Daniel Ricciardo se z McLarenu vrací k Red Bullu, kde bude letos plnit roli třetího jezdce. Úřadující mistr světa Max Verstappen si však nepřeje, aby připravoval nastavení závodních vozů.
Protože ve Formuli 1 je velmi omezené testování vozů na skutečných okruzích, stáje k tomu ve stále větší míře využívají pokročilé virtuální simulátory ve svých továrnách. Díky tomu úspěšně zkoušení nová nastavení pro závodní víkendy.
Ricciardo vracející se k Red Bullu poté, co loni nesehnal konkurence-schopnou sedačku, bude jakožto třetí pilot trávit hodně času kromě testů pneumatik také na simulátoru.
Verstappen si však nepřeje, aby mu chystal nastavení: "Náš simulátor je jeden z nejlepších v tomto sportu. Dny jsou velmi dlouhé, ale rozhodně za to stojí. Nechci, aby testovací jezdec převzal testování na simulátoru jako u ostatních týmů. Chci si to dělat sám, protože každý má svůj jízdní styl."
Holanďan má kromě toho vlastní simulátor doma, byť pochopitelně není tak sofistikovaný jako ten v továrně v Milton Keynes. Jeho snímky se pochlubil nedávno při účasti ve virtuální 24hodinovce Le Mans, z níž ale odstoupil po problémech s připojením.
Jeho domácí vybavení dle odhadů může vyjít v přepočtu až na 700 tis. Kč. Často na něm tráví čas v iRacingu, kde to zkouší zejména s vozy kategorie GT.
"Pomáhá mi to udržet si své soustředění. Když jste doma, tak toho nemůžete moc udělat a já si užívám závodění na simulátoru.. Hodně času trávím nastavováním, ve voze F1 na simulátoru nezávodím," dodává Verstappen, jenž bude letos usilovat o získání třetího titulu v řadě za sebou.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.