Týmy mají za sebou třídenní testování v Bahrajnu. Na konkrétní rozložení sil si sice budeme muset ještě počkat, ale už teď padají první odhady. Z řad odborníků, novinářů i samotných jezdců.
Patrně všichni se shodují na tom, že největším favoritem je před startem sezony 2023 Red Bull. Rudí býci předváděli v testech konstantní výkony. Jejich vůz byl rychlý i spolehlivý, což kvitovali oba piloti. Verstappen se dokonce nechal slyšet, že se v novém voze cítí ještě o kus lépe než v loňském modelu.
Velká pozornost je upřena také na Ferrari. Snad všechny zajímá, jestli legendární stáj konečně zase stane na vrcholu, vždyť poslední jezdecký titul získali Italové v roce 2007. Čekání Ferrari na další primát začíná už dosti připomínat nechvalně známé období půstu mezi lety 1979 až 2000. Forma SF-23 vypadá slušně, zároveň však ohledně ní panuje několik otazníků.
„Pocit z nového vozu je jiný, ale to jsme čekali. Nejsme proto překvapeni. Vykonali jsme změny, které se projevily snad na všech charakteristikách auta. Máme vůz s menším odporem, takže jsme rychlejší na rovinkách, což byla loni jedna z našich největších slabin. Na druhou stranu je SF-23 o něco hůře ovladatelné v zatáčkách. Musíme ještě najít ideální nastavení," líčí Charles Leclerc.
„Máme za sebou tři dny testování a je třeba říct, že nás čeká ještě hodně práce. Doufám, že máme něco v rukávu, protože ideální nastavení jsme ještě, jak už jsem říkal, nenašli. Za týden uvidíme, jak na tom jsme," dodává Leclerc. Na závěr zmiňme, že v loňské GP Bahrajnu získalo Ferrari double. Stáj z Maranella tedy má v pouštním království na co navazovat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.