Oscar Piastri je vnímán jako velký talent a jeden z největších příslibů nastupující jezdecké generace F1. Mladý Australan letos krouží svou první sezonu u McLarenu
A ten je s ním prozatím spokojen. Tvrdí to alespoň týmový šéf Andrea Stella. Ostatně McLaren vkládá do Piastriho velké naděje. I proto jej Alpine doslova ukradl pod nosem. Jen si vzpomeňme, jaký bouřlivý dopadl měla loni zmíněná aféra. Francouzi Piastrimu dodnes neodpustili.
To ale McLarenu nevadí. „Oscar na nás zapůsobil, jsme s ním velmi spokojeni. Ukazuje schopnost každý den se učit a dělat pokroky. Ukázal to i během testů, když se během prvního až posledního dne hodně zlepšil, což jen dokazuje, jakou nadějí pro náš sport je," říká Andrea Stella.
„Když vystoupí z vozu, řekne nám: Myslím, že v první zatáčce jsem mohl brzdit později a ve čtvrté jít dřív na plyn. My to ověříme na datech, poté znovu nasedne do vozu a napraví to. Tohle je další ukázka toho, jak obrovský talent má. Jsem přesvědčen, že v něm tkví mistrovský potenciál. Koneckonců ukázal to už v juniorských sériích, kterým kraloval," dodává Stella.
Ten musí nyní řešit především mizernou formu McLarenu. Bez dobrého vozu se budou Piastri s Norrisem dále trápit. Zlepšení by mělo přijít s evropskou části sezony a velkým balíkem vylepšení, který britská stáj plánuje nasadit. Jejím hlavním handicapem je aerodynamika. Právě na tuto oblast se teď soustředí myšlenky většiny inženýrů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.