Mick Schumacher nebude v sezoně 2023 součástí startovního roštu F1, ačkoliv Franz Tost veřejně přiznal, že měl o služby mladého Němce zájem.
AlphaTauri ale nakonec dala přednost tandemu ve složení Juki Cunoda - Nyck de Vries. Na Schumachera proto místo nezbylo, ten se tak stal alespoň rezervním jezdcem Mercedesu. I proto bude mít Německo na startu sezony 2023 ve Formuli 1 jen jednoho zástupce - je jím Nico Hulkenberg, který podepsal u Haasu.
Ještě nedávno byl přitom pro Německo takový scénář nemyslitelný. Vždyť bývaly doby, kdy měl náš západní soused ve F1 nejpočetnější zastoupení ze všech národů. Jenže éra Michaela Schumachera pominula s ní i německý zájem o královnu motorsportu. „Němci jsou přejedení, nechtějí vidět vyhrávat Mercedes, chtějí vidět vyhrávat německého pilota a Hulk to sám nezvládne," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
A dodává: „Mick se mohl stát novou německou modlou, ale teď není ani ve Formuli 1. Je to škoda. Přirovnal bych to k situaci v německém fotbale. Zájem o fotbal v zemi klesá, protože výsledky německé reprezentace nejsou dobré. Kdyby postoupili do finále světového šampionátu, polovina Německa by se dívala."
Dalším problémem je, že Německo momentálně nemá kam sáhnout. Studna formulových talentů vyschla a na obzoru není prakticky nikdo takový, o kom bychom si mohli říct, že se z něj v budoucnu stane německý mistr světa. Změnit vše může snad jen příchod Audi, který se neúprosně blíží. Dokonce se objevují zvěsti, že právě Audi by mohlo sáhnout po Micku Schumacherovi, to je ale hudba daleké budoucnosti...
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace