McLaren se v začátku letošní sezony trápí. Britský tým proto nyní oznámil restrukturalizační změny.
Hlavní novinkou je konec dosavadního technického ředitele Jamese Keye. Uznávaný odborník přišel do Wokingu v roce 2019 a McLaren si od něj hodně sliboval. Teď se ale jejich vzájemné cesty rozcházejí. Adaptace na nová pravidla, která vešla v platnost v roce 2022, se McLarenu zkrátka nepovedla. A asi hlavně proto nyní James Key končí.
Klasického technického ředitele už McLaren mít nebude. Místo toho se vlády ve Wokingu ujme tříčlenná skupina odborníků, kteří se budou zodpovídat týmovému šéfovi Andreasi Stellovi. Peter Prodromou zaujme pozici technického ředitele pro aerodynamiku, Neil Houldey bude technickým ředitelem pro inženýrství a design a David Sanchez bude mít pod palcem koncept vozu a výkon.
Právě Sanchez je patrně tím nejzajímavějším jménem. Zkušený inženýr působil ještě nedávno u Ferrari, kde byl zodpovědný za vývoj aerodynamiky. K McLarenu bude moci nastoupit od 1. ledna 2024 po absolvování nucené dovolené.
„Nová struktura technického oddělení nám dává možnost maximalizace našich inženýrských možností. Věřím, že díky ní budeme dostatečně efektivní a posuneme se směrem dopředu. Další optimalizace a modernizace infrastruktury nás čeká brzy, Jsem také rád, že u McLarenu můžu znovu přivítat Davida Sancheze, který k nám přináší spoustu zkušeností," říká šéf stáje Andrea Stella.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.