Robertu Kubicovi byla porokována velká kariéra, jenže nehoda v rallye v zimě 2011 měla na vyhlídky populárního Poláka katastrofální dopad. Přitom by to byl nejspíš právě Kubica, kdo by u Ferrari nahradil Felipeho Massu.
Sám Massa se v tomto duchu vyjádřil v aktuálním rozhovoru pro polské novináře. Doslova řekl, že si byl jistý, že ho v kokpitu Ferrari nahradí pro sezonu 2012 Kubica. Všem dobře známá nehoda ovšem věcmi zamíchala. Kubica musel absolvovat několikaletou léčbu, která mu kariéru ve Formuli 1 prakticky utnula a Massa vydržel u Ferrari ještě další dva roky. Teprve pro rok 2014 jej v rudém overalu nahradil Kimi Raikkonen.
„Byl jsem si jistý, že mě Kubica ve Ferrari nahradí. Bylo to jen otázkou času. Mělo k tomu dojít pro sezonu 2012. Byl jsem s tím smířený. Nezlobil bych se, protože on odváděl skvělou práci a tuhle šanci by si zasloužil. Pak ho ale potkala nehoda.... Bylo to neuvěřitelné, bylo mi ho fakt líto. Promeškal životní šanci, je to velká škoda," líčí Massa.
Přesto se Kubica do světa rychlých kol vrátil. Závodil v rallye, na okruzích a hlavně znovu ve Formuli 1, když podepsal s Williamsem. Ačkoliv nešlo o výsledkově zdařilý comeback. největším úspěchem je právě návrat samotný. Počet vítězství nebo získaných bodů je v tomhle případě naprosto nepodstatný. Kubica napsal příběh, který by si zasloužil zfilmování.
A podobně to vidí i Massa: „Dokázal se vrátit a dnes znovu závodí. Nikdy jsem si nemyslel, že tohle dokáže. Zaslouží si obrovský respekt," praví vicemistr světa z roku 2008, který si závěrem zavzpomínal na souboj, jež s Kubicou svedl v roce 2007 na japonském Fuji. „Byla to zábava, užil jsem si to. Při zpětném pohledu mi náš souboj připomíná souboj Villeneuve - Arnoux. To, co se stalo v posledním kole... Myslel jsem si, že oba dostaneme penalizaci, dnes už bychom něco takového udělat nemohli," vzpomíná Massa.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.