Frederic Vasseur, jenž u Ferrari nahradil šéfa Mattiu Binotta, nechce letos upřednostňovat žádného ze svých závodních jezdců. Nicméně pokud to bude zapotřebí, nebude váhat a zasáhne.
Loni se podařilo velkou cenu vyhrát Charlesovi Leclercovi i Carlosovi Sainzovi, prvně jmenovaný získal v šampionátu o 62 bodů více a skončil druhý, zatímco jeho španělský kolega si dlouho nemohl zvyknout na monopost F1-75.
Proto se již po čtvrtém podniku v Imole začalo hovořit o týmové režii a upřednostňování Leclerca, který zpočátku vedl pořadí mistrovství světa před Maxem Verstappenem z Red Bullu. Vasseur, jenž začal u Ferrari pracovat na začátku měsíce, s monackým pilotem již dříve spolupracoval u Sauberu. Na tiskové konferenci ale uvedl, že ho nebude upřednostňovat.
"Máme dva velmi dobré piloty, oba dokážou odvádět svou práci. Budeme mít kapacitu na to, abychom jim poskytli úplně stejné auto, stejnou strukturu i stejnou podporu. Je jasné, že cílem je vyhrát s Ferrari a pro Ferrari," uvádí Vasseur.
"Nebude žádný pilot č. 1 a č. 2. Pokud ale bude v určité fázi zapotřebí učinit nějaké opatření, učiním ho. Nezáleží na tom, jestli to bude ve prospěch jednoho či druhého, pokud však v určitou chvíli v sezóně budu muset něco udělat, tak to udělám," potvrzuje nový šéf Scuderie.
Hodlá se více soustředit na výkonnost týmu na dráze než případným řešením Leclercovy smlouvy, která vyprší na konci roku 2024: "Nechci to dnes vytahovat na stůl. Myslím, že by to nebyl dobrý počátek spolupráce. Musíme se soustředit na sportovní stránku, získávat výsledky."
"Je to jako se svatbou - pokud budou obě strany spokojené, budeme pokračovat. Ale nemyslím si, že by šlo o prioritu dneška. Máme dobrý vztah. A budeme mít čas si o tom promluvit. Hlavní věc, na kterou se musíme zaměřit, je čistá výkonnost a výsledky," dodává Vasseur.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.