Daniel Ricciardo se z McLarenu vrací k Red Bullu, kde bude letos plnit roli třetího jezdce. Úřadující mistr světa Max Verstappen si však nepřeje, aby připravoval nastavení závodních vozů.
Protože ve Formuli 1 je velmi omezené testování vozů na skutečných okruzích, stáje k tomu ve stále větší míře využívají pokročilé virtuální simulátory ve svých továrnách. Díky tomu úspěšně zkoušení nová nastavení pro závodní víkendy.
Ricciardo vracející se k Red Bullu poté, co loni nesehnal konkurence-schopnou sedačku, bude jakožto třetí pilot trávit hodně času kromě testů pneumatik také na simulátoru.
Verstappen si však nepřeje, aby mu chystal nastavení: "Náš simulátor je jeden z nejlepších v tomto sportu. Dny jsou velmi dlouhé, ale rozhodně za to stojí. Nechci, aby testovací jezdec převzal testování na simulátoru jako u ostatních týmů. Chci si to dělat sám, protože každý má svůj jízdní styl."
Holanďan má kromě toho vlastní simulátor doma, byť pochopitelně není tak sofistikovaný jako ten v továrně v Milton Keynes. Jeho snímky se pochlubil nedávno při účasti ve virtuální 24hodinovce Le Mans, z níž ale odstoupil po problémech s připojením.
Jeho domácí vybavení dle odhadů může vyjít v přepočtu až na 700 tis. Kč. Často na něm tráví čas v iRacingu, kde to zkouší zejména s vozy kategorie GT.
"Pomáhá mi to udržet si své soustředění. Když jste doma, tak toho nemůžete moc udělat a já si užívám závodění na simulátoru.. Hodně času trávím nastavováním, ve voze F1 na simulátoru nezávodím," dodává Verstappen, jenž bude letos usilovat o získání třetího titulu v řadě za sebou.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.