Oscar Piastri je vnímán jako velký talent a jeden z největších příslibů nastupující jezdecké generace F1. Mladý Australan letos krouží svou první sezonu u McLarenu
A ten je s ním prozatím spokojen. Tvrdí to alespoň týmový šéf Andrea Stella. Ostatně McLaren vkládá do Piastriho velké naděje. I proto jej Alpine doslova ukradl pod nosem. Jen si vzpomeňme, jaký bouřlivý dopadl měla loni zmíněná aféra. Francouzi Piastrimu dodnes neodpustili.
To ale McLarenu nevadí. „Oscar na nás zapůsobil, jsme s ním velmi spokojeni. Ukazuje schopnost každý den se učit a dělat pokroky. Ukázal to i během testů, když se během prvního až posledního dne hodně zlepšil, což jen dokazuje, jakou nadějí pro náš sport je," říká Andrea Stella.
„Když vystoupí z vozu, řekne nám: Myslím, že v první zatáčce jsem mohl brzdit později a ve čtvrté jít dřív na plyn. My to ověříme na datech, poté znovu nasedne do vozu a napraví to. Tohle je další ukázka toho, jak obrovský talent má. Jsem přesvědčen, že v něm tkví mistrovský potenciál. Koneckonců ukázal to už v juniorských sériích, kterým kraloval," dodává Stella.
Ten musí nyní řešit především mizernou formu McLarenu. Bez dobrého vozu se budou Piastri s Norrisem dále trápit. Zlepšení by mělo přijít s evropskou části sezony a velkým balíkem vylepšení, který britská stáj plánuje nasadit. Jejím hlavním handicapem je aerodynamika. Právě na tuto oblast se teď soustředí myšlenky většiny inženýrů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.