MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Fernando Alonso s Aston Martinem AMR23 předvedl nejrychlejší kolo odpoledního tréninku, naplno se však jezdilo jen prvních 15 minut, než se silně rozpršelo. Celá část se i přes náročné podmínky obešla bez vážnějších incidentů a přerušení.
Do druhé částí závodního víkendu v Austrálii vyrazil jako první Sainz, následovali jej všichni kromě Magnussena a obou Williamsů. Pilot Ferrari najel na středně-tvrdých pneumatikách ihned do měřeného kola, jež mělo hodnotu 1:20,378 min.
Aktivita na dráze byla vysoká, protože se k Albert Parku blížil déšť. Teplota vzduchu dosahovala 16 °C, nebe bylo zamračené a vlhkost vzduchu byla 72%. Pirelli opět přivezlo svůj zlatý střed, který jsme viděli i v předchozích dvou podnicích - směsi C2 (tvrdá) - C4 (měkká).
Sainze na čele brzy překonali Russell (1:19,672), Verstappen (1:19,502), Leclerc /1:19,332) i Alonso (1:18,887) min. Jezdci co nejdříve vyzkoušeli měkké pneumatiky, po čtvrthodině už začalo pršet.
Lando finds out just how wet Turn 1 is 😅Thankfully the McLaren driver is able to continue on! #AusGP #F1 pic.twitter.com/TMaMacPWp6
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023Šlo vidět na Norrisovi, který nedobrzdil do 1. zatáčky a projel se přes štěrkovou zónu. Nikdo poté nezrychloval, vozy mizely v garážích: "Je příliš mokro," hlásil Stroll. Po 20 minutách trať na 5 min zcela osiřela.
Poté se na chvíli objevil Sainz na měkkých pneumatikách. Kvůli mokrému povrchu bylo zakázáno využívání DRS, piloti proto nemohli simulovat kvalifikaci. Vystřídal jej Gasly, toho Verstappen, ale kvůli dešti se stále moc nejezdilo. Max prozradil, že byl před 2 týdny v Džiddě nemocný a cítil se, jakoby mu chyběly plíce.
Ferrari má sice v Melbourne pár novinek, ale velký balík vylepšení odsouvá až pro závod v Imole, nikoliv v Baku ve snaze lépe porozumět svým potížím. Leclerc včera nevyloučil kvůli velikosti ztráty (0,8 s/kolo v závodě) změnu aerodynamického konceptu po vzoru Red Bullu, inženýři v Maranellu nyní pracují hlavně na úpravě zadního zavěšení, aby auto SF-23 bylo šetrnější k pneumatikám.
It's a slippery slide out there 😲🛝💦#AusGP #F1 pic.twitter.com/ZEs0h1yCNq
— Formula 1 (@F1) March 31, 2023Čtvrthodinu před koncem zamířilo na trať více vozů, tentokrát již na pneumatikách do přechodných podmínek, kvůli mokru ale zajížděly časy kolem 1:32 min na kolo. Stroll při výjezdu z boxů málem havaroval, svůj vůz naštěstí ukočíroval.
V závěru sice přestalo pršet, ale dráha nestačila dostatečně oschnout na to, aby piloti mohli předvádět konkurenceschopné časy. Sargeant se vůbec neobjevil, Williams stále zkoumal jeho auto po elektrické závadě v 1. tréninku.
Nejrychlejší čas tak zůstává Alonsovi a Aston Martinu, který nedávno opustili tři aerodynamici: Grant Kennedy a Mariano Alperin zamířili k McLarenu, Guru Johl k AlphaTauri.
#F1 #AustralianGP Qualifying pace after Friday's practices (data by @f1) 📊:1. @redbullracing 2. @ScuderiaFerrari +0.14s3. @AstonMartinF1 +0.28s4. @MercedesAMGF1 +0.39s5. @AlpineF1Team +0.82s6. @McLarenF1 +0.85s pic.twitter.com/PC1vw2YLpx
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 31, 2023Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.