Williams na svém loňském monopostu ukázal, v jakých barvách bude nastupovat v letošní sezóně s vozem FW45.
"Jsme hrdi, že můžeme odhalit zbarvení, které bude zdobit FW45... a jsme také nadšení z toho, že můžeme ukázat naše hlavní partnery včetně Gulf Oil, Stephens, Michelob ULTRA a PureSteam, kteří se od sezóny 2023 přidávají k našemu týmu," uvádí slavná britská stáj.
Zbarvení vychází z loňského návrhu, zachovává tmavěmodrou s černými prvky s kontrastním tvarem diamantu a záblesky červené a světlemodré, čímž chce zdůraznit "vzrušující novou éru Williamsu." Zakončení povrchu je matné, což by mělo pomoci k lepší viditelnosti na trati.
Samotný vůz FW45 je stále v přípravě, poprvé by se měl objevit na trati 13. února. "Jde o evoluci FW44. Okraje podlahy byly zvýšeny tak, aby vyhovovaly upraveným technickým pravidlům pro rok 2023, a tým využil příležitost hodně rozvinout koncept bočnic, což bylo umožněno optimalizaci chlazení pohonné jednotky," popisuje Williams.
Upraveno bylo i přední zavěšení stejně jako hlavní externí aerodynamické povrchy. "Díky tomu je FW45 aerodynamicky efektivnější než FW44, má celkově více přítlaku a lepší jízdní vlastnosti," vysvětluje zástupce týmu.
To přijde pouze vhod závodním jezdcům Alexanderovi Albonovi a nováčkovi Loganovi Sargeantovi. Jejich novým šéfem se nedávno stal James Vowles z Mercedesu, velvyslancem Williamsu je bývalý mistr světa Jenson Button.
Fotogalerie: What a day! 😅Missed it earlier? Take a look back at our season launch! 🙌 #WeAreWilliams
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 6, 2023
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.