Robertu Kubicovi byla porokována velká kariéra, jenže nehoda v rallye v zimě 2011 měla na vyhlídky populárního Poláka katastrofální dopad. Přitom by to byl nejspíš právě Kubica, kdo by u Ferrari nahradil Felipeho Massu.
Sám Massa se v tomto duchu vyjádřil v aktuálním rozhovoru pro polské novináře. Doslova řekl, že si byl jistý, že ho v kokpitu Ferrari nahradí pro sezonu 2012 Kubica. Všem dobře známá nehoda ovšem věcmi zamíchala. Kubica musel absolvovat několikaletou léčbu, která mu kariéru ve Formuli 1 prakticky utnula a Massa vydržel u Ferrari ještě další dva roky. Teprve pro rok 2014 jej v rudém overalu nahradil Kimi Raikkonen.
„Byl jsem si jistý, že mě Kubica ve Ferrari nahradí. Bylo to jen otázkou času. Mělo k tomu dojít pro sezonu 2012. Byl jsem s tím smířený. Nezlobil bych se, protože on odváděl skvělou práci a tuhle šanci by si zasloužil. Pak ho ale potkala nehoda.... Bylo to neuvěřitelné, bylo mi ho fakt líto. Promeškal životní šanci, je to velká škoda," líčí Massa.
Přesto se Kubica do světa rychlých kol vrátil. Závodil v rallye, na okruzích a hlavně znovu ve Formuli 1, když podepsal s Williamsem. Ačkoliv nešlo o výsledkově zdařilý comeback. největším úspěchem je právě návrat samotný. Počet vítězství nebo získaných bodů je v tomhle případě naprosto nepodstatný. Kubica napsal příběh, který by si zasloužil zfilmování.
A podobně to vidí i Massa: „Dokázal se vrátit a dnes znovu závodí. Nikdy jsem si nemyslel, že tohle dokáže. Zaslouží si obrovský respekt," praví vicemistr světa z roku 2008, který si závěrem zavzpomínal na souboj, jež s Kubicou svedl v roce 2007 na japonském Fuji. „Byla to zábava, užil jsem si to. Při zpětném pohledu mi náš souboj připomíná souboj Villeneuve - Arnoux. To, co se stalo v posledním kole... Myslel jsem si, že oba dostaneme penalizaci, dnes už bychom něco takového udělat nemohli," vzpomíná Massa.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.