Oscar Piastri je vnímán jako velký talent a jeden z největších příslibů nastupující jezdecké generace F1. Mladý Australan letos krouží svou první sezonu u McLarenu
A ten je s ním prozatím spokojen. Tvrdí to alespoň týmový šéf Andrea Stella. Ostatně McLaren vkládá do Piastriho velké naděje. I proto jej Alpine doslova ukradl pod nosem. Jen si vzpomeňme, jaký bouřlivý dopadl měla loni zmíněná aféra. Francouzi Piastrimu dodnes neodpustili.
To ale McLarenu nevadí. „Oscar na nás zapůsobil, jsme s ním velmi spokojeni. Ukazuje schopnost každý den se učit a dělat pokroky. Ukázal to i během testů, když se během prvního až posledního dne hodně zlepšil, což jen dokazuje, jakou nadějí pro náš sport je," říká Andrea Stella.
„Když vystoupí z vozu, řekne nám: Myslím, že v první zatáčce jsem mohl brzdit později a ve čtvrté jít dřív na plyn. My to ověříme na datech, poté znovu nasedne do vozu a napraví to. Tohle je další ukázka toho, jak obrovský talent má. Jsem přesvědčen, že v něm tkví mistrovský potenciál. Koneckonců ukázal to už v juniorských sériích, kterým kraloval," dodává Stella.
Ten musí nyní řešit především mizernou formu McLarenu. Bez dobrého vozu se budou Piastri s Norrisem dále trápit. Zlepšení by mělo přijít s evropskou části sezony a velkým balíkem vylepšení, který britská stáj plánuje nasadit. Jejím hlavním handicapem je aerodynamika. Právě na tuto oblast se teď soustředí myšlenky většiny inženýrů.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.