Prohlédněte si první snímky nového monopostu McLarenu, který by s MCL60 chtěl letos zabojovat o umístění na stupních vítězů.
Tým z Wokingu doufá se svojí novou "zbraní" pro rok 2023 o boje o pódiová umístění. Nový šéf týmu Andreas Stella spolu s výkonným ředitelem Zakem Brownem dnes byli u slavnostního představení MCL60 v sídle týmu, které mohli fanoušci slevovat na jejich Youtube kanále a kde kromě ukázání nového vozu zabrousili i do slavné minulosti týmu, který letos slaví šedesáté výročí.
Letošní vůz je zabarven podobně jako minulý MCL36: oranžovo-černo-modře a za jeho volant se posadí Lando Norris a nováček Oscar Piastri. Oba se prý nejvíce těší na své domácí závody (Británie a Austrálie) a také trať v Las Vegas. Nejprve však s novým autem budou na konci února testovat v Bahrajnu.
Just look at it. 🤩 (And then look at it again and again and again!) #MCL60 pic.twitter.com/xbyK9LJcbM
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2023Zájem vzbudili například bočnice nového vozu připomínající loňský Red Bull. "Myslím, že jsme nedostatky z loňska identifikovaly a tvrdě pracovali na jejich odstranění u letošního vozu. Myslím, že jsme udělali většinu správně, ale stále je pár oblastní, kde nejsme tam, kde bychom chtěli," uvedl při odhalování vozu Zak Brown s tím, že navíc plánují přivést i řadu novinek do Baku, čtvrtého závodu roku.
"S klidným svědomím můžu říci, že naši inženýři odvedli dobrou práci. Podařilo se jim ubrat na hmotnosti v několika oblastech auta. V tomto ohledu jsme v dobré pozici," komentuje šéf stáje Andrea Stella, jak se letos dostali na min. hmotnost 798 kg.
"A konečně můžeme nechat více prostoru pro oranžovou a černou na voze spíše než je z něj odstraňovat do posledního kousku. Upřímně se domnívám, že všechny týmy udělají velký pokrok. Měli bychom o tomto tématu slýchávat méně s tím, jak vstoupíme do druhé sezóny těchto nových pravidel," dodává Stella.
FOTOGALERIE:Technické specifikace McLarenu MCL60:
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.