Mercedes v Bahrajnu přiznal svou porážku po zničujícím vítězství Red Bullu a oznámil nutnost změnit koncept svého vozu. Frustrovaný Lewis Hamilton uvedl, že mu konstruktéři loni nenaslouchali. Náprava nebude rychlá, letos na vítězství může zapomenout.
Sedminásobný šampion projel cílem 50 sekund po vítězném Maxovi Verstappenovi, jeho týmový kolega George Russell byl na tom ještě hůře. Kromě Ferrari se před ně dostaly také oba vozy vozy Aston Martinu. A zatímco v kvalifikaci Mercedesu scházelo šest desetin, v závodě už šlo o sekundu na kolo - a to byl pro všechny v týmu šok.
Šéf Toto Wolff zavelel k návratu za rýsovací prkna. Vůz W14 podle něj nikdy nebude skutečně konkurenceschopný a inženýři se musí zaměřit na změnu konceptu. Russell hodil flintu do žita výrokem, že Red Bull letos vyhraje všechny závody. Šlo sice teprve o první podnik sezóny a všemi ještě cloumaly emoce, ale vzhledem k náskoku rakouské stáje a její práce s pneumatikami to vyloučit nelze.
Postěžoval si i Hamilton, který se jinak na veřejnosti snaží Mercedes pouze chválit: "Loni jsem jim řekl, jaké jsou s autem potíže. Ve svém životě jsem už řídil tolik aut, takže vím, co závodní vůz potřebuje. Vím, co auto nepotřebuje. Opravdu je to o zodpovědnosti, o kápnutí božské a prohlášení: 'Jo, neposlouchali jsme tě. Není tam, kde by mělo být, musíme na tom zapracovat.'"
"Musíme se podívat na vyvážení v zatáčkách, na slabá místa a dát se jako tým dohromady, to je vše. Jsme pořád vítězové mnoha šampionátů, jen to prostě tentokrát nezvládli. Nezvládli to minulý rok, ale to neznamená, že bychom to nemohli zvládnout v budoucnu," popisuje upřímně britský pilot.
Mercedes má nicméně stále v plánu boj o šampionát, ale jak upřesňuje Wolff: "Nemyslel jsem letos. Letos tomu už tak nebude. Naše auto můžeme hodit do popelnice. Jeden tým je na míle vzdálený. Hraje si s konkurencí - ani se mu neopotřebovávají pneumatiky!"
Jednou z možností je změna konceptu bočnic a pokusit se okopírovat přístup Red Bullu tak, jak to udělal Aston Martin, který své auto vyvíjí u Mercedesu, od něhož kupuje také celou zadní část včetně pohonné jednotky, převodovky a zavěšení.
"To by se dalo udělat. Ale nemůžete jen tak vesele nasadit na vůz [nové] bočnice. Všechno to je o proudění vzduchu. Naše auto je štíhlé, není však rychlé. Loni se naše auto stále zlepšovalo a pak vyhrálo závody. Proto jsme se rozhodli držet toho konceptu [úzkých bočnic]. Pak začnete novou sezónu a najednou zjistíte, že nic nefunguje," štve šéfa Mercedesu.
Podle technického ředitele Mika Elliotta mají vylepšení vozu v podobě "odlišných bočnic" později nasadit, jiný koncept již testují v aerodynamickém tunelu, byť Hamilton zpochybňoval, že by měli pracovat na 'Plánu B' v podobě nového auta. S rozpočtovými stropy to v průběhu sezóny nebude snadné.
Všímá si přitom pokroku, který udělal s jejich díly Aston Martin po příchodu nového šéfa aerodynamiky Dana Fallowse: "Odvedli fakt dobrou práci. Najali si muže z Red Bullu, který dokázal jejich auto najednou zrychlit o dvě sekundy. Před rokem byli v kvalifikacích 17. a 19. Víme, že je Alonso silný a motivovaný, ale i Lance Stroll byl vpředu s oběma zlomenými rukami a zlomeným palcem. To jen dokazuje, jak dobré auto mají. Nikdy jsem neviděli takový pokrok ve Formuli 1."
A zelené vozy přitom ještě může jít nahoru - na Red Bull začne mít dopad loňská penalizace v podobě velké pokuty a snížení času, který můžou trávit v aerodynamickém tunelu, zatímco Aston Martin díky své nízké pozici v loňském šampionátu v něm bude mít mnohem více prostoru než jeho tři velcí soupeři. Uprostřed sezóny by se mohl stát hlavním soupeřem Red Bullu.
Pro Wolffa, jenž je zároveň akcionářem Aston Martinu, to má nicméně přeci jen jedno pozitivum: akcie Aston Martinu po Velké ceně Bahrajnu vyskočily nahoru o 15 %. "Doufám, že cena akcií půjde nahoru," usmívá se na závěr.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.