AlphaTauri představila v New Yorku na loňském modelu upravené barvy pro sezónu 2023, přitom vypustila pár základních renderů nového vozu AT04, který sdílí celou řadu komponentů s Red Bullem.
Společnost již před nějakou dobou přivítala nového hlavního sponzora - polskou společnost Orlen, která zbarvení oživuje červenou barvou. Během včerejší noci ho slavnostně představila v New Yorku, stejně jako to učinil mateřský Red Bull.
Nový vůz AT04 poprvé vyrazí k testu v Misanu v úterý, společné předsezónní testován všech týmů začne 23. února v Bahrajnu. Podle technického ředitele Jodyho Eggintona se jeho tým snažil být agresivní ve vnitřním uspořádání a v oblasti aerodynamických vylepšení, aby navýšil úrovně přítlaku, což bylo loni jejich největší slabinou.
fashionable on AND off the track 🔥 the AT04 suits any environment 😎 pic.twitter.com/oMvYgxUmu9
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 11, 2023
"Jednoduše nám scházel přítlak ve srovnání s našimi hlavními soupeři a identifikovali jsme možnosti pro snížení hmotnosti. Téměř všechny oblasti auta přestavují silnou evoluci proti AT03 a velká pozornost byla věnována vnitřními uspořádání, díky tomu máme ten nejlepší základ pro aerodynamický vývoj," popisuje.
"Synergický program [s Red Bullem] pokračuje s podobným základem jako v předchozích letech. Je pro nás extrémně přínosný, proto na této cestě budeme pokračovat. Zachováváme některé díly ve stejné specifikaci jako loni, jiné byly upraveny, a celkový rozsah dílů nakupovaný od Red Bullu zůstává virtuálně stejný. Je o strategické rozhodnutí, které jsem učinili před nějakou dobou, ale celkově představuje kontinuitu ve souladu s tím, co jsme udělali loni," oddává Egginton.
Za stáj budou letos závodit Japonec Juki Cunoda a Nyck de Vries, jenž loni úspěšně nastoupil do závodu s Williamsem za nemocného Alexandera Albona. Při svém debutu v Monze hned dosáhl na body.
Fotogalerie:Technické specifikace monopostu AT04:
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.