Alfa Romeo v úterý představila vůz, se kterým bude závodit v sezoně 2023, přičemž očekávání jsou od modelu s číselným označením C43 vysoká.
Potvrzuje to i Valtteri Bottas, který bude hájit barvy Alfy Romeo druhým rokem. I tentokrát by přitom měl být jejím lídrem. „Vypadá to dobře, podle čísel z aerodynamického tunelu máme o poznání všestrannější vůz v porovnání s loňským ročníkem. Jsme tedy optimisté." Záležet bude ale také na spolehlivosti, která Alfě loni přivodila hned několik pomyslných vrásek na čele. „Zatím máme dobré signály, nic nenasvědčuje problémům, ale uvidíme až na trati," ví finský pilot.
Sezona 2023 začne už 5. března v Bahrajnu, také proto nás brzy čekají předsezónní testy, které letos nabídnou jen tři dny příprav na trati. Doby, kdy se před úvodním podnikem sezony testovalo i několik týdnů, jsou už dávno pryč
„Není to příjemné, všichni bychom chtěli jezdit mnohem víc, ale taková jsou pravidla. Platí pro všechny, všichni mají stejné podmínky. Důležitost počítačů a simulačních nástrojů roste. Ale jak už jsem řekl, všichni mají stejné podmínky. Myslím, že i s takto omezeným časem na trati se dá na sezonu připravit dobře. Musíte hlavně správně využít prostor, který máte. Důležité je i to, aby byl váš vůz od prvních kol spolehlivý," líčí Fin.
Ten si jako všichni ostatní užil delší zimní přestávku než bývá zvykem. Formule 1 totiž ustoupila fotbalovému šampionátu v Kataru a uzpůsobila svůj kalendář tak, aby obě události vzájemně nekolidovaly. „Bylo to příjemné. Na něco takového jsem z minulosti nebyl zvyklý. Zimní přestávku jsem si užil, dobře potrénoval a odpočinul. Teď už se ale těším na moment, kdy nový vůz poprvé vyzkouším na trati. Sedět poprvé v novém autě je vždy vzrušující," uzavírá Valtteri Bottas.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.