McLaren se v začátku letošní sezony trápí. Britský tým proto nyní oznámil restrukturalizační změny.
Hlavní novinkou je konec dosavadního technického ředitele Jamese Keye. Uznávaný odborník přišel do Wokingu v roce 2019 a McLaren si od něj hodně sliboval. Teď se ale jejich vzájemné cesty rozcházejí. Adaptace na nová pravidla, která vešla v platnost v roce 2022, se McLarenu zkrátka nepovedla. A asi hlavně proto nyní James Key končí.
Klasického technického ředitele už McLaren mít nebude. Místo toho se vlády ve Wokingu ujme tříčlenná skupina odborníků, kteří se budou zodpovídat týmovému šéfovi Andreasi Stellovi. Peter Prodromou zaujme pozici technického ředitele pro aerodynamiku, Neil Houldey bude technickým ředitelem pro inženýrství a design a David Sanchez bude mít pod palcem koncept vozu a výkon.
Právě Sanchez je patrně tím nejzajímavějším jménem. Zkušený inženýr působil ještě nedávno u Ferrari, kde byl zodpovědný za vývoj aerodynamiky. K McLarenu bude moci nastoupit od 1. ledna 2024 po absolvování nucené dovolené.
„Nová struktura technického oddělení nám dává možnost maximalizace našich inženýrských možností. Věřím, že díky ní budeme dostatečně efektivní a posuneme se směrem dopředu. Další optimalizace a modernizace infrastruktury nás čeká brzy, Jsem také rád, že u McLarenu můžu znovu přivítat Davida Sancheze, který k nám přináší spoustu zkušeností," říká šéf stáje Andrea Stella.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.