Týmy mají za sebou třídenní testování v Bahrajnu. Na konkrétní rozložení sil si sice budeme muset ještě počkat, ale už teď padají první odhady. Z řad odborníků, novinářů i samotných jezdců.
Patrně všichni se shodují na tom, že největším favoritem je před startem sezony 2023 Red Bull. Rudí býci předváděli v testech konstantní výkony. Jejich vůz byl rychlý i spolehlivý, což kvitovali oba piloti. Verstappen se dokonce nechal slyšet, že se v novém voze cítí ještě o kus lépe než v loňském modelu.
Velká pozornost je upřena také na Ferrari. Snad všechny zajímá, jestli legendární stáj konečně zase stane na vrcholu, vždyť poslední jezdecký titul získali Italové v roce 2007. Čekání Ferrari na další primát začíná už dosti připomínat nechvalně známé období půstu mezi lety 1979 až 2000. Forma SF-23 vypadá slušně, zároveň však ohledně ní panuje několik otazníků.
„Pocit z nového vozu je jiný, ale to jsme čekali. Nejsme proto překvapeni. Vykonali jsme změny, které se projevily snad na všech charakteristikách auta. Máme vůz s menším odporem, takže jsme rychlejší na rovinkách, což byla loni jedna z našich největších slabin. Na druhou stranu je SF-23 o něco hůře ovladatelné v zatáčkách. Musíme ještě najít ideální nastavení," líčí Charles Leclerc.
„Máme za sebou tři dny testování a je třeba říct, že nás čeká ještě hodně práce. Doufám, že máme něco v rukávu, protože ideální nastavení jsme ještě, jak už jsem říkal, nenašli. Za týden uvidíme, jak na tom jsme," dodává Leclerc. Na závěr zmiňme, že v loňské GP Bahrajnu získalo Ferrari double. Stáj z Maranella tedy má v pouštním království na co navazovat.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?