První kvalifikaci sezóny 2023 ovládl Verstappen před Pérezem a oběma Ferrari za zády. Red Bull tak vyložil karty a ukázal svoji sílu. Neztratil se ani Fernando Alonso na 5. místě, jehož čas byl téměř totožný s časy obou Mercedesů. Dobře to vypadalo i s Hülkenbergem, ale tomu byl v Q3 čas odebrán.
Letošní sérii kvalifikací odstartovali jezdci AlphaTauri na měkkých pneumatikách. Stejnou strategii zvolili i jejich oponenti, jen jezdci Ferrari se v Q1 objevili na středně tvrdých. Sainz zajel o dvě desetiny pomalejší čas než Cunoda, u Leclerca to bylo ale o poznání horší. Už při nájezdu do rychlého kola se mu z jeho SF-23 odlomil karbonový úlomek, přičemž vedení závodu raději z bezpečnostních důvodů vyvěsilo červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩The Q1 action is halted after just a few minutes Charles Leclerc's first timed lap doesn't go to plan, with two small pieces of bodywork coming off his car#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/A2RLui0l2X
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023Po restartu se trať zaplila 20 monoposty a začal souboj s časem - ve zbývajícím čase se snažili všichni zajet rychlé kolo co nejrychleji. Nejrychlejší časy přeskakovaly z jezdce na jezdce, ale na počátku Q1 byl nakonec nejrychlejší Sainz před Russellem (+0,064), Leclercem (+0,101) a Alonsem (+0,165). TOP 5 uzavíral Verstappen se ztrátou 3 desetin. První pokusy se ale nepovedly McLarenu - sedmnáctý Norris a osmnáctý Piastri. Do finálních pokusů vyjeli až na Sainze všichni, ale na Španěla nikdo dosáhnout nedokázal. Čtvrtého Alonsa doplnil pátý Stroll a Nico Hülkenberg byl šestý. Do Q2 se ale nedostali Sargeant, Magnussen, Piastri, de Vries a Gasly, kterému byl odebrán čas.
Q2První čas stanovil Stroll, ale povedené kolo to zrovna nebylo, Alonso byl totiž o víc než vteřinu rychlejší. Oba jezdci Ferrari byli s velkým časovým rozdílem za Alonsem, před ním byly stříbrné šípy. Ale karty vyložil Red Bull - Verstappen byl s časem 1:30,503 první a Pérez zaostal o dvě desetiny. Holanďan navíc nadělil víc než vteřinu Leclercovi. Z postoupivších jezdců si čas nezapsal jen Albon - ten se musel potýkat s technickými problémy jeho Williamsu. Rudí býci si věřili a na trať už nevyjeli. Časy ale hodně zrychlily a na vrcholu byl Leclerc s časem 1:30,282. Druhý zůstal Verstappen, pak oba Mercedesy a Carlos Sainz. Nepostoupili ale Norris, Bottas, Zhou, Cunoda a Albon.
Q3Začátek Q3 byl jen pro jezdce Ferrari a RB, ke kterým se přidal Lance Stroll. Verstappen byl s časem 1:29,897 rychlejší než Leclerc, třetí byl Pérez a čtvrtý Alonso. Lance Stroll ztratil na Holanďana přes dvě vteřiny a Hülkenbergovi byl odebrán čas. Verstappen svůj čas stejně jako Pérez vylepšil a Holanďan se může radovat z pole position. Leclerc se Sainzem skončili na 3. a 4. pozici, Alonso skončil pátý a zítra bude bojovat s Mercedesy za zády.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.