Vstup do letošní sezony Mercedesu nevyšel. Německý tým ztrácí a na atak mistrovských titulů to nevypadá. Stejně mluví i šéf stáje Toto Wolff.
Třebaže se od Mercedesu letos čekalo hodně, Černé šípy výrazně ztrácí. A náprava? Ta je v nedohlednu. Red Bull i Aston Martin mají momentálně rychlejší vozy, což je něco, čeho si je Mercedes dobře vědom.
„Letos o titul bojovat nebudeme. Chceme však dobře vyvíjet a postupně se Red Bullu přiblížit. Loni se nám to povedlo. Začínali jsme s autem, které bylo pomalé a které poskakovalo, přesto jsme významnou část ztráty stáhli a nakonec dokázali vyhrát Grand Prix. Myslím, že letos se nám může podařit něco podobného," věří Toto Wolff.
„Myslím, že se na Red Bull dotáhneme za šest až dvanáct měsíců. Je to čas, který jsme na tom strávili i loni. Potřebujeme vyvíjet dvakrát rychleji než oni a zlepšit náš koncept. Pak jsem si jistý, že jejich náskok stáhneme. Ale jak říkám... Nebude to hned. Je třeba, abychom náš čas v aerodynamickém tunelu využili hospodárně a přišli s dobrými vylepšeními. Poté můžeme začít ztrátu na Red Bull pomalu stahovat," dodává Toto Wolff.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.