Týmy mají za sebou třídenní testování v Bahrajnu. Na konkrétní rozložení sil si sice budeme muset ještě počkat, ale už teď padají první odhady. Z řad odborníků, novinářů i samotných jezdců.
Patrně všichni se shodují na tom, že největším favoritem je před startem sezony 2023 Red Bull. Rudí býci předváděli v testech konstantní výkony. Jejich vůz byl rychlý i spolehlivý, což kvitovali oba piloti. Verstappen se dokonce nechal slyšet, že se v novém voze cítí ještě o kus lépe než v loňském modelu.
Velká pozornost je upřena také na Ferrari. Snad všechny zajímá, jestli legendární stáj konečně zase stane na vrcholu, vždyť poslední jezdecký titul získali Italové v roce 2007. Čekání Ferrari na další primát začíná už dosti připomínat nechvalně známé období půstu mezi lety 1979 až 2000. Forma SF-23 vypadá slušně, zároveň však ohledně ní panuje několik otazníků.
„Pocit z nového vozu je jiný, ale to jsme čekali. Nejsme proto překvapeni. Vykonali jsme změny, které se projevily snad na všech charakteristikách auta. Máme vůz s menším odporem, takže jsme rychlejší na rovinkách, což byla loni jedna z našich největších slabin. Na druhou stranu je SF-23 o něco hůře ovladatelné v zatáčkách. Musíme ještě najít ideální nastavení," líčí Charles Leclerc.
„Máme za sebou tři dny testování a je třeba říct, že nás čeká ještě hodně práce. Doufám, že máme něco v rukávu, protože ideální nastavení jsme ještě, jak už jsem říkal, nenašli. Za týden uvidíme, jak na tom jsme," dodává Leclerc. Na závěr zmiňme, že v loňské GP Bahrajnu získalo Ferrari double. Stáj z Maranella tedy má v pouštním království na co navazovat.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.