Týmy mají za sebou třídenní testování v Bahrajnu. Na konkrétní rozložení sil si sice budeme muset ještě počkat, ale už teď padají první odhady. Z řad odborníků, novinářů i samotných jezdců.
Patrně všichni se shodují na tom, že největším favoritem je před startem sezony 2023 Red Bull. Rudí býci předváděli v testech konstantní výkony. Jejich vůz byl rychlý i spolehlivý, což kvitovali oba piloti. Verstappen se dokonce nechal slyšet, že se v novém voze cítí ještě o kus lépe než v loňském modelu.
Velká pozornost je upřena také na Ferrari. Snad všechny zajímá, jestli legendární stáj konečně zase stane na vrcholu, vždyť poslední jezdecký titul získali Italové v roce 2007. Čekání Ferrari na další primát začíná už dosti připomínat nechvalně známé období půstu mezi lety 1979 až 2000. Forma SF-23 vypadá slušně, zároveň však ohledně ní panuje několik otazníků.
„Pocit z nového vozu je jiný, ale to jsme čekali. Nejsme proto překvapeni. Vykonali jsme změny, které se projevily snad na všech charakteristikách auta. Máme vůz s menším odporem, takže jsme rychlejší na rovinkách, což byla loni jedna z našich největších slabin. Na druhou stranu je SF-23 o něco hůře ovladatelné v zatáčkách. Musíme ještě najít ideální nastavení," líčí Charles Leclerc.
„Máme za sebou tři dny testování a je třeba říct, že nás čeká ještě hodně práce. Doufám, že máme něco v rukávu, protože ideální nastavení jsme ještě, jak už jsem říkal, nenašli. Za týden uvidíme, jak na tom jsme," dodává Leclerc. Na závěr zmiňme, že v loňské GP Bahrajnu získalo Ferrari double. Stáj z Maranella tedy má v pouštním království na co navazovat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.