Blíží se start nové sezóny, v níž piloti můžou překonat několik zajímavých rekordů. Na některé z nich se nyní podíváme.
Počet mistrovských titulůMichael Schumacher a Lewis Hamilton mají oba na svém kontě shodně 7 titulů. První jmenovaný již nezávodí, ale britská hvězda Mercedesu bude mít letos šanci tuto statistiku upravit. Již v sezóna 2021 k tomu měl velmi blízko, v kontroverzním finále v Abú Zabí jej však porazil Max Verstappen.
Nejvíce hattricků v kariéřeO co se jedná? Pokud pilot vyhraje kvalifikaci, závod a k tomu přidá i nejrychlejší kolo závodu, připisuje si hattrick. Nejvíce (22) jich má na svém kontě zmiňovaných M. Schumacher, Hamilton by se i v této statistice mohl dostat před něj - zatím se mu to povedlo 19krát.
Nejvíce grand slamůKdyž si k hattricku přidáte také vedení ve všech kolech závodu, pak si připisujete grand slam (někdy taky grand chelem). Jimimu Clarkovi se to v kariéře povedlo osmkrát, Hamilton je zatím na šesti.
Nejvíce bodů za sezónuK dispozici jich loni bylo 596, čehož využil Verstappen, když stanovil nový rekord poté, co jich nasbíral 454. Letos se však pojede celkem 23 závodů a 6 sprintů, teoretické maximum se díky tomu zvyšuje až na 646 bodů. Při podobné dominanci by to Max snadno překonal. Nebo se to podaří někomu jinému?
Nejvíce pódiových umístění během sezónyVerstappen se v roce 2021 při zisku svého prvního titulu dostal 18krát na bednu, letošní ročník k tomu nabídne 23 příležitostí.
Nejvíce závodů ve vedení šampionátuRekord v této statistice zatím drží M. Schumacher, jenž se na čele šampionátu držel od Velké ceny Spojených států 2000 až do Velké ceny Japonska 2002, celkem 37 závodů. Verstappen loni vedl šampionát po 17 závodů, pokud by ve všech dominoval i letos, stačilo by mu k překonání vítězit až do Velké ceny Brazílie 2023.
Nejvíce vítězství ve stejné velké ceněM. Schumacherovi se podařilo osmkrát ovládnout Velkou cenu Francie. Totéž se podařilo Hamiltonovi v Británii a v Maďarsku, má tedy dobře našlápnuto k překonání další hranice.
Nejvíce vítězství v kvalifikaci na stejnou velkou cenuZde s M. Schumacherem vládne Ayrton Senna, který osmkrát vyhrál kvalifikaci v osudném San Marinu a Schumacher osmkrát v Japonsku. Hamiltonovi se to zatím podařilo v Austrálii a v Maďarsku.
Nejvíce sdílených pódiíNejčastěji společně stanuli na pódium Hamilton se Sebastianem Vettelem - došlo k tomu 56krát (od GP Japonska 2009 po GP Turecka 2020). Lewis se na pódiu společně sešel již 53krát s Valtterim Bottasem i s Verstappenem. K rekordu má blíže spíš druhá varianta vzhledem k tomu, že Fin jezdí za méně konkurenceschopné Alfa Romeo.
Nejvíce vítězství v kvalifikaci bez tituluTéto nelichotivé statistice vévodí Bottas, jenž ovládl 20 kvalifikací, aniž by dosáhl na mistrovský titul. Docela blízko mu je Charles Leclerc z Ferrari, který se po kvalifikaci radoval už 18krát.
Nejvíce sezón se starty v závodechNejstarší pilot v poli Fernando Alonso (41 let) odzávodil ve Formuli 1 již 19 let, stejně jako Rubens Barrichello, M. Schumacher či Kimi Räikkönen. Pokud se postaví na start v Bahrajnu, své kolegy překoná.
Nejvíce dokončených závodůTěsné vedení drží Alonso s 281 závody před Hamiltonem, který jich dokončil 280. Bude záležet na spolehlivosti i štěstí, které loni španělskému veteránovi moc nepřálo.
Nejvíce závodů před prvním vítězství v kariéřeZkušený Sergio Pérez na svou první výhru ve Velké ceně Sáchíru 2020 čekal 190 závodů. Letos se do F1 po přestávce vrací Nico Hülkenberg, jenž má na svém kontě 181 závodů. K překonání Mexičana mu schází 10 podniků.
Nejvíce bodů bez vítězstvíRekord v tomto ohledu zatím drží Hülkenberg s 521 body, velmi blízko mu je Lando Norris, jenž u McLarenu nasbíral už 428 bodů, tedy o 94 méně než Nico.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.