Oscar Piastri je vnímán jako velký talent a jeden z největších příslibů nastupující jezdecké generace F1. Mladý Australan letos krouží svou první sezonu u McLarenu
A ten je s ním prozatím spokojen. Tvrdí to alespoň týmový šéf Andrea Stella. Ostatně McLaren vkládá do Piastriho velké naděje. I proto jej Alpine doslova ukradl pod nosem. Jen si vzpomeňme, jaký bouřlivý dopadl měla loni zmíněná aféra. Francouzi Piastrimu dodnes neodpustili.
To ale McLarenu nevadí. „Oscar na nás zapůsobil, jsme s ním velmi spokojeni. Ukazuje schopnost každý den se učit a dělat pokroky. Ukázal to i během testů, když se během prvního až posledního dne hodně zlepšil, což jen dokazuje, jakou nadějí pro náš sport je," říká Andrea Stella.
„Když vystoupí z vozu, řekne nám: Myslím, že v první zatáčce jsem mohl brzdit později a ve čtvrté jít dřív na plyn. My to ověříme na datech, poté znovu nasedne do vozu a napraví to. Tohle je další ukázka toho, jak obrovský talent má. Jsem přesvědčen, že v něm tkví mistrovský potenciál. Koneckonců ukázal to už v juniorských sériích, kterým kraloval," dodává Stella.
Ten musí nyní řešit především mizernou formu McLarenu. Bez dobrého vozu se budou Piastri s Norrisem dále trápit. Zlepšení by mělo přijít s evropskou části sezony a velkým balíkem vylepšení, který britská stáj plánuje nasadit. Jejím hlavním handicapem je aerodynamika. Právě na tuto oblast se teď soustředí myšlenky většiny inženýrů.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.