AlphaTauri představila v New Yorku na loňském modelu upravené barvy pro sezónu 2023, přitom vypustila pár základních renderů nového vozu AT04, který sdílí celou řadu komponentů s Red Bullem.
Společnost již před nějakou dobou přivítala nového hlavního sponzora - polskou společnost Orlen, která zbarvení oživuje červenou barvou. Během včerejší noci ho slavnostně představila v New Yorku, stejně jako to učinil mateřský Red Bull.
Nový vůz AT04 poprvé vyrazí k testu v Misanu v úterý, společné předsezónní testován všech týmů začne 23. února v Bahrajnu. Podle technického ředitele Jodyho Eggintona se jeho tým snažil být agresivní ve vnitřním uspořádání a v oblasti aerodynamických vylepšení, aby navýšil úrovně přítlaku, což bylo loni jejich největší slabinou.
fashionable on AND off the track 🔥 the AT04 suits any environment 😎 pic.twitter.com/oMvYgxUmu9
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 11, 2023
"Jednoduše nám scházel přítlak ve srovnání s našimi hlavními soupeři a identifikovali jsme možnosti pro snížení hmotnosti. Téměř všechny oblasti auta přestavují silnou evoluci proti AT03 a velká pozornost byla věnována vnitřními uspořádání, díky tomu máme ten nejlepší základ pro aerodynamický vývoj," popisuje.
"Synergický program [s Red Bullem] pokračuje s podobným základem jako v předchozích letech. Je pro nás extrémně přínosný, proto na této cestě budeme pokračovat. Zachováváme některé díly ve stejné specifikaci jako loni, jiné byly upraveny, a celkový rozsah dílů nakupovaný od Red Bullu zůstává virtuálně stejný. Je o strategické rozhodnutí, které jsem učinili před nějakou dobou, ale celkově představuje kontinuitu ve souladu s tím, co jsme udělali loni," oddává Egginton.
Za stáj budou letos závodit Japonec Juki Cunoda a Nyck de Vries, jenž loni úspěšně nastoupil do závodu s Williamsem za nemocného Alexandera Albona. Při svém debutu v Monze hned dosáhl na body.
Fotogalerie:Technické specifikace monopostu AT04:
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.