Mistrovský Red Bull dnes v New Yorku slavnostně představuje svůj monopost RB19 pro sezónu 2023, s nímž chce obhájit mistrovské tituly.
"Na simulátoru jsme se snažili vše vylepšit, první pocity jsou velmi dobré," komentuje na pódiu Max Verstappen. "Jsme nadšení, jako obvykle při představení nového vozu, těšíme se na novou sezónu se spoustou závodů," pokračuje jeho týmový kolega Sergio Pérez.
Na pódiu se poté objevuje Jim Farley, šéf automobilky Ford, která potvrzuje vstup do Formule 1 od sezóny 2026, kdy vstoupí v platnost nová pravidla pro pohonné jednotky. "Už se nemůžeme dočkat, až s vámi vstoupíme do závodů," upírá svůj pohled na Christiana Hornera.
The RB19 is here! 🔥 pic.twitter.com/88YtGB0YGR
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 3, 2023Ten potvrzuje novinku, uzavření technického partnerství Fordu s oddělením pro vývoj pohonných jednotek Red Bullu. Ty budou pohánět od roku 2026 také monoposty dceřiné stáje AlphaTauri. Ford poskytne své znalosti z oblasti baterií a elektromotorů společně s řídicím softwarem a analytikou.
"Je to neuvěřitelné zvláštní stát zde, ve Velkém Jablku, v New Yorku. Spojené státy hrají v těchto dnech ve Formuli 1 obrovskou roli. Tři velké ceny včetně Las Vegas letos vstupují do kalendáře, takže to jen sedí, že odhalujeme RB19 a naše plány pro sezónu zde v New Yorku," popisuje Horner.
You’re not dreaming. It’s real. We’re back in #F1, partnering with @RedBullRacing 🏎⚡️ #FordReturns pic.twitter.com/NSLBJ9kQSz
— Ford Performance (@FordPerformance) February 3, 2023Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.