Mick Schumacher nebude v sezoně 2023 součástí startovního roštu F1, ačkoliv Franz Tost veřejně přiznal, že měl o služby mladého Němce zájem.
AlphaTauri ale nakonec dala přednost tandemu ve složení Juki Cunoda - Nyck de Vries. Na Schumachera proto místo nezbylo, ten se tak stal alespoň rezervním jezdcem Mercedesu. I proto bude mít Německo na startu sezony 2023 ve Formuli 1 jen jednoho zástupce - je jím Nico Hulkenberg, který podepsal u Haasu.
Ještě nedávno byl přitom pro Německo takový scénář nemyslitelný. Vždyť bývaly doby, kdy měl náš západní soused ve F1 nejpočetnější zastoupení ze všech národů. Jenže éra Michaela Schumachera pominula s ní i německý zájem o královnu motorsportu. „Němci jsou přejedení, nechtějí vidět vyhrávat Mercedes, chtějí vidět vyhrávat německého pilota a Hulk to sám nezvládne," říká šéf AlphaTauri Franz Tost.
A dodává: „Mick se mohl stát novou německou modlou, ale teď není ani ve Formuli 1. Je to škoda. Přirovnal bych to k situaci v německém fotbale. Zájem o fotbal v zemi klesá, protože výsledky německé reprezentace nejsou dobré. Kdyby postoupili do finále světového šampionátu, polovina Německa by se dívala."
Dalším problémem je, že Německo momentálně nemá kam sáhnout. Studna formulových talentů vyschla a na obzoru není prakticky nikdo takový, o kom bychom si mohli říct, že se z něj v budoucnu stane německý mistr světa. Změnit vše může snad jen příchod Audi, který se neúprosně blíží. Dokonce se objevují zvěsti, že právě Audi by mohlo sáhnout po Micku Schumacherovi, to je ale hudba daleké budoucnosti...
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.