SÁCHÍR - STARTOVNÍ ROŠT; Jakých časů piloti dosáhli v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu 2023, kolik je dělilo od postupu do další části, resp. od nejrychlejšího v Q3, a jak se seřadí na startovním roštu?
Nejrychlejší časy dle očekávání po předsezónních testech předváděl Red Bull, který dnes byl o 3 desetiny rychlejší než Ferrari. Překvapivě rychlý byl Fernando Alonso, který se dostal na páté místo před oba Mercedesy, jeho týmový kolega Lance Stroll je ale po zranění hned za nimi.
Ze zbytku pole si nejlépe vedl Esteban Ocon s Alpine, překvapením je také 10. příčka navrátilce Nica Hülkenberga s Haasem. Zklamaný McLaren do Q3 nepostoupil, Lando Norris začíná druhou desítku, za ním stojí obě Alfy Romeo. Nejpomalejší dnes byly vozy AlphaTauri a Williamsu, špatný výkon předvedl Pierre Gasly, jenž během zimy přestoupil do Alpine.
Po kvalifikaci nebyl zatím nikdo penalizován.
Pár zajímavostí z padoku:- Lewis Hamilton nečekal, že by mohl postoupit do Q3. Jeho Mercedesu podle něj celkově schází přítlak, zejména na zádi, proto nemůže na plyn ta brzy jako Red Bully či Ferrari, proto se také trápí s opotřebením pneumatik. Nejvíce přes noc pomohlo zlepšení vyvážení.
- Toto Wolff prohlásil, že se Mercedes musí vrátit zpět k rýsovacímu prknu a změnit koncept auta s jeho úzkými bočnicemi: "Nemyslím si, že tento balík bude konkurenceschopný. Pokazili jsme to minulý rok, mysleli jsme si, že bychom to mohli spravit, když se budeme držet tohoto konceptu auta a ono to nefungovalo. Musíme změnit to, na co se soustředíme v tom, co by mohlo být to správnou cestou a co nám schází." Nicméně věří, že by to letos mohli otočit a nějaký závod vyhrát, bude to ale trvat. Poukazuje na Aston Martin: "Získali dvě sekundy za půl roku a jejich auto je přitom z poloviny naše: motor, převodovka, zadní zavěšení - a používají stjený aerodynamický tunel!"
Heroic display from @lance_stroll on Saturday 👏Team mate @alo_oficial and best bud @OconEsteban couldn't wait to congratulate him on his P8 effort#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/yWBsSEZxco
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023- Podle Fernando Alonsa je jeho Aston Martin "příliš dobrý na to, aby to byla pravda v každé části víkendu a veškerá výkonnost auta. Nyní není co zlehčovat, protože tohle je kvalifikace kdy jezdí všichni za stejných podmínek. Bojujeme s Ferrari a Mercedesy, neskutečné!"
- Max Verstappen uvedl, že jeho Red Bull RB19 není tak dobrým autem, jakým bylo v předsezónních testech.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.