Mistrovský Red Bull dnes v New Yorku slavnostně představuje svůj monopost RB19 pro sezónu 2023, s nímž chce obhájit mistrovské tituly.
"Na simulátoru jsme se snažili vše vylepšit, první pocity jsou velmi dobré," komentuje na pódiu Max Verstappen. "Jsme nadšení, jako obvykle při představení nového vozu, těšíme se na novou sezónu se spoustou závodů," pokračuje jeho týmový kolega Sergio Pérez.
Na pódiu se poté objevuje Jim Farley, šéf automobilky Ford, která potvrzuje vstup do Formule 1 od sezóny 2026, kdy vstoupí v platnost nová pravidla pro pohonné jednotky. "Už se nemůžeme dočkat, až s vámi vstoupíme do závodů," upírá svůj pohled na Christiana Hornera.
The RB19 is here! 🔥 pic.twitter.com/88YtGB0YGR
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 3, 2023Ten potvrzuje novinku, uzavření technického partnerství Fordu s oddělením pro vývoj pohonných jednotek Red Bullu. Ty budou pohánět od roku 2026 také monoposty dceřiné stáje AlphaTauri. Ford poskytne své znalosti z oblasti baterií a elektromotorů společně s řídicím softwarem a analytikou.
"Je to neuvěřitelné zvláštní stát zde, ve Velkém Jablku, v New Yorku. Spojené státy hrají v těchto dnech ve Formuli 1 obrovskou roli. Tři velké ceny včetně Las Vegas letos vstupují do kalendáře, takže to jen sedí, že odhalujeme RB19 a naše plány pro sezónu zde v New Yorku," popisuje Horner.
You’re not dreaming. It’s real. We’re back in #F1, partnering with @RedBullRacing 🏎⚡️ #FordReturns pic.twitter.com/NSLBJ9kQSz
— Ford Performance (@FordPerformance) February 3, 2023Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.