Ferrari představilo v minulých dnech svou novou zbraň. Model SF-23 by měl italskou stáj vrátit zpět na vrchol. U jeho vývoje byl takřka po celou dobu i nedávno odvolaný Mattia Binotto.
Ten z Ferrari odešel na konci kalendářního roku 2022. Vaz mu zlomila nepodařená sezona, ve které Ferrari mělo auto možná i na titul, ale mizerná spolehlivost, špatné strategie a nedostatečný vývoj jeho šance utnuly. A právě tohle byla pro uznávaného inženýra konečná.
Nový vůz SF-23 má být drasticky lepší než jeho předchůdce především z hlediska spolehlivosti, ale také výkonu motoru. Někteří tvrdí, že nový agregát z Maranella je silnější až o třicet koní. „Já osobně na novém voze žádné zásluhy nemám. Sice jsem byl u jeho vývoje, ale byla to týmová práce. F1 nikdy není o jednotlivcích. Musíte mít skupinu lidí, která pracuje přesně tak, jak potřebujete," popisuje Binotto.
Švýcarský inženýr zároveň vyzdvihuje roli pilota. „Říká se, že jezdec bez dobrého vozu neuspěje, což je pravda, ale platí to i obráceně. Potřebujete pilota, který vám na trati přinese alespoň dvě desetiny sekundy na kolo. Zároveň musíte mít pilota, jenž je schopen táhnout tým dopředu, pilota s dobrou zpětnou vazbou. Právě pilot je navíc hlavní hrdina týmu, který komunikuje s médii a tím motivuje všechny kolem," má jasno Binotto.
Ferrari bude i v sezoně 2023 závodit s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem. Jejich interní týmový souboj je po dvou společných letech vyrovnán 1:1. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo překlopí misky vah na svou stranu. Leclerc je obecně vnímán jako talentovanější, naproti tomu Sainz vyniká svou pracovitostí. Jak tedy jejich bitva v sezoně 2023 dopadne?
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.