SÁCHÍR - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Nejrychlejší časy dle očekávání po předsezónních testech předváděl Red Bull, který dnes byl o 3 desetiny rychlejší než Ferrari. Překvapivě rychlý byl Fernando Alonso, který se dostal na páté místo před oba Mercedesy, jeho týmový kolega Lance Stroll je ale po zranění hned za nimi.
Ze zbytku pole si nejlépe vedl Esteban Ocon s Alpine, překvapením je také 10. příčka navrátilce Nica Hülkenberga s Haasem. Zklamaný McLaren do Q3 nepostoupil, Lando Norris začíná druhou desítku, za ním stojí obě Alfy Romeo. Nejpomalejší dnes byly vozy AlphaTauri a Williamsu, špatný výkon předvedl Pierre Gasly, jenž během zimy přestoupil do Alpine.
Po kvalifikaci nebyl zatím nikdo penalizován.
Pár zajímavostí z padoku:- Lewis Hamilton nečekal, že by mohl postoupit do Q3. Jeho Mercedesu podle něj celkově schází přítlak, zejména na zádi, proto nemůže na plyn ta brzy jako Red Bully či Ferrari, proto se také trápí s opotřebením pneumatik. Nejvíce přes noc pomohlo zlepšení vyvážení.
- Toto Wolff prohlásil, že se Mercedes musí vrátit zpět k rýsovacímu prknu a změnit koncept auta s jeho úzkými bočnicemi: "Nemyslím si, že tento balík bude konkurenceschopný. Pokazili jsme to minulý rok, mysleli jsme si, že bychom to mohli spravit, když se budeme držet tohoto konceptu auta a ono to nefungovalo. Musíme změnit to, na co se soustředíme v tom, co by mohlo být to správnou cestou a co nám schází." Nicméně věří, že by to letos mohli otočit a nějaký závod vyhrát, bude to ale trvat. Poukazuje na Aston Martin: "Získali dvě sekundy za půl roku a jejich auto je přitom z poloviny naše: motor, převodovka, zadní zavěšení - a používají stjený aerodynamický tunel!"
Heroic display from @lance_stroll on Saturday 👏Team mate @alo_oficial and best bud @OconEsteban couldn't wait to congratulate him on his P8 effort#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/yWBsSEZxco
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023- Podle Fernando Alonsa je jeho Aston Martin "příliš dobrý na to, aby to byla pravda v každé části víkendu a veškerá výkonnost auta. Nyní není co zlehčovat, protože tohle je kvalifikace kdy jezdí všichni za stejných podmínek. Bojujeme s Ferrari a Mercedesy, neskutečné!"
- Max Verstappen uvedl, že jeho Red Bull RB19 není tak dobrým autem, jakým bylo v předsezónních testech.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.