Blíží se start nové sezóny, v níž piloti můžou překonat několik zajímavých rekordů. Na některé z nich se nyní podíváme.
Počet mistrovských titulůMichael Schumacher a Lewis Hamilton mají oba na svém kontě shodně 7 titulů. První jmenovaný již nezávodí, ale britská hvězda Mercedesu bude mít letos šanci tuto statistiku upravit. Již v sezóna 2021 k tomu měl velmi blízko, v kontroverzním finále v Abú Zabí jej však porazil Max Verstappen.
Nejvíce hattricků v kariéřeO co se jedná? Pokud pilot vyhraje kvalifikaci, závod a k tomu přidá i nejrychlejší kolo závodu, připisuje si hattrick. Nejvíce (22) jich má na svém kontě zmiňovaných M. Schumacher, Hamilton by se i v této statistice mohl dostat před něj - zatím se mu to povedlo 19krát.
Nejvíce grand slamůKdyž si k hattricku přidáte také vedení ve všech kolech závodu, pak si připisujete grand slam (někdy taky grand chelem). Jimimu Clarkovi se to v kariéře povedlo osmkrát, Hamilton je zatím na šesti.
Nejvíce bodů za sezónuK dispozici jich loni bylo 596, čehož využil Verstappen, když stanovil nový rekord poté, co jich nasbíral 454. Letos se však pojede celkem 23 závodů a 6 sprintů, teoretické maximum se díky tomu zvyšuje až na 646 bodů. Při podobné dominanci by to Max snadno překonal. Nebo se to podaří někomu jinému?
Nejvíce pódiových umístění během sezónyVerstappen se v roce 2021 při zisku svého prvního titulu dostal 18krát na bednu, letošní ročník k tomu nabídne 23 příležitostí.
Nejvíce závodů ve vedení šampionátuRekord v této statistice zatím drží M. Schumacher, jenž se na čele šampionátu držel od Velké ceny Spojených států 2000 až do Velké ceny Japonska 2002, celkem 37 závodů. Verstappen loni vedl šampionát po 17 závodů, pokud by ve všech dominoval i letos, stačilo by mu k překonání vítězit až do Velké ceny Brazílie 2023.
Nejvíce vítězství ve stejné velké ceněM. Schumacherovi se podařilo osmkrát ovládnout Velkou cenu Francie. Totéž se podařilo Hamiltonovi v Británii a v Maďarsku, má tedy dobře našlápnuto k překonání další hranice.
Nejvíce vítězství v kvalifikaci na stejnou velkou cenuZde s M. Schumacherem vládne Ayrton Senna, který osmkrát vyhrál kvalifikaci v osudném San Marinu a Schumacher osmkrát v Japonsku. Hamiltonovi se to zatím podařilo v Austrálii a v Maďarsku.
Nejvíce sdílených pódiíNejčastěji společně stanuli na pódium Hamilton se Sebastianem Vettelem - došlo k tomu 56krát (od GP Japonska 2009 po GP Turecka 2020). Lewis se na pódiu společně sešel již 53krát s Valtterim Bottasem i s Verstappenem. K rekordu má blíže spíš druhá varianta vzhledem k tomu, že Fin jezdí za méně konkurenceschopné Alfa Romeo.
Nejvíce vítězství v kvalifikaci bez tituluTéto nelichotivé statistice vévodí Bottas, jenž ovládl 20 kvalifikací, aniž by dosáhl na mistrovský titul. Docela blízko mu je Charles Leclerc z Ferrari, který se po kvalifikaci radoval už 18krát.
Nejvíce sezón se starty v závodechNejstarší pilot v poli Fernando Alonso (41 let) odzávodil ve Formuli 1 již 19 let, stejně jako Rubens Barrichello, M. Schumacher či Kimi Räikkönen. Pokud se postaví na start v Bahrajnu, své kolegy překoná.
Nejvíce dokončených závodůTěsné vedení drží Alonso s 281 závody před Hamiltonem, který jich dokončil 280. Bude záležet na spolehlivosti i štěstí, které loni španělskému veteránovi moc nepřálo.
Nejvíce závodů před prvním vítězství v kariéřeZkušený Sergio Pérez na svou první výhru ve Velké ceně Sáchíru 2020 čekal 190 závodů. Letos se do F1 po přestávce vrací Nico Hülkenberg, jenž má na svém kontě 181 závodů. K překonání Mexičana mu schází 10 podniků.
Nejvíce bodů bez vítězstvíRekord v tomto ohledu zatím drží Hülkenberg s 521 body, velmi blízko mu je Lando Norris, jenž u McLarenu nasbíral už 428 bodů, tedy o 94 méně než Nico.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.