Ferrari představilo v minulých dnech svou novou zbraň. Model SF-23 by měl italskou stáj vrátit zpět na vrchol. U jeho vývoje byl takřka po celou dobu i nedávno odvolaný Mattia Binotto.
Ten z Ferrari odešel na konci kalendářního roku 2022. Vaz mu zlomila nepodařená sezona, ve které Ferrari mělo auto možná i na titul, ale mizerná spolehlivost, špatné strategie a nedostatečný vývoj jeho šance utnuly. A právě tohle byla pro uznávaného inženýra konečná.
Nový vůz SF-23 má být drasticky lepší než jeho předchůdce především z hlediska spolehlivosti, ale také výkonu motoru. Někteří tvrdí, že nový agregát z Maranella je silnější až o třicet koní. „Já osobně na novém voze žádné zásluhy nemám. Sice jsem byl u jeho vývoje, ale byla to týmová práce. F1 nikdy není o jednotlivcích. Musíte mít skupinu lidí, která pracuje přesně tak, jak potřebujete," popisuje Binotto.
Švýcarský inženýr zároveň vyzdvihuje roli pilota. „Říká se, že jezdec bez dobrého vozu neuspěje, což je pravda, ale platí to i obráceně. Potřebujete pilota, který vám na trati přinese alespoň dvě desetiny sekundy na kolo. Zároveň musíte mít pilota, jenž je schopen táhnout tým dopředu, pilota s dobrou zpětnou vazbou. Právě pilot je navíc hlavní hrdina týmu, který komunikuje s médii a tím motivuje všechny kolem," má jasno Binotto.
Ferrari bude i v sezoně 2023 závodit s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem. Jejich interní týmový souboj je po dvou společných letech vyrovnán 1:1. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo překlopí misky vah na svou stranu. Leclerc je obecně vnímán jako talentovanější, naproti tomu Sainz vyniká svou pracovitostí. Jak tedy jejich bitva v sezoně 2023 dopadne?
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.