McLaren se v začátku letošní sezony trápí. Britský tým proto nyní oznámil restrukturalizační změny.
Hlavní novinkou je konec dosavadního technického ředitele Jamese Keye. Uznávaný odborník přišel do Wokingu v roce 2019 a McLaren si od něj hodně sliboval. Teď se ale jejich vzájemné cesty rozcházejí. Adaptace na nová pravidla, která vešla v platnost v roce 2022, se McLarenu zkrátka nepovedla. A asi hlavně proto nyní James Key končí.
Klasického technického ředitele už McLaren mít nebude. Místo toho se vlády ve Wokingu ujme tříčlenná skupina odborníků, kteří se budou zodpovídat týmovému šéfovi Andreasi Stellovi. Peter Prodromou zaujme pozici technického ředitele pro aerodynamiku, Neil Houldey bude technickým ředitelem pro inženýrství a design a David Sanchez bude mít pod palcem koncept vozu a výkon.
Právě Sanchez je patrně tím nejzajímavějším jménem. Zkušený inženýr působil ještě nedávno u Ferrari, kde byl zodpovědný za vývoj aerodynamiky. K McLarenu bude moci nastoupit od 1. ledna 2024 po absolvování nucené dovolené.
„Nová struktura technického oddělení nám dává možnost maximalizace našich inženýrských možností. Věřím, že díky ní budeme dostatečně efektivní a posuneme se směrem dopředu. Další optimalizace a modernizace infrastruktury nás čeká brzy, Jsem také rád, že u McLarenu můžu znovu přivítat Davida Sancheze, který k nám přináší spoustu zkušeností," říká šéf stáje Andrea Stella.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.