Alfa Romeo krátce poté, co představila svého nového hlavního sponzora, sázkovou společnost Stake, se stává další stájí odhalující monopost pro závodní sezónu 2023.
Švýcarská stáj si nechce dávat žádné pevné cíle, chce však pokračovat ve svém pokroku a dosahovat konzistentní výkonnosti během sezóny 2023. Vést ji bude Andreas Seidl, který přišel z McLarenu, technickým ředitelem je Jan Monchaux. Závodními piloty jsou Valtteri Bottas a Guanyu Zhou, rezervním Théo Pourchaire.
Letošní vůz bude vyveden v atraktivní černo-červené kombinaci, bez bílé barvy. Auto prezentované na počítačových renderech je štíhlejší, podle týmu je adeptem na to "nejhezčí" v letošním poli Formule 1.
#F1 fans 🤝 @alfaromeof1 C43 #GetCloser pic.twitter.com/xqqFvNHYUV
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeof1) February 7, 2023"Jsem moc hrdý na to, čeho jsme během těchto posledních měsíců dosáhli, protože vytvořit nové auto vždy představuje pro tým obrovské úsilí. Tohle auto je evolucí toho loňského, odráží nová pravidla a zavádí velké změny v oblasti, kde jsme přišli na to, že potřebují zlepšení," popisuje Monchaux.
"Doufám, že bude rychlejší než loňské úspěšné auto, co se počítá nejvíce. A snad bude i spolehlivější, do toho jsme vložili spoustu úsilí. Nyní ječ čas vyrazit na trať a zjistit, jak je výkonné. Těším se na návrat k závodění a věřím, že toho brzy předvedeme mnohem více," pokračuje technický ředitel.
Fotogalerie:Další snímky vozu den před prvním testem v Barceloně:
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.