Rezervní pilot Mercedesu Mick Schumacher bude v sezóně 2023 v případě potřeby k dispozici rovněž McLarenu.
Syn sedminásobného šampiona Michaela Schmachera přišel po loňské sezóně u Haasu o místo, když se americká stáj rozhodla pro jeho nahrazení zkušenějším Nicem Hülkenbergem.
Sáhl po něm Mercedes, za který naposledy jezdil jeho otec, a nabídl mu roli rezervního pilota, který bude krýt záda Lewisovi Hamiltonovi a Georgeovi Russellovi.
Včera oznámil McLaren, že se s německým týmem dohodl a Micka jakožto rezervního jezdce budou sdílet. Takto spolupracovali i v předchozích letech, kdy se s Mercedesem dohodli na zapůjčení Stoffela Vandoornea či Nycka de Vriese, pokud by to potřebovali.
McLaren will be able to call on @SchumacherMick as a reserve driver during the 2023 F1 season as part of our arrangement with Mercedes. Welcome to the family, Mick. 👊🧡 pic.twitter.com/DNiJ5s99rQ
— McLaren (@McLarenF1) February 1, 2023Vandoorne závodící ve Formuli E ale přešel na pozici rezervního pilota k Aston Martinu a De Vries bude letos závodit za stáj AlphaTauri, kterou opustil Pierre Gasly.
Schumacher bude u McLarenu spolupracovat s novým šéfem Andreem Stellou, jenž kdysi u Ferrari dělal jeho otci Michaelovi výkonnostního inženýra.
Stáj z Wokingu kromě něj již dříve jednoho rezervního jezdce oznámila: šampiona IndyCar Alexe Paloua. Mick v předchozích dnech navštívil její továrnu, kde kromě pohovoru s inženýry absolvoval proces výroby nové sedačky.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.