno využívání DRS, piloti proto nemohli simulovat kvalifikaci. Vystřídal jej Gasly, toho Verstappen, ale kvůli dešti se stále moc nejezdilo. Max prozradil, že byl před 2 týdny v Džiddě nemocný a cítil se, jakoby mu chyběly plíce.
Ferrari má sice v Melbourne pár novinek, ale velký balík vylepšení odsouvá až pro závod v Imole, nikoliv v Baku ve snaze lépe porozumět svým potížím. Leclerc včera nevyloučil kvůli velikosti ztráty (0,8 s/kolo v závodě) změnu aerodynamického konceptu po vzoru Red Bullu, inženýři v Maranellu nyní pracují hlavně na úpravě zadního zavěšení, aby auto SF-23 bylo šetrnější k pneumatikám.
It's a slippery slide out there 😲🛝💦#AusGP #F1 pic.twitter.com/ZEs0h1yCNq
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023Čtvrthodinu před koncem zamířilo na trať více vozů, tentokrát již na pneumatikách do přechodných podmínek, kvůli mokru ale zajížděly časy kolem 1:32 min na kolo. Stroll při výjezdu z boxů málem havaroval, svůj vůz naštěstí ukočíroval.
V závěru sice přestalo pršet, ale dráha nestačila dostatečně oschnout na to, aby piloti mohli předvádět konkurenceschopné časy. Sargeant se vůbec neobjevil, Williams stále zkoumal jeho auto po elektrické závadě v 1. tréninku.
Nejrychlejší čas tak zůstává Alonsovi a Aston Martinu, který nedávno opustili tři aerodynamici: Grant Kennedy a Mariano Alperin zamířili k McLarenu, Guru Johl k AlphaTauri.
#F1 #AustralianGP Qualifying pace after Friday's practices (data by @f1) 📊:1. @redbullracing 2. @ScuderiaFerrari +0.14s3. @AstonMartinF1 +0.28s4. @MercedesAMGF1 +0.39s5. @AlpineF1Team +0.82s6. @McLarenF1 +0.85s pic.twitter.com/PC1vw2YLpx
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 31, 2023McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.