Sezona 2023 má za sebou první závod. V Bahrajnu dominoval Red Bull s Maxem Verstappenem a podle mnohých budou mít takový průběh i další závody. Jsou ale i tací, kteří si to nutně nemyslí.
Mezi takové patří například Jenson Button. Mistr světa z roku 2009 varuje před ukvapenými závěry. Podle něj až další závody ukážou, jaké je skutečné rozložení sil ve startovním poli. „Hodně lidí říká, že to bude pro Maxe lehké mistrovství, ale jak to můžou říct? Testovali a závodili jsme zatím jen na jedné trati. Na takové závěry je brzo," myslí si Brit.
Uznává však, že bahrajnské představení Verstappena a Red Bullu mělo rysy dominance. „Z pohledu Maxe to v Bahrajnu vypadalo celkem lehce. Jel si svou ligu, ale dění za ním mělo grády. Mě osobně závod dost bavil," líčí Button
Bývalý pilot McLarenu nebo Brawn GP si pochvaluje zejména souboj Lewise Hamiltona s Fernandem Alonsem. „Byl to exkluzivní souboj! Strašně se mi líbil. Oba ukázali,. že pořád umí. Bylo to tvrdé, nekompromisní, ale zároveň férové a kontrolované," nešetří Button chválou na adresu dvou matadorů ve startovním poli F1.
A kdy budeme podle Buttona moudřejší ohledně formy jednotlivých týmů? „Saúdská Arábie je rychlý okruh, tam budeme vědět víc. A hlavně poté se začátkem závodů v Evropě. V Evropě vždycky začíná šampionát jakoby od nuly. Pro Maxe to určitě nebude procházka růžovou zahradou."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.