První kvalifikaci sezóny 2023 ovládl Verstappen před Pérezem a oběma Ferrari za zády. Red Bull tak vyložil karty a ukázal svoji sílu. Neztratil se ani Fernando Alonso na 5. místě, jehož čas byl téměř totožný s časy obou Mercedesů. Dobře to vypadalo i s Hülkenbergem, ale tomu byl v Q3 čas odebrán.
Letošní sérii kvalifikací odstartovali jezdci AlphaTauri na měkkých pneumatikách. Stejnou strategii zvolili i jejich oponenti, jen jezdci Ferrari se v Q1 objevili na středně tvrdých. Sainz zajel o dvě desetiny pomalejší čas než Cunoda, u Leclerca to bylo ale o poznání horší. Už při nájezdu do rychlého kola se mu z jeho SF-23 odlomil karbonový úlomek, přičemž vedení závodu raději z bezpečnostních důvodů vyvěsilo červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩The Q1 action is halted after just a few minutes Charles Leclerc's first timed lap doesn't go to plan, with two small pieces of bodywork coming off his car#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/A2RLui0l2X
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023Po restartu se trať zaplila 20 monoposty a začal souboj s časem - ve zbývajícím čase se snažili všichni zajet rychlé kolo co nejrychleji. Nejrychlejší časy přeskakovaly z jezdce na jezdce, ale na počátku Q1 byl nakonec nejrychlejší Sainz před Russellem (+0,064), Leclercem (+0,101) a Alonsem (+0,165). TOP 5 uzavíral Verstappen se ztrátou 3 desetin. První pokusy se ale nepovedly McLarenu - sedmnáctý Norris a osmnáctý Piastri. Do finálních pokusů vyjeli až na Sainze všichni, ale na Španěla nikdo dosáhnout nedokázal. Čtvrtého Alonsa doplnil pátý Stroll a Nico Hülkenberg byl šestý. Do Q2 se ale nedostali Sargeant, Magnussen, Piastri, de Vries a Gasly, kterému byl odebrán čas.
Q2První čas stanovil Stroll, ale povedené kolo to zrovna nebylo, Alonso byl totiž o víc než vteřinu rychlejší. Oba jezdci Ferrari byli s velkým časovým rozdílem za Alonsem, před ním byly stříbrné šípy. Ale karty vyložil Red Bull - Verstappen byl s časem 1:30,503 první a Pérez zaostal o dvě desetiny. Holanďan navíc nadělil víc než vteřinu Leclercovi. Z postoupivších jezdců si čas nezapsal jen Albon - ten se musel potýkat s technickými problémy jeho Williamsu. Rudí býci si věřili a na trať už nevyjeli. Časy ale hodně zrychlily a na vrcholu byl Leclerc s časem 1:30,282. Druhý zůstal Verstappen, pak oba Mercedesy a Carlos Sainz. Nepostoupili ale Norris, Bottas, Zhou, Cunoda a Albon.
Q3Začátek Q3 byl jen pro jezdce Ferrari a RB, ke kterým se přidal Lance Stroll. Verstappen byl s časem 1:29,897 rychlejší než Leclerc, třetí byl Pérez a čtvrtý Alonso. Lance Stroll ztratil na Holanďana přes dvě vteřiny a Hülkenbergovi byl odebrán čas. Verstappen svůj čas stejně jako Pérez vylepšil a Holanďan se může radovat z pole position. Leclerc se Sainzem skončili na 3. a 4. pozici, Alonso skončil pátý a zítra bude bojovat s Mercedesy za zády.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.