Ferrari představilo v minulých dnech svou novou zbraň. Model SF-23 by měl italskou stáj vrátit zpět na vrchol. U jeho vývoje byl takřka po celou dobu i nedávno odvolaný Mattia Binotto.
Ten z Ferrari odešel na konci kalendářního roku 2022. Vaz mu zlomila nepodařená sezona, ve které Ferrari mělo auto možná i na titul, ale mizerná spolehlivost, špatné strategie a nedostatečný vývoj jeho šance utnuly. A právě tohle byla pro uznávaného inženýra konečná.
Nový vůz SF-23 má být drasticky lepší než jeho předchůdce především z hlediska spolehlivosti, ale také výkonu motoru. Někteří tvrdí, že nový agregát z Maranella je silnější až o třicet koní. „Já osobně na novém voze žádné zásluhy nemám. Sice jsem byl u jeho vývoje, ale byla to týmová práce. F1 nikdy není o jednotlivcích. Musíte mít skupinu lidí, která pracuje přesně tak, jak potřebujete," popisuje Binotto.
Švýcarský inženýr zároveň vyzdvihuje roli pilota. „Říká se, že jezdec bez dobrého vozu neuspěje, což je pravda, ale platí to i obráceně. Potřebujete pilota, který vám na trati přinese alespoň dvě desetiny sekundy na kolo. Zároveň musíte mít pilota, jenž je schopen táhnout tým dopředu, pilota s dobrou zpětnou vazbou. Právě pilot je navíc hlavní hrdina týmu, který komunikuje s médii a tím motivuje všechny kolem," má jasno Binotto.
Ferrari bude i v sezoně 2023 závodit s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem. Jejich interní týmový souboj je po dvou společných letech vyrovnán 1:1. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo překlopí misky vah na svou stranu. Leclerc je obecně vnímán jako talentovanější, naproti tomu Sainz vyniká svou pracovitostí. Jak tedy jejich bitva v sezoně 2023 dopadne?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.