Alfa Romeo krátce poté, co představila svého nového hlavního sponzora, sázkovou společnost Stake, se stává další stájí odhalující monopost pro závodní sezónu 2023.
Švýcarská stáj si nechce dávat žádné pevné cíle, chce však pokračovat ve svém pokroku a dosahovat konzistentní výkonnosti během sezóny 2023. Vést ji bude Andreas Seidl, který přišel z McLarenu, technickým ředitelem je Jan Monchaux. Závodními piloty jsou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou, rezervním Théo Pourchaire.
Letošní vůz bude vyveden v atraktivní černo-červené kombinaci, bez bílé barvy. Auto prezentované na počítačových renderech je štíhlejší, podle týmu je adeptem na to "nejhezčí" v letošním poli Formule 1.
#F1 fans 🤝 @alfaromeof1 C43 #GetCloser pic.twitter.com/xqqFvNHYUV
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 7, 2023"Jsem moc hrdý na to, čeho jsme během těchto posledních měsíců dosáhli, protože vytvořit nové auto vždy představuje pro tým obrovské úsilí. Tohle auto je evolucí toho loňského, odráží nová pravidla a zavádí velké změny v oblasti, kde jsme přišli na to, že potřebují zlepšení," popisuje Monchaux.
"Doufám, že bude rychlejší než loňské úspěšné auto, co se počítá nejvíce. A snad bude i spolehlivější, do toho jsme vložili spoustu úsilí. Nyní ječ čas vyrazit na trať a zjistit, jak je výkonné. Těším se na návrat k závodění a věřím, že toho brzy předvedeme mnohem více," pokračuje technický ředitel.
Fotogalerie:Další snímky vozu den před prvním testem v Barceloně:
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.