Robertu Kubicovi byla porokována velká kariéra, jenže nehoda v rallye v zimě 2011 měla na vyhlídky populárního Poláka katastrofální dopad. Přitom by to byl nejspíš právě Kubica, kdo by u Ferrari nahradil Felipeho Massu.
Sám Massa se v tomto duchu vyjádřil v aktuálním rozhovoru pro polské novináře. Doslova řekl, že si byl jistý, že ho v kokpitu Ferrari nahradí pro sezonu 2012 Kubica. Všem dobře známá nehoda ovšem věcmi zamíchala. Kubica musel absolvovat několikaletou léčbu, která mu kariéru ve Formuli 1 prakticky utnula a Massa vydržel u Ferrari ještě další dva roky. Teprve pro rok 2014 jej v rudém overalu nahradil Kimi Raikkonen.
„Byl jsem si jistý, že mě Kubica ve Ferrari nahradí. Bylo to jen otázkou času. Mělo k tomu dojít pro sezonu 2012. Byl jsem s tím smířený. Nezlobil bych se, protože on odváděl skvělou práci a tuhle šanci by si zasloužil. Pak ho ale potkala nehoda.... Bylo to neuvěřitelné, bylo mi ho fakt líto. Promeškal životní šanci, je to velká škoda," líčí Massa.
Přesto se Kubica do světa rychlých kol vrátil. Závodil v rallye, na okruzích a hlavně znovu ve Formuli 1, když podepsal s Williamsem. Ačkoliv nešlo o výsledkově zdařilý comeback. největším úspěchem je právě návrat samotný. Počet vítězství nebo získaných bodů je v tomhle případě naprosto nepodstatný. Kubica napsal příběh, který by si zasloužil zfilmování.
A podobně to vidí i Massa: „Dokázal se vrátit a dnes znovu závodí. Nikdy jsem si nemyslel, že tohle dokáže. Zaslouží si obrovský respekt," praví vicemistr světa z roku 2008, který si závěrem zavzpomínal na souboj, jež s Kubicou svedl v roce 2007 na japonském Fuji. „Byla to zábava, užil jsem si to. Při zpětném pohledu mi náš souboj připomíná souboj Villeneuve - Arnoux. To, co se stalo v posledním kole... Myslel jsem si, že oba dostaneme penalizaci, dnes už bychom něco takového udělat nemohli," vzpomíná Massa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.