Mistrovský Red Bull dnes v New Yorku slavnostně představuje svůj monopost RB19 pro sezónu 2023, s nímž chce obhájit mistrovské tituly.
"Na simulátoru jsme se snažili vše vylepšit, první pocity jsou velmi dobré," komentuje na pódiu Max Verstappen. "Jsme nadšení, jako obvykle při představení nového vozu, těšíme se na novou sezónu se spoustou závodů," pokračuje jeho týmový kolega Sergio Pérez.
Na pódiu se poté objevuje Jim Farley, šéf automobilky Ford, která potvrzuje vstup do Formule 1 od sezóny 2026, kdy vstoupí v platnost nová pravidla pro pohonné jednotky. "Už se nemůžeme dočkat, až s vámi vstoupíme do závodů," upírá svůj pohled na Christiana Hornera.
The RB19 is here! 🔥 pic.twitter.com/88YtGB0YGR
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 3, 2023Ten potvrzuje novinku, uzavření technického partnerství Fordu s oddělením pro vývoj pohonných jednotek Red Bullu. Ty budou pohánět od roku 2026 také monoposty dceřiné stáje AlphaTauri. Ford poskytne své znalosti z oblasti baterií a elektromotorů společně s řídicím softwarem a analytikou.
"Je to neuvěřitelné zvláštní stát zde, ve Velkém Jablku, v New Yorku. Spojené státy hrají v těchto dnech ve Formuli 1 obrovskou roli. Tři velké ceny včetně Las Vegas letos vstupují do kalendáře, takže to jen sedí, že odhalujeme RB19 a naše plány pro sezónu zde v New Yorku," popisuje Horner.
You’re not dreaming. It’s real. We’re back in #F1, partnering with @RedBullRacing 🏎⚡️ #FordReturns pic.twitter.com/NSLBJ9kQSz
— Ford Performance (@FordPerformance) February 3, 2023
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.