Alfa Romeo v úterý představila vůz, se kterým bude závodit v sezoně 2023, přičemž očekávání jsou od modelu s číselným označením C43 vysoká.
Potvrzuje to i Valtteri Bottas, který bude hájit barvy Alfy Romeo druhým rokem. I tentokrát by přitom měl být jejím lídrem. „Vypadá to dobře, podle čísel z aerodynamického tunelu máme o poznání všestrannější vůz v porovnání s loňským ročníkem. Jsme tedy optimisté." Záležet bude ale také na spolehlivosti, která Alfě loni přivodila hned několik pomyslných vrásek na čele. „Zatím máme dobré signály, nic nenasvědčuje problémům, ale uvidíme až na trati," ví finský pilot.
Sezona 2023 začne už 5. března v Bahrajnu, také proto nás brzy čekají předsezónní testy, které letos nabídnou jen tři dny příprav na trati. Doby, kdy se před úvodním podnikem sezony testovalo i několik týdnů, jsou už dávno pryč
„Není to příjemné, všichni bychom chtěli jezdit mnohem víc, ale taková jsou pravidla. Platí pro všechny, všichni mají stejné podmínky. Důležitost počítačů a simulačních nástrojů roste. Ale jak už jsem řekl, všichni mají stejné podmínky. Myslím, že i s takto omezeným časem na trati se dá na sezonu připravit dobře. Musíte hlavně správně využít prostor, který máte. Důležité je i to, aby byl váš vůz od prvních kol spolehlivý," líčí Fin.
Ten si jako všichni ostatní užil delší zimní přestávku než bývá zvykem. Formule 1 totiž ustoupila fotbalovému šampionátu v Kataru a uzpůsobila svůj kalendář tak, aby obě události vzájemně nekolidovaly. „Bylo to příjemné. Na něco takového jsem z minulosti nebyl zvyklý. Zimní přestávku jsem si užil, dobře potrénoval a odpočinul. Teď už se ale těším na moment, kdy nový vůz poprvé vyzkouším na trati. Sedět poprvé v novém autě je vždy vzrušující," uzavírá Valtteri Bottas.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.