Prohlédněte si první snímky nového monopostu McLarenu, který by s MCL60 chtěl letos zabojovat o umístění na stupních vítězů.
Tým z Wokingu doufá se svojí novou "zbraní" pro rok 2023 o boje o pódiová umístění. Nový šéf týmu Andreas Stella spolu s výkonným ředitelem Zakem Brownem dnes byli u slavnostního představení MCL60 v sídle týmu, které mohli fanoušci slevovat na jejich Youtube kanále a kde kromě ukázání nového vozu zabrousili i do slavné minulosti týmu, který letos slaví šedesáté výročí.
Letošní vůz je zabarven podobně jako minulý MCL36: oranžovo-černo-modře a za jeho volant se posadí Lando Norris a nováček Oscar Piastri. Oba se prý nejvíce těší na své domácí závody (Británie a Austrálie) a také trať v Las Vegas. Nejprve však s novým autem budou na konci února testovat v Bahrajnu.
Just look at it. 🤩 (And then look at it again and again and again!) #MCL60 pic.twitter.com/xbyK9LJcbM
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2023Zájem vzbudili například bočnice nového vozu připomínající loňský Red Bull. "Myslím, že jsme nedostatky z loňska identifikovaly a tvrdě pracovali na jejich odstranění u letošního vozu. Myslím, že jsme udělali většinu správně, ale stále je pár oblastní, kde nejsme tam, kde bychom chtěli," uvedl při odhalování vozu Zak Brown s tím, že navíc plánují přivést i řadu novinek do Baku, čtvrtého závodu roku.
"S klidným svědomím můžu říci, že naši inženýři odvedli dobrou práci. Podařilo se jim ubrat na hmotnosti v několika oblastech auta. V tomto ohledu jsme v dobré pozici," komentuje šéf stáje Andrea Stella, jak se letos dostali na min. hmotnost 798 kg.
"A konečně můžeme nechat více prostoru pro oranžovou a černou na voze spíše než je z něj odstraňovat do posledního kousku. Upřímně se domnívám, že všechny týmy udělají velký pokrok. Měli bychom o tomto tématu slýchávat méně s tím, jak vstoupíme do druhé sezóny těchto nových pravidel," dodává Stella.
FOTOGALERIE:Technické specifikace McLarenu MCL60:
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.