Red Bull je po předsezónních testech velmi spokojený. Nové auto RB19 bylo spolehlivé, rychlé a podle vedení vyhovovalo oběma jejich pilotům: Maxovi Verstappenovi i Sergiovi Pérezovi, který měl loni trochu problémy si na modrý monopost přivyknout.
Mexičan dokonce zajel poslední den testů na C4 směsi nejrychlejší čas - o 0,359 rychleji než Lewis Hamilton s Mercedesem na ještě měkčích C5 pneumatikách. A chování vozu si hodně pochvaloval.
"Pérezovy problémy musíte zasadit do Perspektivy. Loni jsme měli auto, které Checo dokázal na počátku roku velmi dobře zvládat, ale jak bylo dále vyvíjeno, začínal s ním být Verstappen čím dál více spokojenější," vrací se odborný poradce týmu Helmut Marko k předchozímu vozu RB18.
"Rozdíl spočívá v tom, že Verstappenovi vyhovuje silná přední část - taková, která fakt ostře zatáčí. Pérez je naproti tomu trochu odlišný. Má rád méně dramatické auto. Letos se nicméně zdá, že jsme přišli na řešení, které umožní oběma pilotům využít jejich kvality," pochvaluje si Marko.
Ten po testech neskrýval spokojenost i přes drobný únik oleje, který je v pátek stál pár cenných minut na trati: "S testovacími dny a s tím, jak probíhaly, jsme velmi spokojení. Objevil se pouze jediný problém a šlo jen o malý problém."
Jak si proti konkurenci stojí? "Nevíme, jak si soupeři vedou a kolik měli ve voze paliva během rychlých jízd. Pokud byli těžší než my, pak jsou časy relativní. Testy ale ukázaly, že jsme spolehliví a rychlí," hodnotí opatrně odborný poradce Red Bullu.
"To, co nás obzvlášť naplňuje optimismem, byly dlouhé jízdy Verstappena i Péreze. Ty byly přinejmenším stejně rychlé jako dlouhé jízdy našich soupeřů," uzavírá Marko před první velkou cenou, která se jede v Sáchíru již tento víkend.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.