Šéfa Red Bullu Christiana Hornera velmi potěšil zájem Ferrari, který hledal náhradu za Mattiu Binotta. Vyjádřil se k možnosti zaměstnat italského zkušeného inženýra s rozsáhlými znalostmi z Formule 1.
Scuderia se nakonec rozhodla pro Frederica Vasseura z Alfy Romeo, její zájem však Hornera velmi potěšil: "Je to ohromně lichotivé, když se vás dotazuje Ferrari. Jsou však skvělým týmem a jsem si jistý tím, že budou velmi konkurenceschopní."
Odchod z Red Bullu ke konkurenci jej neláká, byť je nejdéle sloužícím týmovým šéfem na roštu - otěže v Milton Keynes převzal už v roce 2005. Za 18 let svůj tým dovedl k vítězství v 92 závodech, pěti konstruktérským titulům a šestkrát se titulu radoval jeho jezdec (4 x Sebastian Vettel a 2 x Max Verstappen).
Nyní jej vede do nové éry, kdy se od roku 2026 za nových motorových pravidel po krachu jednání s Porsche spojí s americkým Fordem. A svému současnému zaměstnavateli chce zůstat věrný.
"Jsem tady od samotného počátku, cítím velkou zodpovědnost za tým. Jde o skvělou skupinu lidí, s níž spolupracuji. A myslím, že mě to nikdy nelákalo jinam. Cítím loajálnost vůči Red Bullu. Když pracujete pro tak velký tým, proč byste chtěli být někde jinde?" táže se Horner.
Úspěch zažívá i díky tomu, že se mu léta daří v týmu udržet slavného konstruktéra Adriana Neweyho. "Máme tady velmi stabilní pracovní sílu a všichni vědí, jaká je jejich práce a role. To je pro mě ohromně důležité a díky tomu jsme během let zažívali úspěchy. Když se rozhlédnete kolem, zjistíte, že vedoucí pozice se dlouhou dobu nezměnily."
Otázkou zůstává, co bude s Mattiem Binottem, který na konci loňského roku opustil Ferrari. Našlo by se pro něj u Red Bullu místo? "Nevidím pozici, kterou by mohl zastávat. Samozřejmě to bylo pro něj loni u Ferrari těžké, protože udělali obrovský pokrok, ale snad se pro něj na roštu objeví nějaké možnosti," odpovídá Horner.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.