První kvalifikaci sezóny 2023 ovládl Verstappen před Pérezem a oběma Ferrari za zády. Red Bull tak vyložil karty a ukázal svoji sílu. Neztratil se ani Fernando Alonso na 5. místě, jehož čas byl téměř totožný s časy obou Mercedesů. Dobře to vypadalo i s Hülkenbergem, ale tomu byl v Q3 čas odebrán.
Letošní sérii kvalifikací odstartovali jezdci AlphaTauri na měkkých pneumatikách. Stejnou strategii zvolili i jejich oponenti, jen jezdci Ferrari se v Q1 objevili na středně tvrdých. Sainz zajel o dvě desetiny pomalejší čas než Cunoda, u Leclerca to bylo ale o poznání horší. Už při nájezdu do rychlého kola se mu z jeho SF-23 odlomil karbonový úlomek, přičemž vedení závodu raději z bezpečnostních důvodů vyvěsilo červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩The Q1 action is halted after just a few minutes Charles Leclerc's first timed lap doesn't go to plan, with two small pieces of bodywork coming off his car#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/A2RLui0l2X
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023Po restartu se trať zaplila 20 monoposty a začal souboj s časem - ve zbývajícím čase se snažili všichni zajet rychlé kolo co nejrychleji. Nejrychlejší časy přeskakovaly z jezdce na jezdce, ale na počátku Q1 byl nakonec nejrychlejší Sainz před Russellem (+0,064), Leclercem (+0,101) a Alonsem (+0,165). TOP 5 uzavíral Verstappen se ztrátou 3 desetin. První pokusy se ale nepovedly McLarenu - sedmnáctý Norris a osmnáctý Piastri. Do finálních pokusů vyjeli až na Sainze všichni, ale na Španěla nikdo dosáhnout nedokázal. Čtvrtého Alonsa doplnil pátý Stroll a Nico Hülkenberg byl šestý. Do Q2 se ale nedostali Sargeant, Magnussen, Piastri, de Vries a Gasly, kterému byl odebrán čas.
Q2První čas stanovil Stroll, ale povedené kolo to zrovna nebylo, Alonso byl totiž o víc než vteřinu rychlejší. Oba jezdci Ferrari byli s velkým časovým rozdílem za Alonsem, před ním byly stříbrné šípy. Ale karty vyložil Red Bull - Verstappen byl s časem 1:30,503 první a Pérez zaostal o dvě desetiny. Holanďan navíc nadělil víc než vteřinu Leclercovi. Z postoupivších jezdců si čas nezapsal jen Albon - ten se musel potýkat s technickými problémy jeho Williamsu. Rudí býci si věřili a na trať už nevyjeli. Časy ale hodně zrychlily a na vrcholu byl Leclerc s časem 1:30,282. Druhý zůstal Verstappen, pak oba Mercedesy a Carlos Sainz. Nepostoupili ale Norris, Bottas, Zhou, Cunoda a Albon.
Q3Začátek Q3 byl jen pro jezdce Ferrari a RB, ke kterým se přidal Lance Stroll. Verstappen byl s časem 1:29,897 rychlejší než Leclerc, třetí byl Pérez a čtvrtý Alonso. Lance Stroll ztratil na Holanďana přes dvě vteřiny a Hülkenbergovi byl odebrán čas. Verstappen svůj čas stejně jako Pérez vylepšil a Holanďan se může radovat z pole position. Leclerc se Sainzem skončili na 3. a 4. pozici, Alonso skončil pátý a zítra bude bojovat s Mercedesy za zády.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.