Třetí volný trénink v Bahrainu ovládl s minimální ztrátou Fernando Alonso před oběma Red Bully. Konkurenceschopný čas zajel i přes své zranění sedmý Lance Stroll. Rychlost ukázal i Mercedes s Ferrari.
Sobotní trénink odstartoval na trati Lando Norris se svým McLarenem. Brit byl po nějakou dobu na trati sám a na měkkých pneumatikách stanovil benchmark 1:34,633. Cenný čas nezahazoval ani Nico Hülkenberg. Navrátivšího jezdce na trati doplnil i Kevin Magnussen. Oba Haasy byly na trati se střední sadou pneumatik.
Interní souboj amerického týmu ovládl a desetinu Hülkenberg, ale to byl jen začátek - na trati byly najednou vozy Mercedesu i Ferrari. Z této čtveřice byl nakonec nejrychlejší Hamilton před Sainzem (+0,015) a Leclercem (+0,066). Španělův čas byl ale až z druhého pokusu - zároveň si stěžoval na prasklou sedačku.
Po 20 minutách se trať zaplnila - do nejlepší pětky se přidal s Oconem a Bottasem, přičemž oba ztratili 3 desetiny na Hamiltona. Jezdci se ale potýkali s přehříváním pneumatik.
Silně opět vypadal Aston - Lance Stroll byl v prvním sektoru jen o tisícinu pomalejší než Hamilton, ale v důsledku svého zranění ve zbylé části okruhu ztrácel. To ale neplatilo o Alonsovi - Španěl vyšvihl nový nejrychlejší čas o hodnotě 1:33,121. Ve stejný okamžik se na trati objevili i Verstappen (+0,583) a Pérez (+0,928), oba ale na tvrdých pneumatikách.
Our first look today at Max Verstappen 👀#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/XvDdXWCCai
— Formula 1 (@F1) March 4, 2023V poslední třetině sobotního tréninku začali jezdci s kvalifikačními simulacemi - na vrcholku výsledkové listiny se objevil Lance Stroll (1:32,919) a s Alonsem ho v TOP 3 doplnil Zhou Guanyu. Kanaďana nakonec ale přeskočily stříbrné šípy.
Krom těchto jezdců zrychloval i Piastri, Verstappen či Alonso, který byl v součtu o 5 tisícin rychlejší než Holanďan. Do konce tréninku už španělského jezdce nedokázal nikdo přeskočit a tak si po včerejšku připisuje další vítězství ve volném tréninku.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.