Daniel Ricciardo se z McLarenu vrací k Red Bullu, kde bude letos plnit roli třetího jezdce. Úřadující mistr světa Max Verstappen si však nepřeje, aby připravoval nastavení závodních vozů.
Protože ve Formuli 1 je velmi omezené testování vozů na skutečných okruzích, stáje k tomu ve stále větší míře využívají pokročilé virtuální simulátory ve svých továrnách. Díky tomu úspěšně zkoušení nová nastavení pro závodní víkendy.
Ricciardo vracející se k Red Bullu poté, co loni nesehnal konkurence-schopnou sedačku, bude jakožto třetí pilot trávit hodně času kromě testů pneumatik také na simulátoru.
Verstappen si však nepřeje, aby mu chystal nastavení: "Náš simulátor je jeden z nejlepších v tomto sportu. Dny jsou velmi dlouhé, ale rozhodně za to stojí. Nechci, aby testovací jezdec převzal testování na simulátoru jako u ostatních týmů. Chci si to dělat sám, protože každý má svůj jízdní styl."
Holanďan má kromě toho vlastní simulátor doma, byť pochopitelně není tak sofistikovaný jako ten v továrně v Milton Keynes. Jeho snímky se pochlubil nedávno při účasti ve virtuální 24hodinovce Le Mans, z níž ale odstoupil po problémech s připojením.
Jeho domácí vybavení dle odhadů může vyjít v přepočtu až na 700 tis. Kč. Často na něm tráví čas v iRacingu, kde to zkouší zejména s vozy kategorie GT.
"Pomáhá mi to udržet si své soustředění. Když jste doma, tak toho nemůžete moc udělat a já si užívám závodění na simulátoru.. Hodně času trávím nastavováním, ve voze F1 na simulátoru nezávodím," dodává Verstappen, jenž bude letos usilovat o získání třetího titulu v řadě za sebou.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.