Třetí volný trénink v Bahrainu ovládl s minimální ztrátou Fernando Alonso před oběma Red Bully. Konkurenceschopný čas zajel i přes své zranění sedmý Lance Stroll. Rychlost ukázal i Mercedes s Ferrari.
Sobotní trénink odstartoval na trati Lando Norris se svým McLarenem. Brit byl po nějakou dobu na trati sám a na měkkých pneumatikách stanovil benchmark 1:34,633. Cenný čas nezahazoval ani Nico Hülkenberg. Navrátivšího jezdce na trati doplnil i Kevin Magnussen. Oba Haasy byly na trati se střední sadou pneumatik.
Interní souboj amerického týmu ovládl a desetinu Hülkenberg, ale to byl jen začátek - na trati byly najednou vozy Mercedesu i Ferrari. Z této čtveřice byl nakonec nejrychlejší Hamilton před Sainzem (+0,015) a Leclercem (+0,066). Španělův čas byl ale až z druhého pokusu - zároveň si stěžoval na prasklou sedačku.
Po 20 minutách se trať zaplnila - do nejlepší pětky se přidal s Oconem a Bottasem, přičemž oba ztratili 3 desetiny na Hamiltona. Jezdci se ale potýkali s přehříváním pneumatik.
Silně opět vypadal Aston - Lance Stroll byl v prvním sektoru jen o tisícinu pomalejší než Hamilton, ale v důsledku svého zranění ve zbylé části okruhu ztrácel. To ale neplatilo o Alonsovi - Španěl vyšvihl nový nejrychlejší čas o hodnotě 1:33,121. Ve stejný okamžik se na trati objevili i Verstappen (+0,583) a Pérez (+0,928), oba ale na tvrdých pneumatikách.
Our first look today at Max Verstappen 👀#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/XvDdXWCCai
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023V poslední třetině sobotního tréninku začali jezdci s kvalifikačními simulacemi - na vrcholku výsledkové listiny se objevil Lance Stroll (1:32,919) a s Alonsem ho v TOP 3 doplnil Zhou Guanyu. Kanaďana nakonec ale přeskočily stříbrné šípy.
Krom těchto jezdců zrychloval i Piastri, Verstappen či Alonso, který byl v součtu o 5 tisícin rychlejší než Holanďan. Do konce tréninku už španělského jezdce nedokázal nikdo přeskočit a tak si po včerejšku připisuje další vítězství ve volném tréninku.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.