Frederic Vasseur, jenž u Ferrari nahradil šéfa Mattiu Binotta, nechce letos upřednostňovat žádného ze svých závodních jezdců. Nicméně pokud to bude zapotřebí, nebude váhat a zasáhne.
Loni se podařilo velkou cenu vyhrát Charlesovi Leclercovi i Carlosovi Sainzovi, prvně jmenovaný získal v šampionátu o 62 bodů více a skončil druhý, zatímco jeho španělský kolega si dlouho nemohl zvyknout na monopost F1-75.
Proto se již po čtvrtém podniku v Imole začalo hovořit o týmové režii a upřednostňování Leclerca, který zpočátku vedl pořadí mistrovství světa před Maxem Verstappenem z Red Bullu. Vasseur, jenž začal u Ferrari pracovat na začátku měsíce, s monackým pilotem již dříve spolupracoval u Sauberu. Na tiskové konferenci ale uvedl, že ho nebude upřednostňovat.
"Máme dva velmi dobré piloty, oba dokážou odvádět svou práci. Budeme mít kapacitu na to, abychom jim poskytli úplně stejné auto, stejnou strukturu i stejnou podporu. Je jasné, že cílem je vyhrát s Ferrari a pro Ferrari," uvádí Vasseur.
"Nebude žádný pilot č. 1 a č. 2. Pokud ale bude v určité fázi zapotřebí učinit nějaké opatření, učiním ho. Nezáleží na tom, jestli to bude ve prospěch jednoho či druhého, pokud však v určitou chvíli v sezóně budu muset něco udělat, tak to udělám," potvrzuje nový šéf Scuderie.
Hodlá se více soustředit na výkonnost týmu na dráze než případným řešením Leclercovy smlouvy, která vyprší na konci roku 2024: "Nechci to dnes vytahovat na stůl. Myslím, že by to nebyl dobrý počátek spolupráce. Musíme se soustředit na sportovní stránku, získávat výsledky."
"Je to jako se svatbou - pokud budou obě strany spokojené, budeme pokračovat. Ale nemyslím si, že by šlo o prioritu dneška. Máme dobrý vztah. A budeme mít čas si o tom promluvit. Hlavní věc, na kterou se musíme zaměřit, je čistá výkonnost a výsledky," dodává Vasseur.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.