První kvalifikaci sezóny 2023 ovládl Verstappen před Pérezem a oběma Ferrari za zády. Red Bull tak vyložil karty a ukázal svoji sílu. Neztratil se ani Fernando Alonso na 5. místě, jehož čas byl téměř totožný s časy obou Mercedesů. Dobře to vypadalo i s Hülkenbergem, ale tomu byl v Q3 čas odebrán.
Letošní sérii kvalifikací odstartovali jezdci AlphaTauri na měkkých pneumatikách. Stejnou strategii zvolili i jejich oponenti, jen jezdci Ferrari se v Q1 objevili na středně tvrdých. Sainz zajel o dvě desetiny pomalejší čas než Cunoda, u Leclerca to bylo ale o poznání horší. Už při nájezdu do rychlého kola se mu z jeho SF-23 odlomil karbonový úlomek, přičemž vedení závodu raději z bezpečnostních důvodů vyvěsilo červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩The Q1 action is halted after just a few minutes Charles Leclerc's first timed lap doesn't go to plan, with two small pieces of bodywork coming off his car#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/A2RLui0l2X
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023Po restartu se trať zaplila 20 monoposty a začal souboj s časem - ve zbývajícím čase se snažili všichni zajet rychlé kolo co nejrychleji. Nejrychlejší časy přeskakovaly z jezdce na jezdce, ale na počátku Q1 byl nakonec nejrychlejší Sainz před Russellem (+0,064), Leclercem (+0,101) a Alonsem (+0,165). TOP 5 uzavíral Verstappen se ztrátou 3 desetin. První pokusy se ale nepovedly McLarenu - sedmnáctý Norris a osmnáctý Piastri. Do finálních pokusů vyjeli až na Sainze všichni, ale na Španěla nikdo dosáhnout nedokázal. Čtvrtého Alonsa doplnil pátý Stroll a Nico Hülkenberg byl šestý. Do Q2 se ale nedostali Sargeant, Magnussen, Piastri, de Vries a Gasly, kterému byl odebrán čas.
Q2První čas stanovil Stroll, ale povedené kolo to zrovna nebylo, Alonso byl totiž o víc než vteřinu rychlejší. Oba jezdci Ferrari byli s velkým časovým rozdílem za Alonsem, před ním byly stříbrné šípy. Ale karty vyložil Red Bull - Verstappen byl s časem 1:30,503 první a Pérez zaostal o dvě desetiny. Holanďan navíc nadělil víc než vteřinu Leclercovi. Z postoupivších jezdců si čas nezapsal jen Albon - ten se musel potýkat s technickými problémy jeho Williamsu. Rudí býci si věřili a na trať už nevyjeli. Časy ale hodně zrychlily a na vrcholu byl Leclerc s časem 1:30,282. Druhý zůstal Verstappen, pak oba Mercedesy a Carlos Sainz. Nepostoupili ale Norris, Bottas, Zhou, Cunoda a Albon.
Q3Začátek Q3 byl jen pro jezdce Ferrari a RB, ke kterým se přidal Lance Stroll. Verstappen byl s časem 1:29,897 rychlejší než Leclerc, třetí byl Pérez a čtvrtý Alonso. Lance Stroll ztratil na Holanďana přes dvě vteřiny a Hülkenbergovi byl odebrán čas. Verstappen svůj čas stejně jako Pérez vylepšil a Holanďan se může radovat z pole position. Leclerc se Sainzem skončili na 3. a 4. pozici, Alonso skončil pátý a zítra bude bojovat s Mercedesy za zády.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.