Mick Schumacher nebude v sezoně 2023 součástí startovního roštu F1, ačkoliv Franz Tost veřejně přiznal, že měl o služby mladého Němce zájem.
AlphaTauri ale nakonec dala přednost tandemu ve složení Juki Cunoda - Nyck de Vries. Na Schumachera proto místo nezbylo, ten se tak stal alespoň rezervním jezdcem Mercedesu. I proto bude mít Německo na startu sezony 2023 ve Formuli 1 jen jednoho zástupce - je jím Nico Hulkenberg, který podepsal u Haasu.
Ještě nedávno byl přitom pro Německo takový scénář nemyslitelný. Vždyť bývaly doby, kdy měl náš západní soused ve F1 nejpočetnější zastoupení ze všech národů. Jenže éra Michaela Schumachera pominula s ní i německý zájem o královnu motorsportu. „Němci jsou přejedení, nechtějí vidět vyhrávat Mercedes, chtějí vidět vyhrávat německého pilota a Hulk to sám nezvládne," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
A dodává: „Mick se mohl stát novou německou modlou, ale teď není ani ve Formuli 1. Je to škoda. Přirovnal bych to k situaci v německém fotbale. Zájem o fotbal v zemi klesá, protože výsledky německé reprezentace nejsou dobré. Kdyby postoupili do finále světového šampionátu, polovina Německa by se dívala."
Dalším problémem je, že Německo momentálně nemá kam sáhnout. Studna formulových talentů vyschla a na obzoru není prakticky nikdo takový, o kom bychom si mohli říct, že se z něj v budoucnu stane německý mistr světa. Změnit vše může snad jen příchod Audi, který se neúprosně blíží. Dokonce se objevují zvěsti, že právě Audi by mohlo sáhnout po Micku Schumacherovi, to je ale hudba daleké budoucnosti...
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.