Red Bull je po předsezónních testech velmi spokojený. Nové auto RB19 bylo spolehlivé, rychlé a podle vedení vyhovovalo oběma jejich pilotům: Maxovi Verstappenovi i Sergiovi Pérezovi, který měl loni trochu problémy si na modrý monopost přivyknout.
Mexičan dokonce zajel poslední den testů na C4 směsi nejrychlejší čas - o 0,359 rychleji než Lewis Hamilton s Mercedesem na ještě měkčích C5 pneumatikách. A chování vozu si hodně pochvaloval.
"Pérezovy problémy musíte zasadit do Perspektivy. Loni jsme měli auto, které Checo dokázal na počátku roku velmi dobře zvládat, ale jak bylo dále vyvíjeno, začínal s ním být Verstappen čím dál více spokojenější," vrací se odborný poradce týmu Helmut Marko k předchozímu vozu RB18.
"Rozdíl spočívá v tom, že Verstappenovi vyhovuje silná přední část - taková, která fakt ostře zatáčí. Pérez je naproti tomu trochu odlišný. Má rád méně dramatické auto. Letos se nicméně zdá, že jsme přišli na řešení, které umožní oběma pilotům využít jejich kvality," pochvaluje si Marko.
Ten po testech neskrýval spokojenost i přes drobný únik oleje, který je v pátek stál pár cenných minut na trati: "S testovacími dny a s tím, jak probíhaly, jsme velmi spokojení. Objevil se pouze jediný problém a šlo jen o malý problém."
Jak si proti konkurenci stojí? "Nevíme, jak si soupeři vedou a kolik měli ve voze paliva během rychlých jízd. Pokud byli těžší než my, pak jsou časy relativní. Testy ale ukázaly, že jsme spolehliví a rychlí," hodnotí opatrně odborný poradce Red Bullu.
"To, co nás obzvlášť naplňuje optimismem, byly dlouhé jízdy Verstappena i Péreze. Ty byly přinejmenším stejně rychlé jako dlouhé jízdy našich soupeřů," uzavírá Marko před první velkou cenou, která se jede v Sáchíru již tento víkend.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.