Sezona 2023 má za sebou první závod. V Bahrajnu dominoval Red Bull s Maxem Verstappenem a podle mnohých budou mít takový průběh i další závody. Jsou ale i tací, kteří si to nutně nemyslí.
Mezi takové patří například Jenson Button. Mistr světa z roku 2009 varuje před ukvapenými závěry. Podle něj až další závody ukážou, jaké je skutečné rozložení sil ve startovním poli. „Hodně lidí říká, že to bude pro Maxe lehké mistrovství, ale jak to můžou říct? Testovali a závodili jsme zatím jen na jedné trati. Na takové závěry je brzo," myslí si Brit.
Uznává však, že bahrajnské představení Verstappena a Red Bullu mělo rysy dominance. „Z pohledu Maxe to v Bahrajnu vypadalo celkem lehce. Jel si svou ligu, ale dění za ním mělo grády. Mě osobně závod dost bavil," líčí Button
Bývalý pilot McLarenu nebo Brawn GP si pochvaluje zejména souboj Lewise Hamiltona s Fernandem Alonsem. „Byl to exkluzivní souboj! Strašně se mi líbil. Oba ukázali,. že pořád umí. Bylo to tvrdé, nekompromisní, ale zároveň férové a kontrolované," nešetří Button chválou na adresu dvou matadorů ve startovním poli F1.
A kdy budeme podle Buttona moudřejší ohledně formy jednotlivých týmů? „Saúdská Arábie je rychlý okruh, tam budeme vědět víc. A hlavně poté se začátkem závodů v Evropě. V Evropě vždycky začíná šampionát jakoby od nuly. Pro Maxe to určitě nebude procházka růžovou zahradou."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.