Daniel Ricciardo se z McLarenu vrací k Red Bullu, kde bude letos plnit roli třetího jezdce. Úřadující mistr světa Max Verstappen si však nepřeje, aby připravoval nastavení závodních vozů.
Protože ve Formuli 1 je velmi omezené testování vozů na skutečných okruzích, stáje k tomu ve stále větší míře využívají pokročilé virtuální simulátory ve svých továrnách. Díky tomu úspěšně zkoušení nová nastavení pro závodní víkendy.
Ricciardo vracející se k Red Bullu poté, co loni nesehnal konkurence-schopnou sedačku, bude jakožto třetí pilot trávit hodně času kromě testů pneumatik také na simulátoru.
Verstappen si však nepřeje, aby mu chystal nastavení: "Náš simulátor je jeden z nejlepších v tomto sportu. Dny jsou velmi dlouhé, ale rozhodně za to stojí. Nechci, aby testovací jezdec převzal testování na simulátoru jako u ostatních týmů. Chci si to dělat sám, protože každý má svůj jízdní styl."
Holanďan má kromě toho vlastní simulátor doma, byť pochopitelně není tak sofistikovaný jako ten v továrně v Milton Keynes. Jeho snímky se pochlubil nedávno při účasti ve virtuální 24hodinovce Le Mans, z níž ale odstoupil po problémech s připojením.
Jeho domácí vybavení dle odhadů může vyjít v přepočtu až na 700 tis. Kč. Často na něm tráví čas v iRacingu, kde to zkouší zejména s vozy kategorie GT.
"Pomáhá mi to udržet si své soustředění. Když jste doma, tak toho nemůžete moc udělat a já si užívám závodění na simulátoru.. Hodně času trávím nastavováním, ve voze F1 na simulátoru nezávodím," dodává Verstappen, jenž bude letos usilovat o získání třetího titulu v řadě za sebou.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.