McLaren se v začátku letošní sezony trápí. Britský tým proto nyní oznámil restrukturalizační změny.
Hlavní novinkou je konec dosavadního technického ředitele Jamese Keye. Uznávaný odborník přišel do Wokingu v roce 2019 a McLaren si od něj hodně sliboval. Teď se ale jejich vzájemné cesty rozcházejí. Adaptace na nová pravidla, která vešla v platnost v roce 2022, se McLarenu zkrátka nepovedla. A asi hlavně proto nyní James Key končí.
Klasického technického ředitele už McLaren mít nebude. Místo toho se vlády ve Wokingu ujme tříčlenná skupina odborníků, kteří se budou zodpovídat týmovému šéfovi Andreasi Stellovi. Peter Prodromou zaujme pozici technického ředitele pro aerodynamiku, Neil Houldey bude technickým ředitelem pro inženýrství a design a David Sanchez bude mít pod palcem koncept vozu a výkon.
Právě Sanchez je patrně tím nejzajímavějším jménem. Zkušený inženýr působil ještě nedávno u Ferrari, kde byl zodpovědný za vývoj aerodynamiky. K McLarenu bude moci nastoupit od 1. ledna 2024 po absolvování nucené dovolené.
„Nová struktura technického oddělení nám dává možnost maximalizace našich inženýrských možností. Věřím, že díky ní budeme dostatečně efektivní a posuneme se směrem dopředu. Další optimalizace a modernizace infrastruktury nás čeká brzy, Jsem také rád, že u McLarenu můžu znovu přivítat Davida Sancheze, který k nám přináší spoustu zkušeností," říká šéf stáje Andrea Stella.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.