Red Bull je po předsezónních testech velmi spokojený. Nové auto RB19 bylo spolehlivé, rychlé a podle vedení vyhovovalo oběma jejich pilotům: Maxovi Verstappenovi i Sergiovi Pérezovi, který měl loni trochu problémy si na modrý monopost přivyknout.
Mexičan dokonce zajel poslední den testů na C4 směsi nejrychlejší čas - o 0,359 rychleji než Lewis Hamilton s Mercedesem na ještě měkčích C5 pneumatikách. A chování vozu si hodně pochvaloval.
"Pérezovy problémy musíte zasadit do Perspektivy. Loni jsme měli auto, které Checo dokázal na počátku roku velmi dobře zvládat, ale jak bylo dále vyvíjeno, začínal s ním být Verstappen čím dál více spokojenější," vrací se odborný poradce týmu Helmut Marko k předchozímu vozu RB18.
"Rozdíl spočívá v tom, že Verstappenovi vyhovuje silná přední část - taková, která fakt ostře zatáčí. Pérez je naproti tomu trochu odlišný. Má rád méně dramatické auto. Letos se nicméně zdá, že jsme přišli na řešení, které umožní oběma pilotům využít jejich kvality," pochvaluje si Marko.
Ten po testech neskrýval spokojenost i přes drobný únik oleje, který je v pátek stál pár cenných minut na trati: "S testovacími dny a s tím, jak probíhaly, jsme velmi spokojení. Objevil se pouze jediný problém a šlo jen o malý problém."
Jak si proti konkurenci stojí? "Nevíme, jak si soupeři vedou a kolik měli ve voze paliva během rychlých jízd. Pokud byli těžší než my, pak jsou časy relativní. Testy ale ukázaly, že jsme spolehliví a rychlí," hodnotí opatrně odborný poradce Red Bullu.
"To, co nás obzvlášť naplňuje optimismem, byly dlouhé jízdy Verstappena i Péreze. Ty byly přinejmenším stejně rychlé jako dlouhé jízdy našich soupeřů," uzavírá Marko před první velkou cenou, která se jede v Sáchíru již tento víkend.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.