Red Bull je po předsezónních testech velmi spokojený. Nové auto RB19 bylo spolehlivé, rychlé a podle vedení vyhovovalo oběma jejich pilotům: Maxovi Verstappenovi i Sergiovi Pérezovi, který měl loni trochu problémy si na modrý monopost přivyknout.
Mexičan dokonce zajel poslední den testů na C4 směsi nejrychlejší čas - o 0,359 rychleji než Lewis Hamilton s Mercedesem na ještě měkčích C5 pneumatikách. A chování vozu si hodně pochvaloval.
"Pérezovy problémy musíte zasadit do Perspektivy. Loni jsme měli auto, které Checo dokázal na počátku roku velmi dobře zvládat, ale jak bylo dále vyvíjeno, začínal s ním být Verstappen čím dál více spokojenější," vrací se odborný poradce týmu Helmut Marko k předchozímu vozu RB18.
"Rozdíl spočívá v tom, že Verstappenovi vyhovuje silná přední část - taková, která fakt ostře zatáčí. Pérez je naproti tomu trochu odlišný. Má rád méně dramatické auto. Letos se nicméně zdá, že jsme přišli na řešení, které umožní oběma pilotům využít jejich kvality," pochvaluje si Marko.
Ten po testech neskrýval spokojenost i přes drobný únik oleje, který je v pátek stál pár cenných minut na trati: "S testovacími dny a s tím, jak probíhaly, jsme velmi spokojení. Objevil se pouze jediný problém a šlo jen o malý problém."
Jak si proti konkurenci stojí? "Nevíme, jak si soupeři vedou a kolik měli ve voze paliva během rychlých jízd. Pokud byli těžší než my, pak jsou časy relativní. Testy ale ukázaly, že jsme spolehliví a rychlí," hodnotí opatrně odborný poradce Red Bullu.
"To, co nás obzvlášť naplňuje optimismem, byly dlouhé jízdy Verstappena i Péreze. Ty byly přinejmenším stejně rychlé jako dlouhé jízdy našich soupeřů," uzavírá Marko před první velkou cenou, která se jede v Sáchíru již tento víkend.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.